Primo Othello to nie jest mój mod. Po drugie tam ciągle pada słowo balans. Gothic 1 jest wyjątkowo niedopracowany pod tym względem. Dlaczego ? Wystarczy pakować w siłę, one handy i kuszę oraz dodatkowo otwieranie zamków/akrobatyka.
Othello cały czas o tym mówi. Dobrym pomysłem byłoby stworzenie patcha by mniej dawał LP (np o połowę) czy skalowanie podst. umiejętności jak w G2NK czyli co każde 20 punktów 2 x więcej LP. Mod Fix jest zajebisty , dodaje dodatkowe ujęcia kamer, nowe dzwięki. Rozwija to czego twórcy nie dokończyli (uruchomili zacinające się bramy po save czy dodali skill otwieranie zamków do otwierania skrzyń), ale to koniec. Bez dodatkowych pakietów skryptowych nie da się rozwinąć skrzydeł, ale ileż razy można grać w starego plastkowego Gothica. Prawdziwy koneser tej części potrzebuje czegoś lepszego, świezego. Dlatego moje próby dodania dodatkowych questów od Rączki (okradania Baala czy skrzyni strażnika). Podobnie z zatruwaniem potworów, teraz inwestowanie w broń dystansową nabiera sensu. Nadal wiele jest niewkorzystanych np taka alchemia, ale w sumie tylko po to aby poprawić główne staty , bo w skrzyniach tyle jest eliksirów, że nie potrzeba takiego skilla. No i nadal temat balansu potworów do poszcz. rozdziałow . ttylko poczatek jest względnie trudny, gdzie grupa ścierwojadów może namieszać. Po pakowaniu w siłe i zabraniu meicza któremuś z magnatów gracz jest megamocny już na początku gry. Dlatego ja w swojej modyfikacji podejmowałem próby , aby to zmienić .
I na koniec doceń cudzą pracę, bo modding to wyjątkowo niewdzięczne zajęcie. B. często trzeba się namęczyć, aby cos wprowadzić i niekiedy przykro się czyta nieprzemyślane opinie.