Returning ma wpakowane mnóstwo "świecidełek", które po prostu zarzynają układ graficzny, dwa że optymalizacja po prostu ssie i nie wiem czy to winna kiepskiego kodu czy może samego silnika, który może mieć problem z wydajnym renderem lepszej jakości obiektów i tekstur.
Na moim geforce 1070 za murami miasta wyrabiam ok 100fps, w mieście spada do 60-70, w ekstremalnych sytuacjach, przy używaniu czarów i przy dużej ilości obiektów wokół mam nawet 15-30fps. Co prawda używam sweetfx i dx11 na tym modzie, ale mimo to, wiedzmin 3 lepiej mi chodzi niż gothic 2 z tym modem, gdzie liczba fps nie spada poniżej 100.
Co do problemu z klawiatura, to nie zauważyłem u siebie czegoś takiego. Mam za to inny problem. gra po mniej więcej godzinie wywala mi na ekran informacje "memory overloaded" i to jest znak, że muszę zrestartować grę inaczej w przeciągu najbliższych 5m gra mi się po prostu zawiesi... Świetne rozwiązanie problemu...