Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2 184887 515

O temacie

Autor Marev

Zaczęty 29.06.2016 roku

Wyświetleń 184887

Odpowiedzi 515

JadenKyaney

JadenKyaney

Użytkownicy
posty3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wygląda na to że ostatnia wersja patcha nie jest obecnie dostępna do pobrania, mógłby ktoś podrzucić ten plik?
 

RaHim aka RhM

RaHim aka RhM

Użytkownicy
posty27
Propsy6
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
 

„Nie szukam bogów kiedy to Magik albo Lance Armstrong” - Kartky
„26 grudnia był 2000 rok i dlatego nienawidzę drugiego dnia świąt” - O.S.T.R.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
https://mega.nz/file/s8BDkIwB#c61LkDTqbbKyhXy--LKxOQN8JwegHWxRwRnJNbUaF08

@Riv czy jakieś uwagi lub propozycje do tej wersji?  Umawialiśmy się, że przetestujesz tą wersję.
 

JadenKyaney

JadenKyaney

Użytkownicy
posty3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@pawbuj Ja niestety mam problem, mianowicie spanie w łóżku nie odnawia mojego zdrowia, nie wyczytałem nigdzie żeby tak miało to działać więc to zgłaszam. Używam Gothic1-GD3D11-17.7-dev11-fix2 i wersji razem z update packiem, sprawdziłem wersję bez patcha i tam łóżka działają.

Post połączony: 2020-05-18, 15:33
Informacja 'Sen dobrze Ci zrobił' też się nie pojawia.

Post połączony: 2020-05-18, 16:03
Sprawdziłem jeszcze wersję 1.2, bo nie mogłem znaleźć żadnej wcześniejszej od pawbuja i w niej łóżka działają, być może źle łatkę zainstalowałem ale z tego co wiem należy po prostu połączyć pobrany plik 'gothic' z tym który był już na dysku.

Post połączony: 2020-05-18, 16:56
Przeniosłem sava z update packa do wersji 1.2 i z powrotem i wygląda na to że spanie działa teraz poprawnie, ale nie wiem jak będzie dalej ze stabilnością tego save'a.
 

RaHim aka RhM

RaHim aka RhM

Użytkownicy
posty27
Propsy6
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
@Riv czy jakieś uwagi lub propozycje do tej wersji?  Umawialiśmy się, że przetestujesz tą wersję.
Nie wiem czy brałeś to pod uwagę, ale w listopadzie zgłaszałem, że strażnicy stojący przy Thorusie nie mają w ekwipunku mieczy, a on sam stoi nagi. Mógłbyś to poprawić, jeśli wydawałbyś jeszcze jakąś aktualizację.
 

„Nie szukam bogów kiedy to Magik albo Lance Armstrong” - Kartky
„26 grudnia był 2000 rok i dlatego nienawidzę drugiego dnia świąt” - O.S.T.R.

JadenKyaney

JadenKyaney

Użytkownicy
posty3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja na taki błąd akurat nie trafiłem.
 

Gonzo100100

Gonzo100100

Użytkownicy
posty4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Niestety, nieoficjalny patch 1.2 nie naprawia bezsenności wśród NPC. Czy ktoś wie, jak to naprawić? Dla mnie jest to mankament, który bardziej psuje imersje niż problematyczna drabina.
Jedyne co mi się udało zrobić to zainstalowałem angielski patch i to pomogło, ale niestety podmieniło tekst na angielski, a ja chcę zagrać po polsku.
Jeżeli chcesz nadal grać na wersji 1.2 to musiałbyś zdekompilować oba patche i podmienić z tego angielskiego rutynę ZS_sleep. Ja już to wcześniej poprawiłem w swojej NP.

Pisałem o tym w styczniu, ale wtedy w ogóle zrezygnowałem z gry, bo miałem mało czasu.
Wczoraj wróciłem do tej kwestii, żeby jednak zagrać w Gothica a więc również do naprawienia tego okropnego błędu.
Nie znam się na modowaniu Gothica i tak kombinuje na oślep mając nadzieje, że coś zaskoczy bez poświęcenia tygodnia na naukę modowania.
Tak więc rozumiem, że do dekompilacji i kompilacji paczek .mod potrzebuję Gothic VDFS. Tak więc ściągnąłem wersje 1.5 i gdy próbowałem otworzyć Gothic_UnPatch.mod albo NieoficjalnyPatch_full.mod dostaje error, unexpected VDFS version! Ściągnąłem najnowszą wersję jaką znalazłem, czyli 1.6.2 (może to nie jest najnowsza, nie wiem) i to samo.
Tak jak Laxus w innym temacie w Marcu pisał, w skrypt ZS_Sleep różni się jedną linijką i chciałbym podmienić te pliki, ale nie wiem jak zdekompilować Nieoficjalny mod ze względu na wspomniany wyżej błąd, może to w ogóle innym programie trzeba zrobić… 0_o

Spróbowałem też stworzyć mod składający się tylko i wyłącznie z tego jednego skryptu
(Tak więc w rubryce File(mask)(s) to include zamieściłem właściwy plik ZS_Sleep.d i kliknąłem Build Volume)
Odpaliłem grę przez ten mod i nie naprawił on bezsenności NPC, może trzeba było zamieścić jakieś dodatkowe pliki niż tylko jeden skrypt?
Jeśli ktoś może pomóc to fajnie.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Mam nadzieję, że z samym wklejeniem do odp. folderów Gothica sobie poradzisz.....

https://www.sendspace.com/file/bvf3fv
 

Gonzo100100

Gonzo100100

Użytkownicy
posty4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dziękuje za paczkę.
 

Delph(Delphoxed)

Delph(Delphoxed)

Użytkownicy
posty136
Propsy28
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie wiem czy jestem ślepy, ale nie mogę znaleźć skrzyni strażnika głównej bramy z zadaniem dla Rączki. Podpowie ktoś gdzie można ją znaleźć?
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Nie wiem czy jestem ślepy, ale nie mogę znaleźć skrzyni strażnika głównej bramy z zadaniem dla Rączki. Podpowie ktoś gdzie można ją znaleźć?
Głowna brama do obozu SO  gdzie jest most. Niestety nie jesteś ślepy ale może pora wymienić szkła na mocniejsze.
 

Anoax

Anoax

Użytkownicy
Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
posty34
Propsy12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
Nie wiem czy to tu mam pisać. W necie nie ma rozwiązania, Więc pomyślałem że tu wrzucę. Wersja 1.27.6.

Gdy mamy questa "Miecz dla Świstaka" i damy Fiskowi 100 sztuk złota, oszuka nas i powie że nie potrzebujemy tej rudy. po czym dostajemy expa i informację z zapytaniem gdzie jest miecz. Jak mniemam to przez moda. Chciałbym zapytać czy na tym się quest kończy, czy mogę wykonać  to jakoś? Nie ma w skrzyniach tego miecza, ani nie można mu go ukraść, nawet z drugim poziomem otwierania zamków i kradzieżą, a także skradaniem się. Wcielałem się w niego patrzyłem ekwipunek, nawet zastanawiałem się czy może Świstak nie ma, albo czy możemy iść do huno. Mimo wszystko, nie ma nigdzie zasugerowane gdzie może być ten miecz. Chyba że w dzienniku, to zobaczę.
 

Delph(Delphoxed)

Delph(Delphoxed)

Użytkownicy
posty136
Propsy28
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie wiem czy jestem ślepy, ale nie mogę znaleźć skrzyni strażnika głównej bramy z zadaniem dla Rączki. Podpowie ktoś gdzie można ją znaleźć?
Głowna brama do obozu SO  gdzie jest most. Niestety nie jesteś ślepy ale może pora wymienić szkła na mocniejsze.

Tyle że jak grałem to byłem przy tej bramie, przeszukałem wszystkie skrzynie i zakamarki, naszyjnika nie było. Więc przyzwałem go kodami, dopiero ten strażnik przy kołowrocie mnie zaczepił i się domyśliłem, że powinien być w tej skrzyni ale ktoś go zapomniał dodać. Także ślepy nie byłem. A grę z tym patchem już dawno zakończyłem.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

@Anoax chata Fiska jest na lewo od jego ławki (drzwi mają nazwę "chata Fiska" i w jednym z kufrów jest miecz Swistaka.

@Delph(Delphoxed) sprawdziłem i ten amulet jest w skrzyni obok południowej bramy . Może powinienem opisac dokładniej skrzynię.

Także w tych dwóch przypadkach nie mogę odtworzyć błędu.
 

Anoax

Anoax

Użytkownicy
Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
posty34
Propsy12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
Też miałem problem z tym, że nie miałem w ogóle dialogu z fiskiem o mieczu oczywiście po odpaleniu questa. Rozpoczęcie gry od początku zażegnało ten problem, nie wiem co innego mogłoby go zażegnać, a tym bardziej co mogło go wywołać. Bawiłem się trochę zwiększeniem dystansu pojawiania się postaci, może to dlatego? I tak zapytam, to jest coś co było w grze już jeśli chodzi o to że kazał się nam wynosić, czy ty to dodałeś bądź przywróciłeś?
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Też miałem problem z tym, że nie miałem w ogóle dialogu z fiskiem o mieczu oczywiście po odpaleniu questa. Rozpoczęcie gry od początku zażegnało ten problem, nie wiem co innego mogłoby go zażegnać, a tym bardziej co mogło go wywołać. Bawiłem się trochę zwiększeniem dystansu pojawiania się postaci, może to dlatego? I tak zapytam, to jest coś co było w grze już jeśli chodzi o to że kazał się nam wynosić, czy ty to dodałeś bądź przywróciłeś?
Dla mnie te zadanie w oryginale było mega nudne (weź 100 bryłek i kup miecz, a potem go oddaj). Tutaj jest 4-5 losowych wątków, bo Fisk może finalnie podniesć cenę miecza, zabrać nam kasę i trzymać miecz w kufrze albo specjalnie rzucić nam miecz pod nogi i czekaż aż podniesiemy, prowokując atak za kradzież przy strażnikach. Myślę że jeszcze wszytskiego nie wymieniłem. Skrypty są zdekompilowane, możesz podejrzeć dialogi Fiska.  Także finalnie wyszło z tego całkiem ciekawe zadanie z możłiwością róznych scenariuszy.
 

Anoax

Anoax

Użytkownicy
Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
posty34
Propsy12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
W sensie no, w moim przypadku nic się nie stało. Nie wyskoczył żaden dialog i nie mogłem questa ukończyć. Nie wyrzucił broni ani nic. Jeśli tak to ma wyglądać to trochę za duża ta losowość :/ Po za tym głupie jest to, że wystarczy wrócić do Świstaka i prosić go o dodatkowe 10 bryłek po czym dialog o wyganianiu nas się nie pojawia, skoro miał zamiar nas od początku wyjebać na hajs no to powinno tak zostać ew dać 50% szans na to że tak się stanie za każdym razem gdy chcemy od niego ten miecz jeśli już chcemy by była jakaś losowość. Jednak wolałbym żeby tak działo się zawsze. W końcu zdziwiło mnie to że jest kompletnie inaczej, ale w sumie fajne to jest, bo quest się urozmaica i pasuje to do klimatu kolonii. Bo mam wrażenie po latach że wiele osób w kolonii karnej jest po prostu zbyt grzecznych jak na teren w którym się znajdują, po za niektórymi tak na prawdę. Też w sumie pomyślałem właśnie, że może by tak parę starych questów mogłoby być niewykonalnych bo nie płacimy strażnikom za ochronę. Np nie będą chcieli z nami rozmawiać. Pomysł pojawił mi się po tym co opisałem wyżej.

+ Tak na koniec. Graham. Gdy wyciśniemy od niego mapę i będziemy chcieli z nim pogadać, wydrze się na nas wszystkimi możliwymi tekstami. Nie wiem, ale chyba tak samo jest przy wyciąganiu broni. Nie wiem czy ktoś ci mówił, bo nie przeglądam wątku, bo jest masa postów w nim.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
ruscy grają w jedynkę dość często. Stworzyli nawet najlepszy non content patch do tej gry (Gothic Mod Fix), który bije inne tego typu produkcje na głowę.

Nawet od twojego? :lol:
@Anoax
W temacie Uniona nie będę odpisywał, bo odchodzimy od watku głównego.
GodMod Fix RU to 100% patch oparty na zwykłych skryptach. do tego bardzo dobrze opracowany. world.zen zostł perfekcyjnie poprawiony, ja nie mam specjalnie talentu do edycji świata.
W dobie Uniona gracz sam może decycować z jakich pakietów korzysta i konfigurować rozgrywkę. To dobry kierunek do rozwoju moddingu gothica.  W mojej wersji jest pakiet Ikarus & Lego i może dochodzić do konfilktów.

Wyczuwam ironię w tonie . Oczywiście po to jest krytyka, ale wolałbym konkrety. 

Te zadanie z mieczem świstaka nie zawiera błędów - spróbuj je ruszyć j. raz, bo z opisu nie wiem co poszło nie tak.

Na początku gry mamy możliwość wyboru czy gramy w rozszerzoną wersję o rozbudowane questy czy tylko podstawowowy nieoficjalny patch.
 

Delph(Delphoxed)

Delph(Delphoxed)

Użytkownicy
posty136
Propsy28
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Co do tego amuletu to wtedy jak grałem był tylko tam kościany łuk i jakieś rupiecie, ani śladu obecności amuletu. Byłem przy tej bramie co pilnuje Fletcher w 4 rozdziale. To o tą chodzi?
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Co do tego amuletu to wtedy jak grałem był tylko tam kościany łuk i jakieś rupiecie, ani śladu obecności amuletu. Byłem przy tej bramie co pilnuje Fletcher w 4 rozdziale. To o tą chodzi?
Nie. To jest ta brama gdzie strażnik chce 10 bryłek rudy za wejście. Ok - przy kolejnej wersji po prostu dodam nazwę skrzyni , aby nie było zgadywania. Sprawdzałem i na 100% ten quest działa.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry