ELEX 395428 1525

O temacie

Autor Kelten

Zaczęty 30.06.2015 roku

Wyświetleń 395428

Odpowiedzi 1525

boguc

boguc

Użytkownicy
posty205
Propsy343
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Zamierzam kupić. Jk myślicie, pójdzie na lenovo z710? :D
 
Gothic najlepszy

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Gra, żeby działać poprawnie ma niby takie same wymagania co Wiedźmin 3, więc pytanie brzmi czy idzie dobrze na twoim kompie.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



boguc

boguc

Użytkownicy
posty205
Propsy343
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Jeszcze nie grałem na tym lenovvo w wiedzmina 3, sprawdzę to jeszcze
 
Gothic najlepszy

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Paradoxal

ELEX
#1463 2018-01-05, 00:49(Ostatnia zmiana: 2018-01-05, 11:05)
Dlaczego Elex ssie

Wersja, w którą miałem możliwość gry pochodzi z konsoli xone.

1)Warstwa artystyczna.

Gra wygląda tragicznie od strony artystycznej. Na teaserach czy nawet gameplayach gra była serwowana prawdopodobnie z ustawień dobrego komputera. Ta, którą dali na konsole potraktowali chyba jakimś karcherem. Rozdzielczość i faktury tekstur dla environmentu są tak żałosne że musiałem podczas pierwszego obcowania z grą, klepnąć sie w twarz parokrotnie by uwierzyć w to co widzę. Piranha Baits zaserwowała mieszankę wyjątkowo słabej technicznie gry, z tym nie można dyskutować. Gra jest po prostu brzydka. Począwszy od kiepskich faktur dla materiałów a skończywszy na modelach, które tworzono już wiele lat temu w dodatku lepiej. Serio modele to zlepek jakiś gównianych prac amatorów. Pełno tu prostych do wykonania siatek. Przykładowo takie budynki. Kurwajegomać.jpg wszędzie jest jedna jebana tekstura concentrate przysięgam, wszędzie ją ujrzysz, nie ważne w jakiej części świata będziesz wszędzie spotkasz budynek z teksturą czegoś co miało być odsłoniętym w wyniku eksploatacji i uszkodzeń betonu a tak naprawdę to jakaś gówniana seamlessowa tekstura wyciągnięta z cgtextures. Ponadto same modele budynków to jawne boxy i cylindry z opcją chamfer na krawdzędziach. Serio kurwa? Już ja bym to lepiej zrobił. Zauważyłem też sporo błędów przy tworzeniu tekstur czy wypalaniu normalki. Wchodząc do obozu banitów i widząc teksturę zardzewiałego znaku przypomniał mi się tutorial, który zarzucił swego czasu Jedairusz, w skrócie betonowy znak aspirujący do bycia realistycznie wyglądającym zardzewiałym znakiem drogowym postapo!!
W dodatku w fabule jest napisane że meteor zniszczył ziemie setki lat temu a w grze napotkasz nietknięte przez ząb czasu kanapy, telewizory i cały inwentarz domowy.
Z ciekawości sprawdziłem creditsy i natknąłem się na pana o imieniu Victor Karp. Pracował nad dwoma grami pierwszą było Risen 3 a drugą... ELEX! Jaki kurde mistrzunio, który ze stanowiska zwykłego junior grafika został LEAD designerem! Sprawdziłem wszystkie nazwiska i 90% teamu to zwykłe żółtodzioby nic dziwnego że gra wygląda CHUJOWO.

Animacje. Co tu dużo pisać. Drewno jak za czasów Mieszka. Ale to wina nie tylko samych animacji ale także silnika gry. W tej grze wszystko jest mega sztywne. Postacie podczas rozmowy wkładają sobie ręcę w wnętrzności. Bohater przenika przez ściany itd. Nie rozumiem za to jednej rzeczy. Skoro wszędzie przy każdej grze dostają w dupe od mediów growych i samych graczy za te gówniane combat systemy, dlaczego do cholery nie wydadzą na chociaż z dwie sesje full mocamp i nie zatrudnią paru programistów by odjebali chociaż w połowie tak dobry system walki jak w w3?

2)Warstwa fabularna

Ciężko napisać tu coś dobrego ale jednak pewne rzeczy zmieniły się na dobre. Bohater nie jest już kolejnym debilem, bez przeszłości i charyzmy. Stworzono coś w rodzaju wyborów i konsekwencji jakie były w w3 ale mniej spektakularne. No i to chyba tyle z plusów xD. Fabuła jest znowu tym samym. Kolejny typ który budzi się w jakiejś dolinie, kiedyś był zajebisty ale teraz jest gównem i musi zdobyć super siły by nakopać złolom po dupach. Jeżeli ktoś liczył na dobrą fabułe i dobrze napisane dialogi(tak jednym z nich byłem ja :( ) to sie kurwa grubo mylił. Łysy grubas i kudłaty metal na spółke z kartoflanym panem kratzkiem odjebali kaszane roku. Dialogi pisali prawdopodobnie pod wpływem niemieckich dopalaczy(Elex nabiera teraz innego znaczenia c'nie?), gothic nigdy nie miał jakiś mega poważnych czy merytorycznych dialogów/questów ale to co dostaniesz w Elexie to poziom! Nie to dwa poziomy niżej niż gothic. Postacie prócz brzydkich twarzy nie mają nic ciekawego do powiedzenia. Dalej usłyszysz coś stylu "Hej ty! Potrzebuje dwóch grzybów by zrobić super kompot. Przynieś dam ci 20 elexu!" Pojawia się wątek romansu, ale to taka szmira że nawet gdybym opisał moje związki z dziewczynami byłoby lepiej. W dodatku na siłe wrzucono do gry niepotrzebne wulgaryzmy. Świat niby jest niebezpieczny i mroczny a prezentuje się na jakieś myponyland


1)Warstwa techniczna.

Poziom trudności to jakiś z kosmosu. Po przełączeniu na łatwy gra jest jak na średnim a na średnim jak na trudnym a na trudnym jak na bardzo trudnym. Nie ukrywam pro gejmerem jak co niektóre nołlajfy tutaj nie jestem. Ale wkurwia to jak już na starcie pierwszy przeciwnik potrafi cie tak zmasakrować. Do tego dochodzi najgorzej zaprojektowane sterowanie na pada ever. Bieg ustawiono na wciśnięcie lewego analogu. Walka jest ustawiona na bumperach Żenada2017.jpg. Responsywność walki na pograniczu refleksu szachisty. Wciskając klawisz szybkiego ciosu postać składa sie do niego całą wieczność podczas gdy przeciwnik dostaje loopa ataków i tak tracisz 70% hp po czym odkrywasz klawisz turlania się, robisz to, niestety zajebisty system zabiera ci staminę potrzebną do wykonania ataku i tak znowu to samo, uciekasz i czekasz aż ci sie naładuje ten zjebany pasek staminy a gdy go masz postać nadal jest jak gimb przy tablicy na przyrce. Dodam że wiesia ogrywałem na trudnym i było w porządku. W elexie sam nieresponsywny combat dodaje +50 do poziomu trudności.
No i optymalizacja. Po tak słabej grafice spodziewałbym sie raczej 40-60 fps na konsoli podczas gdy srednio jest to 30 z lekkimi porywami w dół i w górę.

Polska lokalizacja nie zaskoczyła w ogóle. CDP odjebali pańszczyzne po kosztach. Aktorzy grają drętwo, zero emocji, sporo błędów i rozbieżności względem czytanego przez aktora tekstu a samym tekstem na ekranie. Dziurman to nie Mikołajczak niestety i brzmi jak Rozenek po xanaxie.

Edit. Zapomniałem dodać że gra to jedna wielka kopalnia błędów. A do dzisiaj nie wyszedł żaden patch do gry na konsolach.

Ocena końcowa to 4/10.

Wszystkim, którzy myślą o zakupie w najbliższym czasie, odradzam. No chyba że mowa o jakieś przecenie 80%.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Nie wiem co stawia cię w gorszym świetle, traktowanie powyższego jako prowo, czy jako poważaną wypowiedź.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Aha. A ja nie wiem do czego teraz próbujesz podbić. Bo chyba nie do tego że nie znam sie na grach i nie umiem grać w tak trudne tytuły jakim jest Elex. Prawda?
 

Zireael

Zireael

Użytkownicy
Przezorny
posty387
Propsy304
NagrodyV
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przezorny
Wszystkim, którzy myślą o zakupie w najbliższym czasie, odradzam. No chyba że mowa o jakieś przecenie 80%.

Nie tak dawno gorąco upierałeś się, że Elex był wart swojej ceny w dniu premiery. Teraz po ograniu gry, przeczysz własnym słowom i odradzasz zakup.  :D Ja natomiast kilka dni przed premierą ostrzegałem, że nie warto płacić tyle kasy, cóż doświadczenie moje nie zawodzi, wiedziałem, że ta produkcja okaże się słaba. A szkoda, bo był duży potencjał.  :)
 
 
Ludzie (...) lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni (...) Wtedy jakoś lżej im się robi na sercu. I łatwiej im żyć.

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie tak dawno gorąco upierałeś się, że Elex był wart swojej ceny w dniu premiery. Teraz po ograniu gry, przeczysz własnym słowom i odradzasz zakup.  :D Ja natomiast kilka dni przed premierą ostrzegałem, że nie warto płacić tyle kasy, cóż doświadczenie moje nie zawodzi, wiedziałem, że ta produkcja okaże się słaba. A szkoda, bo był duży potencjał.  :)

Fakt wcześniej stałem w obronie elexa, ale wtedy to był pusty hejt. Po ograniu stwierdzam fakty. A jakie ty możesz mieć doświadczenie w wieku 17 lat? xD. Tak ogólnie to z pewnych powodów elex jest wart swojej ceny. Przykładowo rozmiar zawartości(bez ukrytych mikropłatności) ale z drugiej strony gra jest klasy B. Dostajesz grę która jest niby post apo a w rzeczywistości to nadal gówno gothico podobne. Mieli już dość dotychczasowych settingów ale przy produkcji Elexa unikali jak ognia zmian i zaserwowali to samo. Jedyną zmianą która robi robote to chyba ten jetpack daje dobry powiew świeżości reszta to nadal latanie z mieczem, łukiem i magią po świecie z gothica/risena.
A cała oprawa jest cukierkowa i w porównaniu do takiego Mad Maxa to jak maluch do ferrari.
 

Zireael

Zireael

Użytkownicy
Przezorny
posty387
Propsy304
NagrodyV
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przezorny
Po pierwsze mam 18 lat, w tym miesiącu kończę 19. Po drugie przeszedłem bardzo dużo gier i mogę śmiało powiedzieć, że mam swoje doświadczenie. Akurat w tym przypadku mam swoje uzasadnienie, gdyż mówiłem z góry, że elex będzie przeciętny i to się sprawdziło. Więc nie ma co dalej dyskutować.
 
Ludzie (...) lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni (...) Wtedy jakoś lżej im się robi na sercu. I łatwiej im żyć.

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty826
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem

Duke Nukem
Gry (themodders@telegram)

ELEX
No bo wcale nie było wiadomo jaka ta gra będzie po filmie TVGry xD. Hejt nie był uzasadniony  :F.

Gra po prostu jest totalnym średniakiem, chociaż nie wiem wymagania jak na średniaka nie są za duże.
 
 

boguc

boguc

Użytkownicy
posty205
Propsy343
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Akurat co do motywów gothicowych to akurat nie rozumiem hejtu, PB mówili że będzie trochę gothic więc akurat jest to zgodne z zapowiedziami :v
 
Gothic najlepszy

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Taa motywy gothicowe. Jeżeli lubisz znowu napotykać postacie o imieniu Wrzód albo Hagen to życzę miłej gry.  Mówili też że gra będzie czymś nowym podczas gdy jest ten sam gniot od lat. Odgrzany kotlet otoczony w nową panierke.
 

boguc

boguc

Użytkownicy
posty205
Propsy343
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Chętnie zagram i się przekonam. Akurat motyw z trzema frakcjami czy tą platformą w dół, podobną do placu wymian z kolonii jest spoko, podoba mi się.
 
Gothic najlepszy

Schmidtek

Schmidtek

Użytkownicy
posty129
Propsy22
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Możemy mieć jedynie nadzieję, że sequel będzie lepszy, o ile nie będą za bardzo kombinować z nowościami.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak nie będą kombinować z nowościami to kontynuacja będzie tym samym. Jeżeli w drugiej części nie postawią na płynny, responsywny i dopracowany combat, nie zatrudnią nowego lead designera i nie dopracują dialogów  to będzie takie samo badziewie klasy B jak obecnie.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
klasy B
Jeżeli tak bardzo zależy Ci na tej analogii proszę bardzo - to jest studio klasy B. Z ich strony oni odnieśli sukces, gra się sprzedała wystarczająco dobrze by przynieść jakieś tam zarobki. Za rok, dwa, osiem znowu dostaniemy podobny projekt który pozwoli im się utrzymać na rynku jednocześnie dalej będąc w "klasie B" i tak w kółko do momentu w którym przestanie to być opłacalne.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To tak nie działa w tym przypadku. Studia klasy B podchodzą pod Indie devów. Poprzednie gry były znośnie a Risen 2 w dniu premiery miał naprawdę bardzo dobrą grafikę, która trzymała poziom. I tutaj wielu może sie spierać ale serie risen i gothic w swych czasach były grami AAA. Obecnie nadal myślą że Elex jest na równym poziomie i sępią za to tyle samo co wielkie studia jak bethesda,ea,cdpr i inni.
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A tu nie chodzi o to, że w przez te kilka lat rynek gier tak się rozrósł, że gra ELEX przestaje być atrakcyjna dla gracza ? Albo inaczej przestaje być atrakcyjna dla gracza zainteresowanego głównie RPG, który dodatkowo ma minimalne pojęcie o produkcji gier ? Właśnie sprawdziłem i Elex ma 75 % pozytywnych recenzji na steamie tyle co Risen 2. To chyba całkiem dobry wynik. Osobiście nie kupię tego dzieła. Nie przekonuje mnie ale gdybym był konsumentem, który przyzwyczajony do maszynowej produkcji obecnych gier, to kto wie. Mam jednak nadzieję, że jako studio spróbują się rozwinąć i jeśli powstanie Elex 2 to gracze nie będą jej wspominać jako "tej śmiesznej gry co lata się jetpackiem i kosi mechy bojowe mieczem".
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
@Paradoxal nie chce mi się z Tobą na ten temat gadać, z trollem i tak nie wygram.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Paradoxal

ELEX
#1479 2018-01-07, 10:37(Ostatnia zmiana: 2018-01-07, 11:18)
@Sawik dobra nie pogrążaj sie. Jakbyś miał jakiekolwiek sensowne argumenty przeciwko moim, to dałbyś temu upust. A tak włączyłeś sie w dyskusje nie wiem po co i udajesz jakiegoś ąę podczas gdy nim nie jesteś.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry