- gracz podczas poślizgu wpada w pętlę, z której nie da się wydostać
- nie można doskoczyć na niektóre półki skalne
- skoki są krótsze niż powinny być
Problem wynika z błędów w silniku. Rozwiązaniem jest ograniczenie liczby fpsów do 60, w niektórych sytuacjach nawet niżej.
Poradniki jak to zrobić:
- Nvidia Inspector:
https://www.youtube.com/watch?v=pH9D__g1yqs
- Riva Tuner:
https://forum.kicksonline.eu/Thread-how-to-limit-fps-in-game__261_tutorials__7_kicks-online__5- Martwe gobliny wyświetlają się z bronią po wczytaniu gry
Wygląda na to, że podczas wczytywania gry gobliny najpierw dostają broń (jest to widoczne w skryptach), a dopiero potem są ustawiane jako martwe (niewidoczne w plikach, głębiej w silniku). Wobec tego nie ma możliwości zablokowania wyświetlania broni martwym goblinom.
- błędny wygląd szaty sędziego i ciężkiej zbroi najemnika w ekwipunku
Niestety w plikach gry nie ma odpowiednich modeli zbroi. Jeśli ktoś takowe posiada (w formacie 3ds), proszę o kontakt (poprzez themodders.org)!
- niewidoczne ikony przedmiotów w ekwipunku
Na ikonach przedmiotów wykonowany jest test głębokości, mimo że jest to element UI - po prostu mogą one być zasłonięte przez obiekty ze świata gry. Nie jestem w stanie tego naprawić bez ingerencji w silnik graficzny.
- czasami postać gracza rusza ustami mimo że z nikim nie rozmawia
- jeśli NPC, z którym rozmawia gracz, znajduje się daleko, to nie widać okna dialogu
- broń sama się usuwa z wyposażenia, jeśli gracz stworzy nową
Niestety tych błędów nie udało mi się naprawić.
- fragment bagna (wody) jest niewidoczny
- dziury w mapie pod Wieżą Mgieł i nad kopcem rudy
Wymagana edycja plików 3ds, której się nie podjąłem.
- NPC często nie mówią swoich kwestii dialogowych, kiedy zaczynają atakować
W silniku gry (najprawdopodobniej) rozpoczęcie nowej akcji anuluje poprzednią, a zatem rozpoczęcie ataku przerywa mówienie. Możnaby to ominąć poprzez wymuszenie dokończenia zdania przed atakiem, ale wtedy walka stałaby się zbyt trywialna - NPC nawet nie zdążyliby wyciągnąć broni.
- NPC z wyciągniętymi łukami po wczytaniu gry nie atakują gracza
Błąd jest chyba gdzieś w funkcji AI_Attack, której niestety nie ma w dostępnych skryptach.