Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2 289892 515

O temacie

Autor Marev

Zaczęty 29.06.2016 roku

Wyświetleń 289892

Odpowiedzi 515

Bezi11000

Bezi11000

Użytkownicy
posty33
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja bym zostawił tryb testowy. Czasem się przydaje jak jakieś postacie znikają albo umierają w głupi sposób. W końcu wiecie jaki jest Gothic... Ten tryb przyda się nawet do świrowania po świecie gry.
Po prostu, zaznacz grubą czerwoną czcionką na stronie że korzystanie z marvin może zepsuć grę.

Edit: Nawet napisz to w opisie moda w tym okienku od Gothic Starter, tam gdzie dałeś podziękowania.
 

muuz

muuz

Użytkownicy
posty50
Propsy11
  • Użytkownicy
Też za zostawieniem test mode.

A filmik odnośnie skrzyń wrzucałem jakiś czas temu - bug wciąż występuje w identycznej formie (włącz dźwięk):
https://drive.google.com/file/d/1dtLs_qZSz3gO-5y2MLUPndqW6hlWvbcf/view?usp=sharing
 

Bezi11000

Bezi11000

Użytkownicy
posty33
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Muuz ale próbowałeś to zrobić od początku bez kodów?
Ani jednego od włączenia gry i rozpoczęcia nowej rozgrywki?
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
w załączeniu kolejna wersja (już uploaduję link).

- przywrócono oryginalne textury dla kreoszczurów;
- fix bug z dzwiękiem otwieranych skrzyn (teraz eż wyświetla się info o pękniętym wytrychu);
- pancerz bandyty wyświetla się normalnie;
- przywrócona oryginalna texura saving.tex
- kopacze (dusty,grim, melvin) zmieniają poprawnie swoje pancerze w kolejnych rozdziałach.

http://www.mediafire.com/file/ogvugd739p8olww/UP_1.25.5_rev4.zip

 

Bezi11000

Bezi11000

Użytkownicy
posty33
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Trochę ci się chyba pomyliło z tymi folderami o ile chciałeś umożliwić instalacje jednym przeciągnięciem.
System folder się zgadza ale ten plik UpdatePack.mod chyba powinien iść najpierw do folderu Data, a potem do ModVDF(jeszcze wielkie litery). Chyba że na razie wrzuciłeś to tak po prostu i czekasz żeby zrobić ten instalator to luzik. :)
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
proponuję jeżeli ktos ma czas pograć w gothic mod fix z rpg russia czy agielski gothic unpatch. Może znajdziecie inne ciekawe rzeczy do poprawienia.

Myślę o dodaniu dodatkowej rutyny tj strzelanie do tarczy dla Cavalorna i Diego.
- zielone plamy krwi dla krwiopijców i pełzaczy
-szkielet z miotłą w wieży Xardasa;
 

Bezi11000

Bezi11000

Użytkownicy
posty33
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Poczytałem sobie o tych modach i ty te pomysły wziąłeś z tego mod fixa z rpg russia co nie? Wiesz, można dodawać wiele rzeczy i poprawek byle by nie zniszczyły one oryginalnego zamysłu chyba że mówisz o tej zdopingowanej wersji moda, w takim razie to zależy już od ciebie.
A co do samej wieży Xardasa, może warto byłoby spróbować przenieść model jego wieży z dwójki do jedynki. Mam na myśli że w dwójce miała ona tą klatkę schodową i tak dalej.
W końcu nie trzeba by było zastanawiać się dlaczego w drugiej części była ta klatka schodowa i można byłoby spokojnie z tej wieży schodzić, a nie zeskakiwać czy się teleportować. Trzeba by było ją tylko trochę dostosować by wyglądała na bardziej używaną, a nie na taką rozwaloną jak w dwójce. A co do wyzwania z golemami i runą to można by było dodać przy samym wejściu na schody ruchomą ścianę, która ukrywałaby te schody, dopiero po teleportacji schodziłoby się na dół schodami i klikało guzik by otworzyć tą ścianę. Przejście wówczas zostawałoby otwarte już cały czas.

Oczywiście to tylko sugestia ale wydaje mi się że ładniej łączyłoby to świat z dwójki z tym z jedynki.
 

MajkeI

MajkeI

Użytkownicy
Front End Developer
posty698
Propsy169
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Front End Developer
Modzik wygląda super, jak tylko znajdę czas na ponowne granie w Gothica to się biorę za sprawdzanie ;)
@Ruffin, jeszcze chwilę. Robimy ostatnie szlify.

i do wszystkich w temacie: od nast. wersji moda chcę wyłaczyc testmode, co wy na to? Idea jest bez bugów, a tryb testowy czesto dnich prowadzi. Tryb testowy jest bardziej dla modderów niż dla graczy.
Ja jestem jak najbardziej za wyłączeniem.
 

muuz

muuz

Użytkownicy
posty50
Propsy11
  • Użytkownicy
Te zmiany o których mówisz to raczej do UpdatePack ;)
 

muuz

muuz

Użytkownicy
posty50
Propsy11
  • Użytkownicy
Zainstalowałem rev 4. Bug z bramą - na moich oczach się zamknęła, a kiedy porozmawiałem ze strażnikami (że chcę porozmawiać z Diego) i usłyszałem kwestię "właź", strażnicy nie otworzyli bramy.

I bug ze skrzynią dalej występuje w tej samej formie. :(
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Zainstalowałem rev 4. Bug z bramą - na moich oczach się zamknęła, a kiedy porozmawiałem ze strażnikami (że chcę porozmawiać z Diego) i usłyszałem kwestię "właź", strażnicy nie otworzyli bramy.

I bug ze skrzynią dalej występuje w tej samej formie. :(

prosze sprawdz teraz. Zamykana brama na początku jest tylko w wersji UpdatePack.

Sprawdziłem skrzynie na obu wersjach.

Dodatkowo Marev schrzanil wrzoda. teraz normalnie nas zagaduje .

http://www.mediafire.com/file/ot8dcow1wct2sdd/UP_1.25.5_rev5.zip

 

muuz

muuz

Użytkownicy
posty50
Propsy11
  • Użytkownicy
Testowałem rev 4 - i uwaga, w wersji light był bug ze skrzynią, bramą, ale też wciąż były te bagienne tekstury kretoszczurów, czyli pomyślałem, że się tak jakby nie zaktualizował mod z wersji rev 3, dlatego odinstalowałem gothica i na czysto od nowa wszystko - i wciąż to samo. Zainstaluję rev 5 i sprawdzę jak to wygląda ;)

Aa, co do przesłania pliku gry, to nie takie proste, bo ja mam Gothic Universe z cdp.pl i żeby przesłać tylko G1, musiałbym wysłać wszystkie części gry (ponad 6 GB) a ja mam upload na beznadziejnym poziomie.

Edit po zainstalowaniu rev 5
- bug ze skrzynią wyeliminowany
- tekstury kretoszczurów już w porządku, jednolite
- Wrzód zagaduje normalnie
- brama domyślnie otwarta, może być :)
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
ok, tu jest  kolejny mały fix rev 5.1. teraz svm przy skrzyniach i dodatkowych questach wyświetlają się normalnie. gram w UpdatePack i jest super, przede wszytskim ruda nabrała znaczenia i musisz naprawdę ją oszczędnie traktować.

http://www.mediafire.com/file/ot8dcow1wct2sdd/UP_1.25.5_rev5.zip
 

muuz

muuz

Użytkownicy
posty50
Propsy11
  • Użytkownicy
Oki, to jeśli już chodzi o detale, to przy wypowiadaniu kwestii typu "Nie znam się na otwieraniu zamków" w wersji light znajduje się podpis "Bezimienny", którego nie miało być. ;)
 

Rayzak

Rayzak

Użytkownicy
posty2
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wielkie dzięki za tę łatkę! :ok: jakbyś miał ochotę to jest jeszcze spory patch do jedynki pod tym linkiem - http://worldofplayers.ru/threads/39062/. Być może zawiera jakieś przeoczone przez ciebie poprawki. Niestety jest po rusku.
 

muuz

muuz

Użytkownicy
posty50
Propsy11
  • Użytkownicy
Z tego co widzę, to jest to częściowo także contentowy mod - dodano opuszczoną kopalnię, alchemię, itd.

Ale trochę ciekawych rzeczy jest, np. dodano efekt odurzenia alkoholem, brak możliwości używania używanych pochodni, modyfikacje związane z walką na arenie, kucie za pomocą kowadła wymaga młotka kowalskiego, podniesienie wcześniej wyrzucanych obiektów nie jest uznawane za kradzież, dodanie animacji fałszowania listy przez Laresa i inne. Nawet ciekawe :P

Aa - i pytanie, tak z ciekawości. Kiedy pytamy się Diego gdzie jest obóz, obraca się i pokazuje nam ścieżkę, a przybywa nam bodajże +29 doświadczenia. Czemu to doświadczenie i skąd taka dziwna liczba? Nie przeszkadza mi to jakoś szczególnie, ale wydaje mi się dziwne.
 

Bezi11000

Bezi11000

Użytkownicy
posty33
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pograłem sobie trochę i wyłapałem parę problemów:

-bohater w losowych momentach(po zakończeniu dialogu, skakaniu itp.) może wywołać kwestię "Nie dam rady więcej udźwignąć", czy coś podobnego. Zapętla się ona i nie można tego przerwać ani się obracać, dopiero zapis i wczytanie zapisu pomaga.

-Wrzód gdy chcemy go pobić to ucieka, nie było by w tym nic złego gdyby automatycznie przestawał być częścią naszej drużyny. Przez to gdy przechodzimy w określonej odległości od niego dostajemy informacje że "wrzód wrócił do waypontu: coś tam, coś tam(nazwa tego waypontu). I tak cały czas, a nie możemy go pobić bo ucieka i nie damy rady go dogonić.

-Nie wiem czy dodawałeś jakieś kwestie w wersji lite ale wydaje mi się że przy niektórych postaciach przy konkretnych zdaniach nie odpala się dialog. Zauważyłem to przy rozmowie z Baal Taranem w starym obozie, coś tam o bogach gadał, a milczał. Kolejny był Dexter i to chyba było jego pierwsze zdanie jakie do nas gada o tym bagiennym zielu. Jeśli dodawałeś tam coś to w porządku. Bo sprawdzałem z system packiem i było w porządku, wszystkie dialogi.

-Ogólnie zdarzają się problemy z tą specjalną gestykulacją którą zaprogramowałeś, Orry(strażnik na bramie przy placu wymian) jak macha tym mieczem do góry to chyba nie robi tego w naszą stronę, tylko plecami do nas w poprzedniej wersji moda robił to poprawnie; Swistak gdy otrzymuje od nas swój miecz po pierwsze nie zakłada go i ogląda swój podstawowy miecz i mówi że jest taki świetny i wspaniały :); Ogólne dziwne zachowanie NPC w stosunku do nas, często przerywają swoje animacje(gotowani, itp.), nawet rozmawiając z kimś innym są tak zaintrygowani naszą obecnością że razem z tą drugą osobą odwracają się w naszym kierunku i dalej kontynuują rozmowę jakby mówili do nas. W systempacku chyba nie są tak nadwrażliwi na naszą obecność.

-nie wiem czy możesz coś na to poradzić ale kotły do gotowania dalej są przenikalne dla naszej postaci i możemy przez nie przechodzić, brak im fizyczności.

- aha no i jeszcze to o czym pisał muuz dwa komentarze temu.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Cytuj
-Nie wiem czy dodawałeś jakieś kwestie w wersji lite ale wydaje mi się że przy niektórych postaciach przy konkretnych zdaniach nie odpala się dialog. Zauważyłem to przy rozmowie z Baal Taranem w starym obozie, coś tam o bogach gadał, a milczał. Kolejny był Dexter i to chyba było jego pierwsze zdanie jakie do nas gada o tym bagiennym zielu. Jeśli dodawałeś tam coś to w porządku. Bo sprawdzałem z system packiem i było w porządku, wszystkie dialogi.
Myslę , że jest to problem ogólnie Ikarusa i Lego. mi pomogło wybranie Nowej Gry i potem wczytałem swojego save;a i na razie jest Ok. Już to kiedyś zauważyłem. Niestety pakiet oferuje bardo duże możliwosci modowania i nie chciałbym z niego rezygnować. Proszę zrób jak pisałem. Jeszcze poszukam, może uda się wyłączyć jakiś pakiet odp. za to.

Cytuj
-bohater w losowych momentach(po zakończeniu dialogu, skakaniu itp.) może wywołać kwestię "Nie dam rady więcej udźwignąć", czy coś podobnego. Zapętla się ona i nie można tego przerwać ani się obracać, dopiero zapis i wczytanie zapisu pomaga.
a to już dziwne. Gram i tego na pewno nie miałem

Cytuj
-nie wiem czy możesz coś na to poradzić ale kotły do gotowania dalej są przenikalne dla naszej postaci i możemy przez nie przechodzić, brak im fizyczności.

to jest hardcodowane w silniku i jest w podstawce g1/g2nk i dotyczych interakcji z wszystkimi mobami

Cytuj
-Wrzód gdy chcemy go pobić to ucieka, nie było by w tym nic złego gdyby automatycznie przestawał być częścią naszej drużyny. Przez to gdy przechodzimy w określonej odległości od niego dostajemy informacje że "wrzód wrócił do waypontu: coś tam, coś tam(nazwa tego waypontu). I tak cały czas, a nie możemy go pobić bo ucieka i nie damy rady go dogonić.
ok, wiem gdzie jest problem. Poprawię to!

Cytuj
-Ogólnie zdarzają się problemy z tą specjalną gestykulacją którą zaprogramowałeś, Orry(strażnik na bramie przy placu wymian) jak macha tym mieczem do góry to chyba nie robi tego w naszą stronę, tylko plecami do nas w poprzedniej wersji moda robił to poprawnie; Swistak gdy otrzymuje od nas swój miecz po pierwsze nie zakłada go i ogląda swój podstawowy miecz i mówi że jest taki świetny i wspaniały :); Ogólne dziwne zachowanie NPC w stosunku do nas, często przerywają swoje animacje(gotowani, itp.), nawet rozmawiając z kimś innym są tak zaintrygowani naszą obecnością że razem z tą drugą osobą odwracają się w naszym kierunku i dalej kontynuują rozmowę jakby mówili do nas. W systempacku chyba nie są tak nadwrażliwi na naszą obecność.
Czy te przerywanie animacji zdarza się także w patchu 1.2pl?
Dzięki za wyłapanie błędów. I tak jest już spory patch , bo przywrócę do życia 2 questy.
 

Bezi11000

Bezi11000

Użytkownicy
posty33
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Proszę o to link do materiału:
https://www.youtube.com/watch?v=Rr0qkaXiASk


Wypiszę ci tu minuty:
21:57- Orry stoi plecami do nas
1:27:50 - Wrzód zostaje z tyłu i się gubi i idzie do tego wayponta, niby...
1:28:55 - Biję Wrzoda, a on ucieka
1:44:24 - Oddaję miecz Swistakowi, a on chyba bardziej lubi swój obecny miecz
1:47:32 - Kończę rozmowę z Baal Parvezem i odpala się tekst "Więcej nie dam rady unieść" i blokuje mi postać. Nie wspominając o nazwie Bezimienny w ramce.
1:48:01 - Dexter mnie zaczepia i nie ma dubbingu. Ta druga postać która nie miała dubbingu to chyba nie ten baal Taran o którym pisałem wcześniej ale pamiętam że ktoś też nie miał w jakimś zdaniu dubbingu
1:54:21 - znowu wyskakuje informacja o Wrzodzie
1:59:40 - znowu problem z tekstem "Więcej nie dam rady unieść" teraz podczas skakania. Nie wspominając o nazwie Bezimienny w ramce.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
poza brakiem dubbingu  reszta jest łatwa do poprawy! Zabieram się do pracy, ale w tym tyg. będzie trudno o kolejną wersję.
W tym dialogu z Dexterem (1:48) czy nie kliknąlęś PPM? to przewija te dialogi .



 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry