Informacje Ogólne - DK 51797 244

O temacie

Autor Dark

Zaczęty 16.05.2013 roku

Wyświetleń 51797

Odpowiedzi 244

KUBA - 4477

KUBA - 4477

Użytkownicy
Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
posty83
Propsy21
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
I to się nazywa solidne rzemiosło. Mod może się bardzo wysoko wybić w świecie właśnie na tym klimacie brudnego średniowiecza pełnego segregacji ludzi, czego chyba w żadnym modzie nie było (chyba, że w Returningu, nie wiem, nie grałem). Powinniście dopisać ten atut do listy rzeczy oferowanych przez DK, warto, żeby ludzie wiedzieli. A kto grał w Wiedźmina, temu się to spodoba na pewno. Taki pomost między Gothiciem a Wiedźminem nie jest zły, oba RPGi dobre.

A skoro miasto jest aż tak duże, to jak dużo zawartości się tam znajdzie ? Ile rozdziałów, jaka część zadań z moda i td ?
 
Siłą watahy - wilk. Siłą wilka - wataha.

Dark

Dark

Moderator działu
posty1081
Propsy2189
Profesjabrak
  • Moderator działu
A skoro miasto jest aż tak duże, to jak dużo zawartości się tam znajdzie ? Ile rozdziałów, jaka część zadań z moda i td ?
Zawartości dialogowej.. ogromnie dużo, procent zadań z moda jeśli doliczymy wątek główny i jedną z gildii to spokojnie 50%
Innymi słowy miasto będzie prawdziwym ośrodkiem wydarzeń, a jednocześnie miejscem częstych odwiedzin.

Nie jestem fanem podziału na rozdziały (więcej roboty ze zmianą rutyn NPC między nimi), toczymy na ten temat wewnętrzny spór w teamie

Wprowadziliśmy jeszcze kontrowersyjny, aczkolwiek moim zdaniem świetny pomysł. Jak wszyscy wiemy karczmy w gothicu były praktycznie nieużywane. Spać można było wszędzie, więc wizja chadzania spać u Orlana czy Hanny to utopia. Ograniczało to też funkcje karczmy do ciekawostki i możliwości handlu. Przechodząc do rzeczy - zablokowaliśmy możliwość spania we wszystkich łóżkach, i umożliwiliśmy ją tylko w kilku miejscach (dom Larsa, 2 karczmy w mieście, karczma na odludziu). Sprawi to, że gracz faktycznie będzie MUSIAŁ planować swój dzień w grze. Moim idolem jest pod tym względem Wiedźmin 1. W wyzimie klasztornej na przykład szło się zawsze nocować do detektywa lub misia kudłacza i to było ZAJEBISTE. Karczma stawała sie nie tylko miejscem odbierania i wykonywania zadań, oraz mini gier, ale także właśnie (a może przede wszystkim) noclegownią. Nie pamiętam żebym w jakiejkolwiek grze RPG spędził w karczmach tyle czasu. Z dobrym klimatem (fajne postaci, muzyka, gierki, zespól, wystrój) gracze będą rozpierdoleni. W innych wypadkach po położeniu sie na łóżku nie będzie żadnych funkcji tak jak np. na krześle. Myślałem jeszcze, żeby wprowadzić fajną funkcje w dialogach w miejscach bardzo dalekich od gospody za miastem, mianowicie pytanie gospodarzy o nocleg (np. na farmie czy kopalni). Gospodarz po takim pytaniu wskaże nam wolne łóżko i dopiero wtedy aktywuje się w nim funkcja spania.

KUBA - 4477

KUBA - 4477

Użytkownicy
Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
posty83
Propsy21
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
Tego też zawsze brakowało mi w Gothicach, karczmy w tamtym okresie średniowiecza to przecież były ośrodki życia, tam się handlowało, jadło, spało i td. Z gospodarzami też dobre, wieś zyska na znaczeniu, na wsi było mniej materialistów.

Z powyższego wnioskuję, że będzie można powracać do Vaduz, dobrze myślę ???
 
Siłą watahy - wilk. Siłą wilka - wataha.

Dark

Dark

Moderator działu
posty1081
Propsy2189
Profesjabrak
  • Moderator działu
Z powyższego wnioskuję, że będzie można powracać do Vaduz, dobrze myślę ???
Vaduz jest częścią DK1, a pierwsza część oferuje tylko vaduz. W drugiej nie ma sensu do powracania tam + finał części pierwszej też tworzy nam przy tym problemy (ale nie chce spoilerować). Powracanie na vaduz tworzy też inne, logistyczne czy fabularne problemy. Tak więc nie będzie takiej opcji

Z innych spraw - drastycznie podwyższym wartość zlota - gracz będzie musiał planować swoje wydatki.
W gothic 2 było go za dużo, walało się wszędzie podczas kiedy myśliwy Gaan płacąc nam 34 sztuki złota mówił że to jego CAŁE oszczędności. I do tego dążymy, żeby 100 czy 200 sztuk złota w ekwipunku gracza było małą fortuną :D 1000 ma być w ogóle nieosiągalne
Nastąpi tu konkretny balans + koniec z walającymi się co 10m mieszkami czy nagrodą 200 sztuk złota (lol) za zabicie paru potworów na biedackiej farmie

KUBA - 4477

KUBA - 4477

Użytkownicy
Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
posty83
Propsy21
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
Ze złotem dobry pomysł. Będzie się ciekawiej grało, no i nie będzie takich właśnie sytuacji, Gaana oszczędności to 30monet, a my kończymy grę z kilkudziesięcioma tysiącami, Khorinis byśmy mogli całe wykupić, Esmeraldę pewnie też.

Czyli obecna zapowiedź dotyczy TYLKO pierwszej części moda ? Czy równocześnie obu, co można wywnioskować po "skrinach" ze Starym Obozem ???
 
Siłą watahy - wilk. Siłą wilka - wataha.

Dark

Dark

Moderator działu
posty1081
Propsy2189
Profesjabrak
  • Moderator działu
Dokładnie, i taka była moje idea.
Natomiast zapowiedź dotyczy obu części moda (pisana jeszcze w czasach kiedy go nie podzieliliśmy)

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3737
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
A ja mam takie pytanie, na co zwracacie uwagę rozbudowując uniwersum gothica. Wiadomo że z ksiąg i tekstów, ale macie jakieś swoje ustalone kryteria? :)
 

Dawnwender

Dawnwender

Użytkownicy
Eksplorator Lochów
posty41
Propsy4
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Eksplorator Lochów
Wow, takiej ekscytacji w rozmowie o fabule jak u Dark'a i Kuby to dawno nie widziałem xd.
Fabuła i to co mod oferuje są na prawdę obiecujące, życzę oczywiście temu modowi jak najlepiej. Pomysł z karczmami też oczywiście dość interesujący, no ale nie chwalmy dnia przed zachodem słońca.
Ja miałbym tylko takie pytanie lekko techniczne:
Planujecie może kompatybilność moda z Dx11 lub L'hiver?
I czy poprzez tak duży i rozbudowany mod mam rozumieć baaarrrdzoo długą ilość rozgrywki(coś jak Odyseja), czy bardziej tak średnio długą (coś jak Dark Saga albo Returning)?
Tak tylko pytam z ciekawości c: i życzę powodzenia w tworzeniu kolejnego epickiego moda (oraz trzymania Gothica przy życiu).
 

Allbelcik84

Allbelcik84

Użytkownicy
posty356
Propsy97
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Dark saga jest na jakieś 30 godzin a returning na 100 godzin.
...
 
= D

Dark

Dark

Moderator działu
posty1081
Propsy2189
Profesjabrak
  • Moderator działu
A ja mam takie pytanie, na co zwracacie uwagę rozbudowując uniwersum gothica. Wiadomo że z ksiąg i tekstów, ale macie jakieś swoje ustalone kryteria? :)
Mamy wewnętrzną wiki (wspominał o tym kiedyś Av) z opisami i ogólnymi informacjami.
W kwestii poszerzania lore gothica o NOWE (ew. nieznane graczom) elementy zasada jest identyczna jak w przypadku dema naszego khorinis - W DOBRYM GUŚCIE. Zakon paladynów to np. przykład DOBREGO poszerzenia lore o nowe wątki (nie bylo ich w g1, a w g2 dostalismy epickie zachodnioniemieckie rycerstwo, ktore genialnie pasowalo). I to samo jest u nas. Klimat i dobry smak na 1 miejscu
Przykład złego rozwinięcia lore to Gothic 3 - myrtana jako kraina wiosek z drewna, nawet stolina vengard z drewna i brak portu. W tej kwestii piranie dokonały nie postępu a regresu  :D

Planujecie może kompatybilność moda z Dx11 lub L'hiver?
Absolutnie nie, a wręcz zamierzamy z nimi walczyć (przynajmniej z drugim z modów). Trzymamy sie klimatu gothica i on jest dla nas świętością, nie pozwolimy na żadne ingerencje w tekstury
Zresztą czynnikiem który będzie zmuszał graczy do odinstalowania lhvera na czas DK jest fakt, że dodaliśmy prawie 100 nowych tekstur w modelu świata, które nie grają i nie mają prawa pasować do lhverowych. Nie mówie nawet o tekstur przejść w podłożu (z trawy A do B) ktorych nie bylo w oryginalnej grze. W paczce lhverowej wyglądałoby to pewnie koszmarnie (trawy z lhver i przejscie między nimi w stylu gothic 2 - lol).
Co do dx11 - normal mapy moim zdaniem aż tyle nie zmieniają. Kto będzie chciał to włączy, jak spośród fanów będzie miał ktoś ochote to dorobi jeszcze patch z normalkami

I czy poprzez tak duży i rozbudowany mod mam rozumieć baaarrrdzoo długą ilość rozgrywki(coś jak Odyseja), czy bardziej tak średnio długą (coś jak Dark Saga albo Returning)?
Zdecydowanie z tych co wymieniasz byłaby to Dark Saga.
Zwróc uwagę na pewien fakt - Odyseja jest ogromnie długa, ale też niedbała (niedbały, wręcz brzydki świat, wszystkie nowe obiekty z woga, brzydkie zaprojektowanie). My przykładamy OBSESYJNĄ wage do szczegółów. I pod tym względem nie było drugiego takiego moda

KUBA - 4477

KUBA - 4477

Użytkownicy
Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
posty83
Propsy21
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.

KUBA - 4477

Informacje Ogólne - DK
#30 2016-02-24, 22:00(Ostatnia zmiana: 2016-02-24, 22:18)
Bo Gothic NIE NADAJE SIĘ do epicko wielkich powieści w stylu TES. Gothic jest grą bardziej kameralną, z gęstszym klimatem, biorącym się ze szczegółów, dobrze zaprojektowanych postaci i wielu małych smaczkach, które są drobne, ale tworzone z sercem i pasją, jak rękodzieła. Znowu w modach typu Odyseja wiele rzeczy jest z masowej produkcji, no i do takiego dzieła trzeba wielu zasobów, więc nie ma czasu na dopracowywanie szczegółów, trzeba szybko i masowo. Dlatego DK wróżę większy sukces wśród fanów stylu Gothica, fanów szczegółów i mikroklimatu świata, natomiast fani globalnych zmian, wielkiego kalibru i td.raczej będą kręcić nosem. Cóż, nie każdemu dogodzisz, ale dopracowanymi szczegółami możecie przebić nawet wielkie dzieła pokroju Returninga. I tego Wam życzę.

Przy okazji - jakie będą gildie w modyfikacji ??? Na "skrinach" widać zbroję rycerza i łowcy smoków, ktoś może naświetlić tę kwestię ???
 
Siłą watahy - wilk. Siłą wilka - wataha.

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2650
Propsy3560
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Cytuj
Co do dx11 - normal mapy moim zdaniem aż tyle nie zmieniają. Kto będzie chciał to włączy, jak spośród fanów będzie miał ktoś ochote to dorobi jeszcze patch z normalkami

Nie zmieniają aż tyle gdy są tylko kiepskimi normalkami wygenerowanymi z diffuse. Gdy są zrobione w oparciu o model high poly robią robotę.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | space fight |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Dark

Dark

Moderator działu
posty1081
Propsy2189
Profesjabrak
  • Moderator działu
Przy okazji - jakie będą gildie w modyfikacji ??? Na "skrinach" widać zbroję rycerza i łowcy smoków, ktoś może naświetlić tę kwestię ???
Najlepiej przeczytaj sobie to (nie polecam otwierać/czytać osobom które chcą mieć niespodziankę co do lokacji w modzie):
https://www.dropbox.com/s/z5l23d2xmdynaur/Vaduz%20-%20opis%20wyspy.pdf?dl=0

Od 2012 sporo się zmieniło, ale koncept lokacji pozostał niezmienny. Podobnie jak system gildii.

Łowca smoków pojawił się trochę 'na wyrost' i na pewno ich oczywiście nie będzie.
Będą za to: Magowie Ognia i Wody, najemnicy gildii kupieckiej, również najemnicy niezależni (mamy wielki wątek poboczny Kompani Najemniczej). rycerstwo i szlachta (nie będąca członkami zakonu Paladynów), straż miejska, paladyni (na wyspie nie będzie ich praktycznie wcale - wszyscy są na frontach wojennych), farmerzy, kopacze, myśliwi, drwale, różne grupy bandytów, bimbrownicy (można ich liczyć jako gildie? :lol2: ), żołnierze myrtańscy (ci z intro gothic 1 w żółtych zbrojach), gildia kupiecka też jest w zasadzie gildią

KUBA - 4477

KUBA - 4477

Użytkownicy
Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
posty83
Propsy21
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
Ok, wystarczy mi to, co napisałeś, wolę nie czytać żadnych szczegółowych opisów, skoro to grozi mniejszymi wrażeniami z rozgrywki.

A będą takie elementy charakterystyczne dla średniowiecza, jak zabobony (szczególnie na tematy magiczne), coś jak diabły średniowieczne, tyle, że te tutaj jako istoty Beliara, czy proste, ludowe wierzenia (ze skrzatami szczającymi do krowiego mleka na czele  :lol2:  :lol2:  :lol2:) ???

Ten motyw diabłów Beliara też nie musi być częścią jakiejś wojny bogów, w której bohater ma do odegrania ważną rolę, po prostu samo istnienie Beliara byłoby powodem do pojawiania się tajemniczych zaraz i zachorowań czy opętań ludzi, którzy za bardzo interesowali się starymi kapliczkami. Jakieś zadanie czy dwa z tego tematu nie byłoby złe.
 
Siłą watahy - wilk. Siłą wilka - wataha.

Dark

Dark

Moderator działu
posty1081
Propsy2189
Profesjabrak
  • Moderator działu
Jak najbardziej. Magia wśród śmiertelników w ogóle będzie prawdziwie czarną magią (Lars na starcie nie będzie nawet potrafił używać zwojów, i nie będzie miał many). Oczywiście nauka używania zwojów nie będzie kosztowna, ale liczy się fakt że - z powietrza nikt się nie nauczy ;)
Obyczaje i przesądy są jak najbardziej. Ogólnie mamy bardzo rozbudowany i różnorodny wątek poglądów postaci na temat magii czy np. króla - jeden handlarz na niego pluje, jak i całą władze na wyspie, inny z kolei wychwala Rhobara pod niebiosa.
Podobnie z magami - jedne postaci z nimi walczą, bądź są fanatykami tylko jednego z Bogów (np. Adanosa), inne są neutralne, a jeszcze inne prawdziwie nie tylko bogobojne ale i magobojne.

Skrzatów oczywiście siłą rzeczy być nie może, ale w ich miejsce rolę prawdziwych upierdliwców w modzie zagrają.. gobliny :D
W modzie 'velaya' zostało to moim zdaniem przedstawione perfekcyjnie - pokazanie ich jako myślącej, chociaż głupiej rasy. Te kłótnie między goblinami, wyzwiska, i kaleczenie 'ludzkiego języka' przyprawiały mnie o chyba największy śmiech z modów w jakie grałem. A przy modach to rzecz rzadka.

Wojen bogów i innego gówna tego typu (z bezpośrednim wpływem na gracza) nie będzie. Był już raz bezi w Gothicu 2 wybrańcem i to wystarczy. Pod względem fabuły bohatera 0 mieszania się bogów, stawiamy tu sobie za wzór gothica 1 - czystą, brudną polityke

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1721
Propsy764
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • online
  • Gothic 2 Nowy porządek
Czekam na tego moda już 8 lat, a może i więcej, i jeszcze nie widziałem ŻADNEGO filmiku w grze, że prezentowaliście jakiekolwiek zadanie, cokolwiek gamplay itd, same jakieś screeny związane z grafiką 3D, no naprawdę nieźle Wam to musi iść :)
 

Dark

Dark

Moderator działu
posty1081
Propsy2189
Profesjabrak
  • Moderator działu

Dark
Moderator działu

Informacje Ogólne - DK
#36 2016-02-24, 23:32(Ostatnia zmiana: 2016-02-24, 23:40)
Wydaliśmy demo, więc masz tam realny gameplay i możesz zwiedzać miasto i rozmawiać z postaciami (nie dostaniesz linka, bo conajmniej 15-20 osób ostrzegało mnie że kradniesz wszystko co wpadnie w twoje łapy do swojego moda)
Z dedykacją dla ciebie

KUBA - 4477

KUBA - 4477

Użytkownicy
Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
posty83
Propsy21
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Człowiekowi wilkiem, wilkowi człowiekiem.
Muszę obczaić Velaye.
Ale za samą politykę bez wybrańców powinniście dostać Nagrodę Honorowej Piranii.
Szczerze mówiąc, lepszych założeń do moda chyba mieć nie można. Będzie krwista i realistyczna (w jakimś stopniu) opowieść, do tego prawdziwe realia średniowiecza, jak nic ogram moda co najmniej dwa razy. Wielkie propsy za podejście się należy. Dla mnie przebijacie każdego innego moda do G2 pod każdym względem.
 
Siłą watahy - wilk. Siłą wilka - wataha.

Dark

Dark

Moderator działu
posty1081
Propsy2189
Profesjabrak
  • Moderator działu

Dark
Moderator działu

Informacje Ogólne - DK
#38 2016-02-24, 23:36(Ostatnia zmiana: 2016-02-24, 23:54)
Muszę obczaić Velaye.
Ale za samą politykę bez wybrańców powinniście dostać Nagrodę Honorowej Piranii.
Szczerze mówiąc, lepszych założeń do moda chyba mieć nie można. Będzie krwista i realistyczna (w jakimś stopniu) opowieść, do tego prawdziwe realia średniowiecza, jak nic ogram moda co najmniej dwa razy. Wielkie propsy za podejście się należy. Dla mnie przebijacie każdego innego moda do G2 pod każdym względem.
Dzięki, ale to już słowa na wyrost więc nie mogę ich przyjąć Z zachwalaniem poczekajmy do wydania, zobaczymy co powiesz kiedy zagrasz, ale liczę że będziesz równie zadowolony

Velaye polecam. Całość jest dość naiwna i sielankowa, ale to przyjemny mod. A dla golbinów warto zagrać

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3737
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Muszę obczaić Velaye.
Ale za samą politykę bez wybrańców powinniście dostać Nagrodę Honorowej Piranii.
Cóż, w g2 musieli tak podciągnąć fabule gdyż tak g1 narzucil, no chyba ze byl by inny bohater.
:)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry