To znany problem dla wszystkich kart nVidii z serii 16XX.
Z powodu wady fabrycznej bazowej płytki PCB dla tych kart graficznych pochodzących z tej samej fabryki z Chin, żadna płyta główna nie wykrywa poprawnego napięcia na jednym z losowo wybranych pinów i zastępuje go domyślnym, co powoduje że komputer normalnie działa, dzięki nowoczesnym rozwiązaniom kompensacyjnym we sprzęcie i oprogramowaniu.
Niestety, ale starsze oprogramowanie i gry (a dokładniej wszystko sprzed 2004 roku z niepełną integracją 32 bitowego punktu typu "float" dla zastosowanego parsera) tego nie mają, co powoduje, że system Windows włącza dla nich najniższe z możliwych taktowanie procesora i szyny karty graficznej, aby nie uszkodzić systemu i sprzętu z powodu skaczącego napięcia, co skutkuje nędzną ilością klatek na sekundę czasem nawet i w pierwszym Doomie.
Jedyna metoda obejścia tego to wysłanie karty do nieautoryzowanych warsztatów komputerowych w celu wklejenia bypassa dla wadliwego pinu.
Mam nadzieję, że pomogłem. Jeśli tak, liczę na propsa.