1.Można by zmienić nazwę gildii "Brak" na "Skazaniec" (fajnie by to klimacik podkręciło).
2.Jak idziemy z kimś w grupie, i ten ktoś nas pobije, dostaniemy PD za samego siebie, od tej postaci, jeśli przekazuje nam zdobywane PD (nie jestem pewien, czy w czystej wersji to występuje, ale w CZ miałem to na pewno, tu pewnie też tak jest, trzeba sprawdzić dla pewności).
3.Jeśli to łatwe - zamiast "PŻ" można na karcie postaci zmienić to na "Życie", po prostu, a wyżej słowa "Nast. poziom" na "Awans". Ładniej by się to prezentowało, bardziej ogarnięcie. A z umiejętności "Skradanie się" usunąć "się", nie wiem, czemu, ale wydaje mi się, że profesjonalniej by to wszystko wtedy wyglądało.
4.Można by (jeśli da się to wprowadzić dość łatwo do takiej ławki! Zaznaczam) wprowadzić system poszerzonej informacji o zdobywanym PD, jak w CM czy ER (autor by pewnie pomógł, fajne to było).
5.Możemy otwierać zamki nie posiadając żadnych zdolności w tym kierunku (to chyba każdy wie, w razie czego można stopień "Brak" zamienić na adept, pierwszy na ekspert, a drugi na mistrz, że niby Bezi już wcześniej to umiał, a nie miał jak zapomnieć, z tym, że wtedy Kradzież na starych nazwach stopni może dziwnie wyglądać, więc lepsze wydaje się naprawienie tego, w CZ było naprawione).
6.Mając Akrobatykę i w biegu naciskając skok, postać wcale często podskakuje jak zwykle, prosto, potem przy lądowaniu leci jak przy normalnym susie akrobatycznym, i ląduje chyba i tak na stopy, trochę to niewłaściwe...
7.Gobliny powinny mieć drobny losowy łup przy sobie (brzytwa, kawałek surowego czy pieczonego mięsa, moneta czy dwie, jakaś Jagoda czy Serafis, kilka bryłek, chleb, wiadomo, to gobliny, kradną różne rzeczy, zbierają złom i td), w ER autor to wprowadził na moją sugestię, jak coś, możesz zapytać, jak to zrobić, i punkt łatwiejszy do zrobienia. Choć to dobry sposób na wykorzystanie przedmiotów niewystępujących normalnie w świecie gry, jakieś rośliny, zdaje się Velais, etc.
8.Od początku gry możemy usuwać Krwiopijcom skrzydła, bez nauki, powinno być tak, że uczy nas tego książka o żądłach (można by na końcu już istniejącego tekstu w niej dopisać taką linijkę "A teraz przejdźmy do skrzydeł..." i tyle, sprawa wyjaśniona, na dalszych stronach o tym jest, a my dostajemy umiejętność i wszystko jest cacy i git).
9.Nauka pozyskiwania gruczołów Pełzaczy nic nie kosztuje, a powinna 1pn, jak reszta zdolności myśliwskich u myśliwych z NO (przy okazji, można by w miejsce wolne w umiejętnościach specjalnych dodać linijkę "Myślistwo" i jak te inne, obok albo "Nie" albo "Tak", wiem, że dwa puste sloty są, na pewno, można to dać między Skradaniem a Akrobatyką, żeby było alfabetycznie).
10.To już nieco dodatkowa zawartość, ale wpiszę - fajnie by było, gdybyś wprowadził jeszcze jedną umiejętność, a mianowicie "Górnictwo", do specjalnych (żeby było alfabetycznie, między Myślistwem, jeśli będzie, a Skradaniem), żeby bryły rudy nie były bezużyteczne (lepsza nazwa dla nich to moim zdaniem "Żyła rudy" lub "Złoże rudy" czy tam "Magicznej rudy", jak kto woli), samą umiejętność moglibyśmy nabyć z jakiejś nowej księgi u Węża (tylko u niego do kupienia, fajnie to pasuje) albo z księgi, która już jest, pt. "Magiczna ruda", choć treść nieco nieadekwatna, a do tego trzeba by ją usunąć z komnaty magnata (Kruka?), żeby była tylko u Węża. A zasada działania? Walić możemy w nieskończoność, a jest tylko np.10% szansy, że wypadnie nam kilka bryłek, od 1 do 25 losowo, to jest spoko, było w ŚS, działało fajnie.
11.Jeśli byś kiedyś zmieniał coś w świecie gry, to na zamku jest w którejś komnacie świecznik (przedmiot do zabrania), który jest częściowo w stole, dziwnie to wygląda.
12.Fajnie by było przesunąć nieco lokalizacje kilku bestii w świecie, a konkretnie, Goblina opodal chaty Cavalorna w te ruiny pod mostkiem i wieżą kawałek wcześniej albo do wieży, w drodze na arenę, tego wilka z obozu tych dwóch dodanych włóczęgów nad rzeką rzucić do jakiejś sfory, w lesie czy gdzieś, bo ginie od nich, a jakim cudem miałby się tam znaleźć, skoro ci goście tam są, te ścierwojady obok pilnowanego mostku do SO też nieco od strażników odsunąć, a jeśli miałbyś ochotę poprzestawiać inne bestie tak ustawione, że od razu giną od innych, to napisz, wypiszę wszystkie, jakie tylko znam.
13.Są dwa bugi z chodzeniem na boki - jeden, działa to jak skradanie, nie trzeba się go uczyć, i dwa (ja tak mam na pewno), spadając można nacisnąć A lub D i postać w powietrzu drga, zwalniając, tak, że po nie ważne jak wysokim upadku nic się nie dzieje.
14.Jak włączymy Esc, możemy jakoś poruszać minimalnie postacią, słychać dźwięki odpowiednie do podłoża.
15.Jest taki bug, że jak wyciągniemy broń i ktoś na to zareaguje wyciągając swoją, a później w czyjejś chacie schowamy ją (ale tylko stojąc, to ważne, w biegu postacie nie zauważają, że ją schowaliśmy - i proszę, kolejny bug), to ten ktoś schowa ją, skomentuje to, i nie robi sobie nic z tego, że komuś w chacie siedzimy. Można kraść bez uczenia się złodziejstwa.
16.Kupcy w SK nie reagują na grzebanie w skrzyniach za nimi, reagują tylko ci strażnicy, co są tuż obok, i tyle, nikt więcej, podobnie Magnaci nie reagują na kradzieże ze stołu, kucharze w kuchni, i chyba strażnicy olewają, że wchodzimy do komnaty Gomeza, ale tego akurat pewien nie jestem.
17.Zdaje się, że skrzynie w siedzibie Magnatów, te pilnowane, po lewo od wejścia, są nie do otwarcia, można by zrobić je otwierane z jakimś sprzętem typu miecze w środku dorobić do nich klucz i dać go np.temu strażnikowi, co ich pilnuje (może razem z ciężką zbroją dla niego zamiast tylko średniej, w końcu jego funkcja...), albo któremuś Magnatowi, np.Bartholo czy Gomezowi, może któremuś z pozostałych (im też można dać nieśmiertelność do 4r, żeby nie dało się ich obić wcześniej, w końcu to nie byle śmiecie).
18.Niektóre kotły do gotowania są zbugowane, zdaje się, ten obok sekciarza w NO opodal siedziby Laresa, kocioł jest tuż obok niego (jak by ci się chciało, to i gotowanie można dodać, jakieś proste).
19.Dość dziwna jest sprawa z tym jednym ze zbieraczy ziela (nie Viran!), z którym możemy pogadać o handlu zielem do innego obozu, wiem, że jak za mocno go podpytamy, to na 2r nie da nam ziela za darmo, tylko za 50bryłem, choć nie umawialiśmy się z nim wcześniej na zapłatę za ziele w celu jej otrzymania (potencjalnie na handel do NO), jeśli jednak przekupimy go w 1r, to nawet, jak ziele dostanie Kalom, zbieracz nie da nam drugiej porcji w 2r, też któryś z nich dwóch nie daje drugiej dostawy w 2r wcale lub pod jakimiś warunkami, choć jeden daje, dziwne to z nimi trochę jest, trzeba by to przejrzeć, może nawet jest jakaś zablokowana możliwość oddania kolejnej partii Kalomowi w 2r, za nagrodę. Do tego Cipher nie skupuje ziela od nas normalnie, tylko otwiera swój ekwipunek, przez co można mu za jego rudę opchnąć cokolwiek, nawet nie ziele, a powinna ta opcja handlu być taka, że mamy dialog do wyboru, którym to sprzedajemy (nie musi być nawet żadnych rozmów o tym, albo można wlepić jakąś zdubbingowaną kwestię Beziego, która by pasowała, i tyle, dostajemy bryłki, jakieś PD za to, a zadanie z dołączeniem do Bractwa z odpowiednim wpisem ląduje w niezaliczonych).
20.Część skrzyń w Kotle nie ma zawartości, szczególnie jedna się o to prosi, taka ukryta zdaje się opodal Swineya, czy jakoś tak, za skórzaną zasłoną i obok jednej chatki, aż prosi się o jakąś miksturę trwałą czy coś, inne też, choćby o kilof, jedzenie, ziele, choć część może pozostać pusta (a jakbyś zmieniał lekko świat, to fajnie by było zobaczyć tam jakąś zmianę designowa, typu krzaczek, barierka, kilof czy siekiera w coś wbite, etc, słabo tamto miejsce wygląda).
21.No jeśli o poprawie świata, to oczywiście drabiny i platformy w SK, wiadoma odnoga, z kołem zębatym.
22.Zatopiona chatka rybacka obok mieszaczy nie ma masy (znaczy, przenikamy przez nią do wody).
23.Przeczytanie każdej książki mogłoby dać dodatkowe drobne PD, typu po 25, poza tymi, które uczą nas czegoś konkretnego, jak ta księga o Krwiopijcach.
24.Czasem nie zadajemy obrażeń potworom, tylko w odpowiednich momentach, jeśli nie mamy silnej broni, zdaje się, że w podstawce też to było. To tylko w broni białej.
25.Tak mi się wydaje, że w księdze-pamiętniku o Urizielu, gdzie są cztery wpisy, w dwóch zamiast słowa "dzień" jest "tag", chyba na lewej stronie, ale pewien nie jestem, może to bug z jakiegoś moda mi się nasunął.
26.Możemy zabijać przyzwane przez siebie istoty, typu szkielet czy demon, za PD, które dostajemy, a u Xardasa w którymś momencie jest do kupienia nieskończona ilość zwojów przyzwania chyba demonów, bo się u niego cały czas pojawiają.
27.W 2r Melvin i Dusty powinni dostać przepaski na siebie, żeby było klimatycznie.
28.Część kupców (typu Silas i pewnie ktoś jeszcze) nie aktualizuje towarów, powinni co rozdział dostawać nowe partie przedmiotów (typu Silas ryżówkę i ryż) i kolejne, coraz większe porcje rudy na handel z nimi.
29.Zdaje się (w demie to było), strażnik w SK, stojący na samym dole rusztowania, nie wiem dokładnie, który, miał być imienną postacią, może ma kwestie mówione, warto sprawdzić. Do tego ten strażnik świątynny, który może nam sprzedać przepaskę, zasługuje na jakieś imię, może Gor Na Tel, fajnie brzmi
A w ER był tuż przy pierwszym kupcu w SK ten strażnik świątynny, z imieniem, a miał ciekawe kwestie dubbingowe z oryginału, m.in.o ich obozie, przywołaniu czy Cor Kalomie, może warto by zrobić to samo, nazwać go jakoś, dać mu kwestie dubbingowe, jeśli ma swoje, lub jakieś zwyczajne od zwyczajnych str.św. bo i tak nikt ich pewnie o nic nie pyta. Fajnie to pasuje, wchodzimy do SK, i tam dowiadujemy się nowych rzeczy do kolejnego sekciarza, dobre. Imię dla niego ode mnie proponowane - Gor Na Erh. Też całkiem fajne, wymyśliłem siedząc
30.Jak załatwimy Królową w SK, to nie ważne, kim będąc, dostaniemy przy okazji rozmowy z jednym ze str.św. o tym, notkę w Inf.Ogólnych, zatytułowaną "Awans na Strażnika Świątynnego", nawet mimo notki o awansie na strażnika, nie powinna sie ona pojawiać, jeśli nie jesteśmy Nowicjuszem.
31.Pytania u różnych postaci o możliwość zostania XYZ (np.o zostanie str.św u Cor Angara, zdaje się, że tego też to dotyczy) powinny znikać, gdy wstępujemy do jakiejś gildii (u Swineya o zostaniu Kretem, jeśli nie znika, u Angara o stęp do str.św, bo i tak odmawia i tak, tylko nie mogą zniknąć te, które pozwalają nam zostać ze strażnika najemnikiem i magiem wody, oraz te informacyjne, jak ta o zostanie magiem wody u Cronosa, ale chyba wiesz, o co mi chodzi.).
32.U kopacza Guya chyba (tego, co nam pokazuje, którą chatę możemy zająć), nie znikają kwestie z pytaniem o chatę i o SO, a powinny, ta o obóz od razu po wypytaniu, ta druga po dołączeniu do NO/OS, dla członków SO może zostać, chyba, że zniknęłaby raz i na zawsze od razu po pierwszym pytaniu.
33.Do tego na start gry można obniżyć o 12pkt aktualny stan życia postaci (nie maksymalny!), bo upadek plus dostaliśmy w ryjca od trzech chłopa, a do tego do inwentarza jeden bochenek chleba, że niby wzięliśmy z paki jeszcze.