Nowy mod 12369 34

O temacie

Autor OrtegaX

Zaczęty 18.01.2016 roku

Wyświetleń 12369

Odpowiedzi 34

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Cześć! Jeżeli zły dzial to przepraszam. Chcę zrobić nowy mod do G1, tylko nie mam pomysłu, może ktoś mialby jakiś ciekawy pomysł to przekuł bym to w mod. Wiec jak będzie?

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Thoro
lata lecą, problemy niezmienne  :lol2:

kageyoshi

kageyoshi

Użytkownicy
posty173
Propsy36
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Najważniejsze żeby były tytany reszta to tam mniejsza :lol:
 

Namiot

Namiot

Użytkownicy
posty399
Propsy48
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Fabuła fabułą zaczyna się robić powoli. Jak czytam opinie nt. niektórych modów to ludzie mają co raz większego smaka na tofiaka tzn. zrobienie jakiś innowacji, których nie ma w innych modach.

Jeszcze z 5 minut i nikogo nie zadowolisz. Co do fabuły,pomysłów itp to chyba prosisz o najtrudniejsze. Może przeczytaj jakąś książkę, która Cie zainspiruje  :P

Przydatna jest keszcze dieta, która wspomaga pracę mózgu, stres w życiu też nie pomoże w skupieniu się :)
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Założenia - od tego się zaczyna. Wymyśl słowo klucz/punkt zaczepienia, do którego mógłbyś stopniowo doklejać z grubsza zarys tego co miałoby/mogłoby dziać się w modyfikacji. Reszta to tak na prawdę puzzle doczepiane w trakcie pracy nad modem.
 

Narkan

Narkan

Użytkownicy
posty435
Propsy115
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Jeśli chcesz ambitny projekt to: zrób swoją wersje Edycji Rozszerzonej. Wykorzystaj obóz bandytów, dodaj questy poboczne, możliwość zostania guru/magnatem, przerób tak grę by strażnikiem świątynnym/strażnikiem obozu grało się do końca, a nie jak jest normalnie, że bohater zostaje ostatecznie nekromantą. Utrudnij gre, przerób mechanike na G2 tj. procentowa nauka broni, zwiększona ilość pn za większą ilość statystyk, zrób grywalnych magów. Zrób tak, by dało się dołączyć do sług magów jako kurierzy i potem jako mag ognia, coś takiego jak nowicjusz magów ognia z G2. Już nawet nie twórz nowych gildii typu bandyci czy myśliwi, tylko rozwiń i przerób to co jest. Według mnie nie ma dobrego moda, który rozwija fabułę Gothica 1. Edycja Rozszerzona wkurza mnie swoim pakowaniem wszystkiego na siłe, na przykład Kosa który proponuje od razu zostanie kopaczem... Fakt, można to zrobić tak, że trafiając do NO musisz się wykazać się w kopalni i nie piszę tu o jednej misji 'zabij szpiega', lecz wrzuciłbym tak co najmniej 10 questów i udostępnił kopalnie kopaczom, tu można spojrzeć na Dark Sage, który genialne zrobiło wątek kopacza w kopalni, niby ułatwili sobie robote robiąc z bohatera niewolnika, ale i tak odwalili kawał roboty. Następnie przyczepiając się do NO, przejście z szkodnika do najemnika też jest zbyt szybkie, tu można by się pokusić o dodatkowe questy. Gothikowi brakuje też nauczycieli i dodatkowych broni. Również przydałoby się więcej pancerzy gildyjnych jak i neutralnych, np. @Maliksoft tworzy genialne tektury, które można by wykorzystać. Jest wiele możliwości by rozwinąć to co jest, ale to za dużo by pisać :D

PS Nie mam nic do teamu tworzącego ER, szanuje ich za swoją prace.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Jeśli chcesz ambitny projekt to: zrób swoją wersje Edycji Rozszerzonej. Wykorzystaj obóz bandytów, dodaj questy poboczne, możliwość zostania guru/magnatem, przerób tak grę by strażnikiem świątynnym/strażnikiem obozu grało się do końca, a nie jak jest normalnie, że bohater zostaje ostatecznie nekromantą. Utrudnij gre, przerób mechanike na G2 tj. procentowa nauka broni, zwiększona ilość pn za większą ilość statystyk, zrób grywalnych magów. Zrób tak, by dało się dołączyć do sług magów jako kurierzy i potem jako mag ognia, coś takiego jak nowicjusz magów ognia z G2. Już nawet nie twórz nowych gildii typu bandyci czy myśliwi, tylko rozwiń i przerób to co jest. Według mnie nie ma dobrego moda, który rozwija fabułę Gothica 1. Edycja Rozszerzona wkurza mnie swoim pakowaniem wszystkiego na siłe, na przykład Kosa który proponuje od razu zostanie kopaczem... Fakt, można to zrobić tak, że trafiając do NO musisz się wykazać się w kopalni i nie piszę tu o jednej misji 'zabij szpiega', lecz wrzuciłbym tak co najmniej 10 questów i udostępnił kopalnie kopaczom, tu można spojrzeć na Dark Sage, który genialne zrobiło wątek kopacza w kopalni, niby ułatwili sobie robote robiąc z bohatera niewolnika, ale i tak odwalili kawał roboty. Następnie przyczepiając się do NO, przejście z szkodnika do najemnika też jest zbyt szybkie, tu można by się pokusić o dodatkowe questy. Gothikowi brakuje też nauczycieli i dodatkowych broni. Również przydałoby się więcej pancerzy gildyjnych jak i neutralnych, np. @Maliksoft tworzy genialne tektury, które można by wykorzystać. Jest wiele możliwości by rozwinąć to co jest, ale to za dużo by pisać :D

PS Nie mam nic do teamu tworzącego ER, szanuje ich za swoją prace.

A ja proponuję Ci zignorować ten post i wziąć się za samodzielną modyfikację. Tych "addonów" jest od chuja, a te co wychodzą teraz dodają tylko 2 nudne zadania i obozy zbudowane z paru vobków na krzyż. Jak nie masz zdolności graficznych, ani człowieka od tego to zobacz sobie na woga (masz tam parę światów, niektóre wykorzystane niektóre nie) pozwoli ci to przynajmniej na stworzenie własnej fabuły (chociaż świat robi się pod fabułę nie na odwrót, ale może coś wymyślisz).

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Chyba tak zrobię. Przerzucę się na G2 i pobiorę swiat z WoG'a. Chyba nic nie wymyślę do 1, Na Doline Zpmbie miałem dobry pomysł ale już nic nie wymyśle :D

Gepsiu

Gepsiu

Użytkownicy
chicken <3
posty233
Propsy51
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • chicken <3
Dobry pomysł narzucił Ci Namiot.
Zrób może moda na podstawie książki lub na podstawach kilku książek.
Bardzo fajnie gra się w gre, w której odzwierciedlona jest sytuacja/e z książki/ek.  :)
Wiadomo, jest to trudna sztuka, ale finał zapewne byłby świetny .
 
cip cip cip Kukuryku cip cip cip

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Masz na mysli jakąś książkę? Ja za bardzo nie czytam...

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Zawsze też możesz pograć w więcej modów żeby mieć inspirację :D
 

Gepsiu

Gepsiu

Użytkownicy
chicken <3
posty233
Propsy51
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • chicken <3
Hmmm wybór jest obszerny i trudny.
Dam Ci może jakiś przykład.
http://lastinn.info/pozostale-systemy-rpg/8057-wiedzmin-nawiazania-i-podobienstwa.html

Post połączony: 2016-01-19, 15:24
Zawsze też możesz pograć w więcej modów żeby mieć inspirację :D

Właśnie jemu chodzi o coś świeżego, a nie klepanego od stuleci.
 
cip cip cip Kukuryku cip cip cip

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Pójdę do biblioteki :D

wiwi

wiwi

Użytkownicy
posty152
Propsy36
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hm-jeżeli nie uraziło by to Twojej ambicji to w dziale "Projekty zawieszone i porzucone" są prace które można by
kontynuować ,czerpać  pomysły itd  ( Oczywiście za zgodą  ich autorów )
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Pójdę do biblioteki :D
Śmiej się śmiej ale to najlepszy pomysł na jaki do tej pory wpadłeś. Polecam dział fantasy/średniowiecze
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Ja polecam najpierw uzyskać pomysł na to co chcesz modem opowiedzieć a dopiero po tym budować mod. Inaczej obawiam sie skoczy sie na tytanach i dualach bez jakiegoś rozsądnego powodu.
 


Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Znaczy się, ja myślałem że modujemy bo chcemy przekazać swoją historię którą mieliśmy już przed wybraniem ciężkiej ścieżki moddera. Szukanie pomysłu by zrobić "sztukę dla sztuki", nigdy nie kończy się dobrze. Jeżeli natomiast jesteś jednym z moderów którzy chcą się nauczyć podstaw i ruszyć dalej w gamedev - nie tędy droga. Mamy dobę darmowych silników.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Rozwijając to czym pisał Fabiosek, ja zacząłbym przede wszystkim od zadania sobie fundamentalnego pytania.
Czy mam siłę i ochotę na stworzenie i wydanie projektu do gry Gothic?
 Na przestrzeni lat były tu setki osób, które szumnie zapowiadały swoje projekty a w praktyce gówno z tego wychodziło i po kilku miesiącach uciekali gdzie pieprz rośnie. Thoro napisał o tym kiedyś świetny temat, ale widzę że niestety został tylko ten  dotyczącego sposobu zaprezentowania swojego projektu. Mamy w tej chwili rok 2016, a gra którą chcesz modować pochodzi z roku 2002 (w tej nowszej wersji).  Zadaj sobie pytanie, czy masz dość siły i determinacji aby wykonać taki projekt? Podpisuję się to obiema rękami pod tym co napisano wyżej.  Jeśli to ma być kolejny projekt typu dodanie chatki myśliwych albo mod z tytanami który porzucisz za miesiąc  to daj sobie chłopie spokój, idź naucz się czegoś praktycznego (3d, jakiś język obcy), a zaśmiecanie sceny modderskiej tej leciwej gry zostaw w spokoju.
 Jeśli jednak NAPRAWDE kochasz tą grę i jej klimat,  to postaraj się stworzyć oryginalny projekt na nowym Świecie ze świetną, wciągającą ale może nawet krótką fabułą.  W innym wypadku daj sobie spokój i wracaj do nauki, albo pomoduj sobie nowe gry (skyrim?), bo w kolejny badziew do tak starej gry nie zagra NIKT

Namiot

Namiot

Użytkownicy
posty399
Propsy48
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Soooryyy chłopaki, ale nie każdy ma ochotę robić specjalnie nowy świat do Gothica. Domyślam się, że jest grupa stałych graczy, którzy mają dość podstawowych gothicowych map, ale trzeba pamięć też o  sporej grupie ludzi,która do Gothica zasiada co kilka lat albo pierwszy raz o iluś tam ...wieków

Nie każdy ma wymóg zrób mi wszystko oryginalne na 10/10 a jak nie to schowaj się ze swoim modem parchaty cieniasie.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Soooryyy chłopaki, ale nie każdy ma ochotę robić specjalnie nowy świat do Gothica. Domyślam się, że jest grupa stałych graczy, którzy mają dość podstawowych gothicowych map, ale trzeba pamięć też o  sporej grupie ludzi,która do Gothica zasiada co kilka lat albo pierwszy raz o iluś tam ...wieków

Nie każdy ma wymóg zrób mi wszystko oryginalne na 10/10 a jak nie to schowaj się ze swoim modem parchaty cieniasie.

Może wziąć z Woga :P


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry