Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2 194821 515

O temacie

Autor Marev

Zaczęty 29.06.2016 roku

Wyświetleń 194821

Odpowiedzi 515

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy56
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Marev

Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2
2016-06-29, 18:10(Ostatnia zmiana: 2017-04-07, 19:26)
Witam wszystkich! :)

Chciałem podzielić się z Wami swoim "dziełem", jakim jest nieoficjalna łatka do Gothica poprawiająca ponad 100 błędów znajdujących się w grze. Poprawki są oparte na anglojęzycznych łatkach, problemach zgłoszonych przez użytkowników tego portalu (za co ogromnie dziękuję!) oraz własnych obserwacjach.

Łatka jest instalowana w postaci moda (do wyboru w programie GothicStarter) w dwóch wersjach: pełnej (z wszystkimi zmianami) i "lekkiej" (bez zmian w świecie gry).

Link do łatki: https://www.dropbox.com/s/dux78w1t49l6xtp/NieoficjalnyPatch-1.2.exe?dl=0
Pliki łatki (dla modderów): https://www.dropbox.com/s/bw5brdz1zi2c05h/Pliki.zip?dl=0

Dla najlepszych efektów zalecana jest również instalacja System Packa:
https://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1340357-Release-Gothic-%C2%BD-%C2%97-SystemPack-(ENG-DEU)

Patche z których korzystałem:
1. Gothic UnPatch: http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1425047-Release-Gothic-1-%28Unofficial%29-Quick-Patch-%28English%29
2. Gothic Community Patch: http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/806121-Release-Gothic-Unofficial-Patch-1-0

Pełna lista naprawionych błędów jest następująca (UWAGA: MOŻE ZAWIERAĆ SPOILERY!):

Spoiler
** - zmiany tylko w wersji Full

Wersja 1.2

** naprawiono drabinę w Starym Obozie obok kowala
** naprawiono drabinę na dolnym poziomie w Starej Kopalni
** wszystkie skrzynie w Starym i Nowym Obozie oraz Obozie na Bagnie mają właścicieli
** przesunięto lewitującą lampę w karczmie na jeziorze
- dodano instalator łatki w dwóch wersjach
- zamieniono fonty w grze na czytelniejsze z Gothica II
- jeśli NPC chce zaczepić gracza, to zrobi to zanim gracz będzie mógł z nim porozmawiać
- naprawiono brakujący dialog z jednym z Kretów: "Kto tu jest szychą?"
- na placu świątynnym, niedaleko Talasa, nie wyświetla się już napis "RUSZAJMY!"
- nie można już w nieskończoność brać wody od Ryżowego Księcia
- Szakal i Bloodwyn poprawnie pobierają opłaty
- Dexter zawsze daje nagrodę za wykonanie zadania
- Garp w Starej Kopalni nie ma opcji dialogowej KONIEC na samym początku
- In Extremo przestaje grać w rozdziałach 3 wzwyż
- jeden ze strażników w Starej Kopalni nie ma już dwóch opcji dialogowych KONIEC
- w zadaniu "Co się dzieje na bagnach?" w dzienniku pod koniec jest informacja o raporcie albo do Mordraga, albo do Kruka
- NPC nie przerywają już rozmowy, gdy przechodzimy obok nich
- Gorn nie atakuje gracza w Wolnej Kopalni
- nie można już rozmawiać z wrogo nastawionymi osobami - często powodowało to softlocki
- strażnik przed Starą Kopalnią już się nie blokuje
- usunięto Włóczęgów, Calasha, Lisa, Szantażystę i Pomocnika szantażysty - ich dodanie w poprzednich wersjach patcha było odejściem od koncepcji twórców
- po teleportacji do Starego Obozu (siedziby Magów), Bartholo, Gomez i Bullit są do gracza agresywnie nastawieni po rozmowie
- podróż z Wrzodem nie powoduje już przerywania kwestii dialogowych gracza podczas rozmów z innymi NPC-ami
- Gomez i Bullit nie powinni już walczyć ze strażnikami w Obozie po 4 rozdziale
- Magowie Wody po pobraniu energii z kopca rudy po wczytaniu gry nie zapominają o całym incydencie
- NPC poprawnie atakują orków
- bo wykonaniu zadania od Baloro i walce z nim, inni najemnicy nie są agresywnie nastawieni
- Cord nie oferuje już nauki walki bronią jednoręczną na 2 poziom, jeśli gracz nie ma umiejętności na 1 poziomie
- rozmowa z Gravo nie dodaje w nieskończoność informacji do dziennika
- rozmowa z Rączką o Cavalornie i o Diego nie dodaje w nieskończoność informacji do dziennika
- zakończenie mini-zadania Jesse'ego nie pozwala na wybranie obu opcji rozmowy
- jeden ze strażników świątynnych nie ma już zamienionych dialogów z dialogami gracza
- nie można już dawać wody zbieraczom ryżu po pokonaniu Lewusa
- NPC, którzy chcą walczyć z graczem, nie będą już uciekać, jeśli są za słabi
- gracz może poprawnie odebrać bagienne ziele od Balora po raz drugi
- NPC nie będą się denerwować, jeśli gracz zabije ich wrogów
- poprawiono kilkanaście błędów w dialogach

Wersja 1.1

** skrzynia w krypcie z kamieniem ogniskującym jest poprawnie umiejscowiona przed ścianą
** drabina w fortecy i w Starej Kopalni działa poprawnie (w kopalni dodano dodatkową kładkę)
** kolumna w Klasztorze poprawnie wywraca się nad przepaścią i można na niej przejść do skrzyni (niestety przez połowę kolumny postać przenika, więc trzeba wykonać skok)
** obniżono lewitujące rośliny na drodze do Obozu Bractwa
** nie można już przenikać przez zniszczoną chatkę rybaka przed Nowym Obozem
- gdy gracz zostanie pokonany przez NPC, jest mu poprawnie przez niego odbierana ruda w każdych okolicznościach
- gracz nie otrzymuje doświadczenia za zostanie pokonanym przez swojego towarzysza
- nie można już swobodnie okradać ludzi poprzez wejście do czyjegoś domu z wyciągniętą bronią, a następnie schowanie jej
- postacie poprawnie zauważają schowanie broni przez gracza w biegu
- orkowie nie atakują się już wzajemnie
- Swiney nie oddaje już swojego stroju po rozmowie z graczem
- po zabiciu Królowej Pełzaczy i rozmowie ze Strażnikiem Świątynnym w kopalni, nie jest dodawany wpis do dziennika o zostaniu strażnikiem świątynnym, jeśli gracz nie jest nowicjuszem
- z Cor Angarem można rozmawiać o zostaniu Strażnikiem Świątynnym tylko po zostaniu Nowicjuszem
- Nefarius nie zachęca do zostania Najemnikiem, jeśli gracz już nim jest
- Grima nie można już pytać o zostanie członkiem Obozu po dołączeniu do jakiegoś
- z Miltenem można rozmawiać o zostaniu Magiem Ognia tylko wtedy, gdy gracz nie należy do żadnego obozu albo jest Cieniem
- rozmowa z Cronosem o dołączeniu do obozu i zostaniu Magiem Wody jest dostępna tylko, jeśli gracz nie należy do żadnego obozu
- nie można już w nieskończoność pytać Guya o zalety dołączenia do Starego Obozu
- miecz "Rzeźnik" ma poprawny opis "Miecz jednoręczny"
- "Receptura Cor Kaloma" wyświetla się jako kartka, a nie książka
- książka "Krypta" jest poprawnie otwierana po użyciu (jej zawartość jest pusta)
- przywrócono "Łuk Wilka" w posiadaniu Wilka
- kotły w Nowym Obozie mają poprawnie wyświetlane nazwy i nie można w nich mieszać niewidzialną łyżką
- doświadczenie nie jest przekazywane podwójnie po pokonaniu przeciwnika mieczem, a następnie kuszą albo łukiem
- poprawiono błędne tłumaczenie: "Strój Kopacza" zamieniono na "Strój Kreta"


Wersja 1.0.1

- Skorpion nie oferuje nauki posługiwania się kuszą w nieskończoność
- Gomez nie mówi już do gracza przez ściany po teleportacji do zamku w 6 rozdziale
- zadania "Nowy paser dla Fiska", "Receptura Bractwa", "Zaginiony Strażnik", "Zadanie od Thorusa" i "Test zaufania" nie są już dodawane do zakładki "Niezaliczone misje" po dołączeniu do Nowego Obozu
- zadania "Dostawa ziela dla Gomeza" nie można już w nieskończoność wykonywać poprzez zapisywanie i wczytywanie gry
- Gor Hanis poprawnie dostaje dodatkowe kwestie po pytaniu "Walczysz na arenie?"
- Gor Na Ran jest poprawnie przenoszony do Świątyni Śniącego w 6 rozdziale oraz ma naprawione kwestie dialogowe
- przywrócono imiona mieszaczy pracujących z Jacko: Killian i Renyo
- zamiana nieprzetłumaczonego tytułu wpisu w dzienniku z "Orktempel" na "Świątynia orków"
- Drake ma już tylko jeden kolor skóry

Wersja 1.0

- NPC nie budzą się nagle zaraz po tym, jak idą spać
- NPC poprawnie używają drzwi
- NPC zbierają swoją broń z ziemi, gdy odzyskają przytomność po przegranej walce
- NPC nie każą się przepuszczać, jeśli zostali wcześniej pokonani przez gracza (co najwyżej o to proszą)
- NPC używają broni białej, jeśli ich broń dystansowa nie jest w stanie przebić pancerza przeciwnika
- NPC po śmierci wyrzucają całą założoną broń
- NPC nie ćwiczą walki niewidzialnym mieczem
- NPC nie zachowują się już dziwnie, jeśli próbują podejść do ogniska, przy którym ktoś już jest
- NPC rzadziej zatrzymują się podczas ucieczki (problem nie został jednak w całości wyeliminowany)
- jeśli gracz idzie powoli, towarzysze również
- nie można już ominąć strażników poprzez wyciągnięcie broni
- NPC mogą się już poruszać, jeśli zostaną zaczarowani
- w zadaniu "Nowi wyznawcy dla Bractwa" nie można już w nieskończoność przekupywać strażnika poprzez zapisywanie i wczytywanie gry
- strażnik przy południowej bramie Starego Obozu wchodzi w interakcję z graczem już przy pierwszym spotkaniu
- Horacy nie zabiera już siły, jeśli gracz ma jej więcej niż 100
- Thorus nie może zostać przekupiony, jeśli gracz ma już dostęp do zamku
- Szakal i Bloodwyn nie domagają się rudy, jeśli gracz został przyjęty do jakiegoś obozu
- Skorpion nie może zostać zapytany o naukę walki, po tym jak przeniesie się do chatki Cavalorna
- Cronos nie wysyła już gracza z listem do Magów Ognia, jeśli oni zostali już zabici
- Kirgo poprawnie daje piwo podczas rozmowy (a nie zabiera)
- Fletcher nie zaczyna zadania "Zaginiony Strażnik", jeśli zostało ono już ukończone
- Y'Berion nie krzyczy w nieskończoność "Kto cię tu wpuścił?", tylko atakuje
- Baal Namib poprawnie sprzedaje Szatę Nowicjusza w 2 rozdziale
- Baal Lukor posiada broń "Łamacz Serc", tak jak w wersji 1.061
- Cor Kalom poprawnie kończy zadanie "Wytwórnia ziela" zamiast "Dostawa ziela dla Gomeza"
- Saturas nie sprzedaje już szaty Maga Wody, jeśli gracz ją posiada
- Fisk nie sprzedaje już zbroi, jeśli gracz ją posiada
- Ryżowy Książę nie daje butelek wody po pobiciu Lewusa
- bandyta przed domem Laresa nie krzyczy w nieskończoność "Idź stąd!", tylko atakuje
- Drax uczy polowania tylko wtedy, gdy otrzyma piwo
- Mordrag nie eskortuje gracza do Nowego Obozu, jeśli ten go wcześniej pobił
- Mordrag nie zostaje wyrzucony ze Starego Obozu, jeśli zostanie pobity po zaprowadzeniu do Nowego Obozu
- Buster nie uczy akrobatyki w nieskończoność
- Silas nie handluje już z graczem tylko raz
- gracz nie może dać Wilkowi pancerzy pełzaczy, jeśli ten zrobił już pancerz
- Gornowi można powiedzieć o pokonaniu Krzykacza dopiero, gdy gracz dowie się o jego chacie
- zadanie "Chata Krzykacza" może zostać zakończone nawet wtedy, gdy gracz nie rozmawiał jeszcze z Gornem
- Świstak odzyskuje 110 bryłek rudy, jeśli graczowi nie uda się kupić miecza, a poprosił o dodatkowe 10 bryłek
- zadanie "Nowy paser dla Fiska" jest aktywowane bez względu na to, jak gracz pozbył się Mordraga
- Gravo poprawnie dodaje informacje do dziennika
- Snaf może być zapytany o Neka również po zakończeniu zadania "Przepis Snafa"
- gracz może prosić Rączkę o naukę poziomu 2 danej umiejętności, dopiero gdy gracz nauczy się poziomu 1
- Aleph nie sprzedaje już klucza do składowiska, jeśli gracz doniósł na niego do Brandicka
- mięso chrząszcza przeniesiono do kategorii "Jedzenie"
- zamieniono tekstury "Jagody" i "Ogniociernia" - teraz kolory są bardziej odpowiednie
- "Napój szybkości" i "Napój przyspieszenia" mają teraz poprawne wartości
- przywrócono koncert In Extremo w 2 rozdziale
- przywrócono mini-zadanie Jesse'ego po udzeleniu przez niego informacji o Bloodwynie
- przwyrócono imiona niektórych NPC: Siepacz, Marvin, Marus, Ryan, Canthar, Mort
- przywrócono postać strażnika przed Starą Kopalnią
- przywrócono dwóch zbieraczy ryżu między wejściem do Nowego Obozu a polami ryżowymi
- naprawiono położenie dwóch zębaczy przed ruinami Klasztoru
- dodano klucz do kuźni w posiadaniu Skipa
- poprawa błędnego tłumaczenia informacji w dzienniku w zadaniu po zostaniu strażnikiem: "Smith" zamiast "Kowal"
- dodano nazwę "Pieczony Ścierwojad" do ścierwojada pieczonego nad ogniskiem
- naprawiono interakcję z pieczonym ścierwojadem
- naprawiono błąd w Świątyni Śniącego z brakującym plikiem ITRW_2H_ORCSTAFF_01.MRM
- Stara Kopalnia jest poprawnie zamykana po jej zawaleniu w 4 rozdziale


Błędy wciąż znajdujące się w grze:

Spoiler

- gracz podczas poślizgu wpada w pętlę, z której nie da się wydostać
- nie można doskoczyć na niektóre półki skalne
- skoki są krótsze niż powinny być

      Problem wynika z błędów w silniku. Rozwiązaniem jest ograniczenie liczby fpsów do 60, w niektórych sytuacjach nawet niżej.
      Poradniki jak to zrobić:
      - Nvidia Inspector:
https://www.youtube.com/watch?v=pH9D__g1yqs

      - Riva Tuner: https://forum.kicksonline.eu/Thread-how-to-limit-fps-in-game__261_tutorials__7_kicks-online__5

- Martwe gobliny wyświetlają się z bronią po wczytaniu gry

      Wygląda na to, że podczas wczytywania gry gobliny najpierw dostają broń (jest to widoczne w skryptach), a dopiero potem są ustawiane jako martwe (niewidoczne w plikach, głębiej w silniku). Wobec tego nie ma możliwości zablokowania wyświetlania broni martwym goblinom.

- błędny wygląd szaty sędziego i ciężkiej zbroi najemnika w ekwipunku

      Niestety w plikach gry nie ma odpowiednich modeli zbroi. Jeśli ktoś takowe posiada (w formacie 3ds), proszę o kontakt (poprzez themodders.org)!

- niewidoczne ikony przedmiotów w ekwipunku

      Na ikonach przedmiotów wykonowany jest test głębokości, mimo że jest to element UI - po prostu mogą one być zasłonięte przez obiekty ze świata gry. Nie jestem w stanie tego naprawić bez ingerencji w silnik graficzny.

- czasami postać gracza rusza ustami mimo że z nikim nie rozmawia
- jeśli NPC, z którym rozmawia gracz, znajduje się daleko, to nie widać okna dialogu
- broń sama się usuwa z wyposażenia, jeśli gracz stworzy nową

      Niestety tych błędów nie udało mi się naprawić.

- fragment bagna (wody) jest niewidoczny
- dziury w mapie pod Wieżą Mgieł i nad kopcem rudy

      Wymagana edycja plików 3ds, której się nie podjąłem.

- NPC często nie mówią swoich kwestii dialogowych, kiedy zaczynają atakować

      W silniku gry (najprawdopodobniej) rozpoczęcie nowej akcji anuluje poprzednią, a zatem rozpoczęcie ataku przerywa mówienie. Możnaby to ominąć poprzez wymuszenie dokończenia zdania przed atakiem, ale wtedy walka stałaby się zbyt trywialna - NPC nawet nie zdążyliby wyciągnąć broni.

- NPC z wyciągniętymi łukami po wczytaniu gry nie atakują gracza
      
      Błąd jest chyba gdzieś w funkcji AI_Attack, której niestety nie ma w dostępnych skryptach.


Jest to (prawdopodobnie) finalna wersja poprawki, nie planuję wprowadzania nowych zmian. Jeśli ktoś byłby chętny na dodanie funkcjonalności do gry, to może bez żadnych ograniczeń korzystać z moich plików.

Zapraszam do pobierania! :)
 

szperekkuchar

szperekkuchar

Użytkownicy
posty65
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
No i to się nazywa solidny patch
Narzekałem na te bugi
Dzięki
 

Iskiel

Iskiel

Użytkownicy
Miłość, mądrość, odwaga.
posty102
Propsy23
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Miłość, mądrość, odwaga.
Witam.
Mam małą prośbę do autora - czy mógłbyś wypuścić jeszcze jedną wersję tego patcha, jednak pozbawioną poprawek dotyczących wyciętej zawartości? Byłoby to bardzo fajne, bowiem wtedy patch byłby zgodny (tak mi się wydaje) z modyfikacjami, takimi, jak choćby ER czy MT. Ogólnie chodzi o to, żeby patch nie ingerował w świat zewnętrzny gry, czyli m.in.nie ustawiał nowych postaci czy bestii, no i żeby nie ingerował w ogóle w postacie, bowiem np.w ER w obozie nad Cavalornem mamy myśliwych, i choć nie sprawdzałem tego, wydaje mi się, że włóczędzy rzucili by się na nich, skoro i na nas się rzucają, do tego ci włóczędzy właśnie są chyba w ER wykorzystani, tak samo Szantażyści, zresztą nie tylko w tej modyfikacji. Wiadomo, jakie to może rodzić komplikacje...

Byłoby więc baaardzo fajnie, gdybyś, szanowny autorze, wypuścił jeszcze taką oto wersję owego patcha, wielu graczy na pewno byłoby Ci bardzo wdzięcznych, ze mną na czele  :)

Ale i tak na tę chwilę patch przydatny, przechodzę właśnie G1 na czysto, bo dawno tego nie robiłem, i jakoś tak lepiej się gra z tymi poprawkami. Props za pracę!

Pozdrawiam...
 
W imieniu całego forum the Modders pragnę wznieść toast za Bractwo Spolszczenia, za ich dobrą robotę i duży wkład w naszą małą społeczność fanów Gothica. Bez nich wiele modów nie zostałoby nam nigdy zaprezentowanych w naszym ojczystym języku. Dziękujemy.

Szmyk

Szmyk

Użytkownicy
posty64
Propsy58
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Niestety źle ci się wydaje, jeśli patch ingeruje w skrypty to musisz wybrać - skrypty z patcha czy z ER albo MT.
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
No chyba, że autor udostępni skrypty autorowi ER i je połączy :D
 

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy56
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Dorzuciłem wersję bez dodatkowej zawartości + skrypty dla zainteresowanych, jak ktoś ma ochotę, może się z tym pobawić :) Usunąłem wszystkie nowo dodane postacie i koncert, ale zostawiłem zębacze: one po prostu oryginalnie miały literówkę w nazwie miejsca spawnu, nie wstawiałem ich ekstra.
 

Szmyk

Szmyk

Użytkownicy
posty64
Propsy58
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Rzuciłem okiem na skrypty, ale chyba jest ich tam za mało, ledwie kilka NPC. Nie zapomniałeś dodać AI,  przedmiotów?
 

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy56
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Wrzuciłem tylko te skrypty z nową zawartością. Jeśli chodzi o resztę, to może to zająć trochę czasu, bo niestety nie mam tego wszystkiego spisanego i nie pamiętam dokładnie, które skrypty zostały zmodyfikowane. W wolnej chwili postaram się to wszystko wydobyć i wstawić.
 

Szmyk

Szmyk

Użytkownicy
posty64
Propsy58
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zawsze można zdekompilować Sourcerem, nie dodawałeś żadnego Ikarusa albo LeGo?
 

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy437
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Przecież on mówi że nie zapisywał gdzieś jakie pliki zmieniał, więc sam to musi szukać.
 

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy56
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Nie dodawałem Ikarusa ani LeGo. Tak jak pisałem, muszę poszukać tych wszystkich skryptów. To nie powinno być trudne, ale może trochę zająć.
 

WotanGolS

WotanGolS

Użytkownicy
posty112
Propsy22
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Fajna łatka dla tych co chcą sobie odświeżyć czystą podstawkę w sam raz :) , od siebie dodam że zauważyłem tylko dwa niepoprawione błędy, mianowicie: brak grupowania broni i tekstura Drake'a a tak to wszystko jak najbardziej na + :) 
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Cytuj
brak grupowania broni
Jesli chodzi o grupowanie nieeykonczonych mieczy to tak bylo w oryginalnym gothicu
 

PachuDWK

PachuDWK

Użytkownicy
The Inquisitor
posty1
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • The Inquisitor
Witam :)
Właśnie odświeżam sobie po raz enty Gothica z tym właśnie patchem i gra się o wiele przyjemniej, kawał dobrej roboty :)
Znalazłem jednak jeden bug, który nie został usunięty. Jest to, co prawda, czysto kosmetyczna rzecz, jednak fajnie by było to naprawić :)

Mianowicie bug pojawia się gdy dołączymy do Nowego Obozu. W dzienniku w zakładce "Niezaliczone misje" powinny pojawić się wyłącznie zadania: "Przyjęcie do Obozu Bractwa" oraz "Przyjęcie do Starego Obozu". Jednak poza tymi misjami pojawiają się tam także zadania: "Nowy paser dla Fiska", "Receptura Bractwa", "Zaginiony Strażnik", "Zadanie od Thorusa" i "Test zaufania".

Pragnę zaznaczyć, że wykonane zostały wszystkie możliwe zadania główne i poboczne we wszystkich trzech obozach (w tym także te wspomniane wyżej) zanim wybrana została frakcja. Gra jednak, po dołączeniu do Szkodników, przenosi wyżej wspomniane zadania z zakładki z zaliczonymi misjami do zakładki z niezaliczonymi misjami.

Przy dołączeniu do Starego Obozu lub Obozu Bractwa, wpisy w dzienniku zachowują się normalnie, czyli do Niezaliczonych misji wskakują parami zadania "Przyjęcie do Nowego Obozu", "Przyjęcie do Starego Obozu" (Obóz Bractwa) i "Przyjęcie do Obozu Bractwa", "Przyjęcie do Nowego Obozu" (Stary Obóz).

Bez patcha bug ten także występował na różnych wersjach gry. Aktualnie gram na wydaniu z Sagi Gothic.

Pamiętam też, że w dzienniku pojawiał się wpis będący w pełni po niemiecku ale nie pamiętam dokładnie, w którym miejscu w grze to było (kojarzy mi się zadanie z Ulu-Mulu lub fragment ze Świątynią Śniącego), jak do niego ponownie dotrę (tym razem na tym patchu) to dam znać, może i to uda się usunąć autorowi patcha :)

Pozdrawiam! :)

@edit 01.10.2016: Kolejny bug, który można usunąć w potencjalnej aktualizacji patch'a. W drugim rozdziale, po wykonaniu misji z dostarczeniem ziela z Obozu Bractwa do Gomeza, można oddawać quest'a non stop. Wystarczy zapisać grę po oddaniu bryłek Calomowi, wczytać i znów można oddać quest'a. Za każdym razem pobiera 500 bryłek rudy i dodaje 200 punktów doświadczenia.

@edit 03.10.2016: Gorn nie jest do końca naprawiony. Nadal zdarza mu się atakować gracza podczas odbijania Wolnej Kopalni, a także komentować zabijanie ludzi Gomeza w stylu "Zabiłeś mojego kumpla" albo "Ciągle mi podpadasz". Odnalazłem także niemiecki wpis w dzienniku, o którym wcześniej wspominałem. Pojawia się on w zakładce "Informacje ogólne" po rozmowie z Gor Bobą w Świątyni Śniącego. Wpis nosi nazwę Orktempel ale jego treść już jest po polsku. Jeszcze jeden bug, który nie został usunięty: Od kiedy jesteśmy wygnani ze Starego Obozu to Skorpion przesiaduje obok chaty Cavalorna. Można się u niego uczyć strzelać z kuszy. Bug polega na tym, że pomimo iż wyuczymy się u niego obu poziomów tej umiejętności to ten nadal posiada opcję dialogową "Możesz mnie czegoś nauczyć?", po poruszeniu której pojawi się opcja ponownego nauczenia się 1 poziomu strzelania z kuszy.

@edit 04.10.2016: W 6 rozdziale gdy przeteleportujemy się do Starego Obozu to po zakończeniu rozmowy z Bartholo, gra może od razu rozpocząć dialog z Gomezem, mimo iż nie jesteśmy w jego pobliżu. Po prostu lecą napisy ale nikt nic nie mówi i trzeba odczekać do końca tej "rozmowy". Jest jeszcze jedna rzecz lecz nie wiem czy to bug. W 6 rozdziale gdy zbliżymy się do Gor Na Ran'a (Strażnik Świątynny pilnujący obozu przed błotnymi wężami) ten zagaduje nas i jest wrogo nastawiony. Jego linie dialogowe brzmią jakby domyślnie miał być w Świątyni Śniącego wraz z Cor Kalomem (teksty typu "Odejdź stąd, padnij na kolana i módl się, nie ma tu miejsca dla Twojej niewiernej duszy")
 
"Rusz dupę do roboty albo dostaniesz kopa." ~ Bezimienny zagania Harloka do pracy.

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty267
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Witam :)
Właśnie odświeżam sobie po raz enty Gothica z tym właśnie patchem i gra się o wiele przyjemniej, kawał dobrej roboty :)
Znalazłem jednak jeden bug, który nie został usunięty. Jest to, co prawda, czysto kosmetyczna rzecz, jednak fajnie by było to naprawić :)

Mianowicie bug pojawia się gdy dołączymy do Nowego Obozu. W dzienniku w zakładce "Niezaliczone misje" powinny pojawić się wyłącznie zadania: "Przyjęcie do Obozu Bractwa" oraz "Przyjęcie do Starego Obozu". Jednak poza tymi misjami pojawiają się tam także zadania: "Nowy paser dla Fiska", "Receptura Bractwa", "Zaginiony Strażnik", "Zadanie od Thorusa" i "Test zaufania".

Pragnę zaznaczyć, że wykonane zostały wszystkie możliwe zadania główne i poboczne we wszystkich trzech obozach (w tym także te wspomniane wyżej) zanim wybrana została frakcja. Gra jednak, po dołączeniu do Szkodników, przenosi wyżej wspomniane zadania z zakładki z zaliczonymi misjami do zakładki z niezaliczonymi misjami.

Przy dołączeniu do Starego Obozu lub Obozu Bractwa, wpisy w dzienniku zachowują się normalnie, czyli do Niezaliczonych misji wskakują parami zadania "Przyjęcie do Nowego Obozu", "Przyjęcie do Starego Obozu" (Obóz Bractwa) i "Przyjęcie do Obozu Bractwa", "Przyjęcie do Nowego Obozu" (Stary Obóz).

Bez patcha bug ten także występował na różnych wersjach gry. Aktualnie gram na wydaniu z Sagi Gothic.

Pamiętam też, że w dzienniku pojawiał się wpis będący w pełni po niemiecku ale nie pamiętam dokładnie, w którym miejscu w grze to było (kojarzy mi się zadanie z Ulu-Mulu lub fragment ze Świątynią Śniącego), jak do niego ponownie dotrę (tym razem na tym patchu) to dam znać, może i to uda się usunąć autorowi patcha :)

Pozdrawiam! :)

@edit 01.10.2016: Kolejny bug, który można usunąć w potencjalnej aktualizacji patch'a. W drugim rozdziale, po wykonaniu misji z dostarczeniem ziela z Obozu Bractwa do Gomeza, można oddawać quest'a non stop. Wystarczy zapisać grę po oddaniu bryłek Calomowi, wczytać i znów można oddać quest'a. Za każdym razem pobiera 500 bryłek rudy i dodaje 200 punktów doświadczenia.

@edit 03.10.2016: Gorn nie jest do końca naprawiony. Nadal zdarza mu się atakować gracza podczas odbijania Wolnej Kopalni, a także komentować zabijanie ludzi Gomeza w stylu "Zabiłeś mojego kumpla" albo "Ciągle mi podpadasz". Odnalazłem także niemiecki wpis w dzienniku, o którym wcześniej wspominałem. Pojawia się on w zakładce "Informacje ogólne" po rozmowie z Gor Bobą w Świątyni Śniącego. Wpis nosi nazwę Orktempel ale jego treść już jest po polsku. Jeszcze jeden bug, który nie został usunięty: Od kiedy jesteśmy wygnani ze Starego Obozu to Skorpion przesiaduje obok chaty Cavalorna. Można się u niego uczyć strzelać z kuszy. Bug polega na tym, że pomimo iż wyuczymy się u niego obu poziomów tej umiejętności to ten nadal posiada opcję dialogową "Możesz mnie czegoś nauczyć?", po poruszeniu której pojawi się opcja ponownego nauczenia się 1 poziomu strzelania z kuszy.

@edit 04.10.2016: W 6 rozdziale gdy przeteleportujemy się do Starego Obozu to po zakończeniu rozmowy z Bartholo, gra może od razu rozpocząć dialog z Gomezem, mimo iż nie jesteśmy w jego pobliżu. Po prostu lecą napisy ale nikt nic nie mówi i trzeba odczekać do końca tej "rozmowy". Jest jeszcze jedna rzecz lecz nie wiem czy to bug. W 6 rozdziale gdy zbliżymy się do Gor Na Ran'a (Strażnik Świątynny pilnujący obozu przed błotnymi wężami) ten zagaduje nas i jest wrogo nastawiony. Jego linie dialogowe brzmią jakby domyślnie miał być w Świątyni Śniącego wraz z Cor Kalomem (teksty typu "Odejdź stąd, padnij na kolana i módl się, nie ma tu miejsca dla Twojej niewiernej duszy")
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6458
Propsy3033
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Ten błąd z Gomezem po Bartholo to akurat dość popularny błąd, który miałem również w G1.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy56
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Witam ponownie! :)
Dziękuję za wszystkie zgłoszone błędy, zwłaszcza PachuDWK! Naprawiłem tyle, ile mi się udało i wstawiłem nowy link do pobrania.

Fajna łatka dla tych co chcą sobie odświeżyć czystą podstawkę w sam raz :) , od siebie dodam że zauważyłem tylko dwa niepoprawione błędy, mianowicie: brak grupowania broni i tekstura Drake'a a tak to wszystko jak najbardziej na + :) 

Brak grupowania broni to niestety kwestia siedząca głębiej, nie dam rady tego zmienić. Nie do końca wiem, jaki problem jest z teksturą Drake'a, chodzi o przenikanie głowy przez zbroję? Bo jeśli tak, to tego też nie uda się zmienić. :(

Mianowicie bug pojawia się gdy dołączymy do Nowego Obozu. W dzienniku w zakładce "Niezaliczone misje" powinny pojawić się wyłącznie zadania: "Przyjęcie do Obozu Bractwa" oraz "Przyjęcie do Starego Obozu". Jednak poza tymi misjami pojawiają się tam także zadania: "Nowy paser dla Fiska", "Receptura Bractwa", "Zaginiony Strażnik", "Zadanie od Thorusa" i "Test zaufania".

Problem naprawiony.

Pamiętam też, że w dzienniku pojawiał się wpis będący w pełni po niemiecku ale nie pamiętam dokładnie, w którym miejscu w grze to było (kojarzy mi się zadanie z Ulu-Mulu lub fragment ze Świątynią Śniącego), jak do niego ponownie dotrę (tym razem na tym patchu) to dam znać, może i to uda się usunąć autorowi patcha :)

Przetłumaczyłem "Orktempel" na "Świątynia orków".

@edit 01.10.2016: Kolejny bug, który można usunąć w potencjalnej aktualizacji patch'a. W drugim rozdziale, po wykonaniu misji z dostarczeniem ziela z Obozu Bractwa do Gomeza, można oddawać quest'a non stop. Wystarczy zapisać grę po oddaniu bryłek Calomowi, wczytać i znów można oddać quest'a. Za każdym razem pobiera 500 bryłek rudy i dodaje 200 punktów doświadczenia.

Problem naprawiony.

@edit 03.10.2016: Gorn nie jest do końca naprawiony. Nadal zdarza mu się atakować gracza podczas odbijania Wolnej Kopalni, a także komentować zabijanie ludzi Gomeza w stylu "Zabiłeś mojego kumpla" albo "Ciągle mi podpadasz".

Ech... Gorn jak zwykle ma gdzieś to co mu kazałem :/ Wprowadziłem małe poprawki w kodzie i przetestowałem je biegając po Wolnej Kopalni, mordując wszystkich dookoła. Nie miał z tym żadnych problemów ("Świetna robota, chłopcze!"), ale nie mogę zagwarantować, że zawsze tak będzie. Jeśli u kogoś problem nadal będzie występował, proszę o informację o tym z jak największą liczbą szczegółów dotyczących zdarzenia.

Jeszcze jeden bug, który nie został usunięty: Od kiedy jesteśmy wygnani ze Starego Obozu to Skorpion przesiaduje obok chaty Cavalorna. Można się u niego uczyć strzelać z kuszy. Bug polega na tym, że pomimo iż wyuczymy się u niego obu poziomów tej umiejętności to ten nadal posiada opcję dialogową "Możesz mnie czegoś nauczyć?", po poruszeniu której pojawi się opcja ponownego nauczenia się 1 poziomu strzelania z kuszy.

Problem naprawiony. Powiem szczerze, że z tym dialogiem w ogóle działy się dziwne rzeczy przy wyborze różnych opcji, teraz powinno być OK.

@edit 04.10.2016: W 6 rozdziale gdy przeteleportujemy się do Starego Obozu to po zakończeniu rozmowy z Bartholo, gra może od razu rozpocząć dialog z Gomezem, mimo iż nie jesteśmy w jego pobliżu. Po prostu lecą napisy ale nikt nic nie mówi i trzeba odczekać do końca tej "rozmowy".

Wprowadziłem poprawkę, teraz Gomez powinien odzywać się dopiero, gdy jesteśmy w jego pobliżu.

Jest jeszcze jedna rzecz lecz nie wiem czy to bug. W 6 rozdziale gdy zbliżymy się do Gor Na Ran'a (Strażnik Świątynny pilnujący obozu przed błotnymi wężami) ten zagaduje nas i jest wrogo nastawiony. Jego linie dialogowe brzmią jakby domyślnie miał być w Świątyni Śniącego wraz z Cor Kalomem (teksty typu "Odejdź stąd, padnij na kolana i módl się, nie ma tu miejsca dla Twojej niewiernej duszy")

Rzeczywiście dziwna sprawa, ale też nie jestem pewny, czy to bug. W skrypcie jego zachowań nic co by wskazywało, że twórcy mieli wobec niego jakieś inne plany. Nie wiem więc nawet, gdzie mógłbym go przenieść. Trzeba chyba założyć, że nie wszyscy wyznawcy Śniącego poszli za Cor Kalomem do Świątyni.
 

szperekkuchar

szperekkuchar

Użytkownicy
posty65
Propsy2
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
To ostatnie naprawiono w Świecie Skazanców oprócz Gor Na Rana jest też Gor Hanis
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Marev co do Drake'a chodzi chyba o to, że łeb ma biały a reszta czarna, albo na odwrót (nie pamiętam :D).

Centuris

Centuris

Użytkownicy
Prokrastynator
posty26
Propsy66
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Prokrastynator
Nie do końca wiem, jaki problem jest z teksturą Drake'a, chodzi o przenikanie głowy przez zbroję? Bo jeśli tak, to tego też nie uda się zmienić. :(
Spoiler

 :P
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry