Jeśli chcesz ambitny projekt to: zrób swoją wersje Edycji Rozszerzonej. Wykorzystaj obóz bandytów, dodaj questy poboczne, możliwość zostania guru/magnatem, przerób tak grę by strażnikiem świątynnym/strażnikiem obozu grało się do końca, a nie jak jest normalnie, że bohater zostaje ostatecznie nekromantą. Utrudnij gre, przerób mechanike na G2 tj. procentowa nauka broni, zwiększona ilość pn za większą ilość statystyk, zrób grywalnych magów. Zrób tak, by dało się dołączyć do sług magów jako kurierzy i potem jako mag ognia, coś takiego jak nowicjusz magów ognia z G2. Już nawet nie twórz nowych gildii typu bandyci czy myśliwi, tylko rozwiń i przerób to co jest. Według mnie nie ma dobrego moda, który rozwija fabułę Gothica 1. Edycja Rozszerzona wkurza mnie swoim pakowaniem wszystkiego na siłe, na przykład Kosa który proponuje od razu zostanie kopaczem... Fakt, można to zrobić tak, że trafiając do NO musisz się wykazać się w kopalni i nie piszę tu o jednej misji 'zabij szpiega', lecz wrzuciłbym tak co najmniej 10 questów i udostępnił kopalnie kopaczom, tu można spojrzeć na Dark Sage, który genialne zrobiło wątek kopacza w kopalni, niby ułatwili sobie robote robiąc z bohatera niewolnika, ale i tak odwalili kawał roboty. Następnie przyczepiając się do NO, przejście z szkodnika do najemnika też jest zbyt szybkie, tu można by się pokusić o dodatkowe questy. Gothikowi brakuje też nauczycieli i dodatkowych broni. Również przydałoby się więcej pancerzy gildyjnych jak i neutralnych, np.
@Maliksoft tworzy genialne tektury, które można by wykorzystać. Jest wiele możliwości by rozwinąć to co jest, ale to za dużo by pisać
PS Nie mam nic do teamu tworzącego ER, szanuje ich za swoją prace.