@nemeyeth
Po części się z Tobą zgodzę. Dużo jedzenia ma wysokie leczenie w %. Mikstury może nie przywracają życia w %, ale za to przywracają dużo życia w punktach. Wystarczy tylko jedzeniu zmniejszyć % leczenia, bo to rzeczywiście lekka przesada. Mikstury natomiast są w porządku.
Pogrzebałem troszkę w plikach i przerobiłem nieco ten system. Teraz wszystkie rzeczy jakie mogą nas leczyć leczą nas procentowo - wymaga to nieco dopracowania i będę musiał trochę z tym pograć ale myślę, że wszystko wyszło fajnie.
Jeżeli chodzi o jedzenie to statystyki leczenia zostały zmniejszone. Najsłabsze są napoje, które leczą od dwóch do czterech punktów życia i many ( np. woda, mleko, piwo ); później edytowałem jakieś mniejsze rośliny i jedzenie, które teraz przywracają od pięciu do dziewięciu punktów życia ( np. polne jagody, ser, ryby - wyjątkiem są grzyby, które prócz życia przywracają także manę ). Najwięcej, bo od dziesięciu do dwunastu procent, leczą nas wszelkiego rodzaju zupy czy gulasze ( np. zupa rybna ). Nie ruszałem statystyk zaspokajania głodu lub pragnienia - w każdym razie nie za bardzo.
Co do ziół to jeszcze się trochę zastanawiam ponieważ biorę pod uwagę dwie opcje - zioła będą zawierały łatwo dostępną energię magiczną, którą będzie mogła wykorzystać każda postać przywracając sporą ilość życia i many... lub energię tę będą mogli wydobyć tylko alchemicy tworząc potężne mikstury a postacie nie posiadające alchemii doświadczą jedynie znikomych efektów leczenia i przywracania many po zjedzenie roślin.
Jeżeli już mówimy o alchemii to mikstury przywracają odpowiednio czterdzieści, sześćdziesiąt i osiemdziesiąt procent punktów życia lub many ( nie wyliczam tutaj najsilniejszych mikstur - np. pełni życia). Różnica między zwykłym jedzeniem a miksturami jest więc dość widoczna - trochę utrudnia to moim zdaniem grę ale wprowadza jakieś w miarę logiczne liczby.
Żeby wszystko poprawnie działało musiałem zwiększyć trochę początkową ilość punktów many - do czterdziestu, reszta statystyk pozostała bez zmian.
Dodatkowo, zabrałem się za edycję cen niektórych przedmiotów. Jak na razie zmieniłem współczynnik sprzedaży z 0.1 na 0.5 ( sprzedajemy teraz przedmioty za 50% ich ceny z opisu a nie za 10% jak w oryginale ). Zmieniłem także chore ceny strzał i bełtów - te pierwsze kupimy teraz za jedna sztukę złota, bełty kosztować będą natomiast dwie złote monety. Zmianie uległy także ceny trofeów myśliwskich - zmniejszyłem dość pokaźnie cenę sprzedaży tych przedmiotów ale dzięki zmianie współczynnika i tak zarobimy trochę złota ( np. skóra wilka 10 sztuk złota, skóra cieniostwora 40 sztuk złota ). Jeszcze będę o balansował - oczywiście robię to głownie pod siebie ale chętnie zobaczyłbym co myślicie o takich zmianach.
Ave
