Windows 10 48103 152

O temacie

Autor Leinnan

Zaczęty 30.09.2014 roku

Wyświetleń 48103

Odpowiedzi 152

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Tajsd, sprawą kluczową jest to że z google now możesz nie korzystać, dane zebrane przez google ograniczają się głównie do wyników wyszukiwania i wyświetlania na ich podstawie reklam. Windows 10 nie oferuje możliwości wyłączenia śledzenia cię, to jest przymusowe i jest jednym z warunków korzystania z systemu, gdzie zapisywane jest wszystko co wpisujesz na klawiaturze, łącznie z hasłami, danymi kont etc. Nie czuję się pewnie wiedząc że takie dane są trzymane na większej ilości serwerów niż to konieczne. Ponownie, rejestrując się z PayPalem podejmowałem świadomy wybór, z Microsoftem tak nie jest. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

gothic1210
  • Gość
Zbieranie informacji o tym co wpisujemy można wyłączyć w ustawieniach. 
 

Zireael

Zireael

Użytkownicy
Przezorny
posty388
Propsy304
NagrodyV
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przezorny
Jakie błędy, ja tam żadnych nie napotkałem?

Poczytaj opinie ludzi.
http://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/2015/09/dyskusja-windows-10-zadowolil-czy-rozczarowal.aspx

Artykuł z 15 września 2015 roku,  :ok:. Mam wrażenie, że odesłałeś mnie na jakąś stronę, bo sam takowych błędów nie posiadasz, a tak usłyszałeś i wolałeś pierdolnąć jakaś głupotę :)

Proszę, świeże informacje z 21 grudnia. Jeśli tego nie widzisz to znaczy, że jesteś ślepy.
http://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/2015/08/10-grzechow-windowsa-10.aspx
 
Ludzie (...) lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni (...) Wtedy jakoś lżej im się robi na sercu. I łatwiej im żyć.

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Fajny artykuł, serio. Ale ciągle nie ma tu nic o licznych błędach, o których niby wspominasz, raczej odnosi się to do kwestii kontroli danych przez Windows. Nie uważam zatem, żebym był ślepy, raczej Ty masz problem z wyrażeniem swoich myśli :) Faktycznie, jest wspomniane coś o tym, że przeglądarki źle działają, ale nie zauważyłem takiego problemu, podobnie chyba jak obecna tu reszta ludzi :P 
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Tejsd

Tejsd

Użytkownicy
posty31
Propsy25
Profesjabrak
  • Użytkownicy
No cóż: przykro mi niszczyć Ci światopogląd ("BOO HOO KAŻDY KTO MA COŚ DO TEGO TO IDIOTA"), ale nie każdemu. To że google nie buduje akurat w tym momencie totalitarnego nowego porządku świata z kompromitujących danych użytkowników nie oznacza, że budowanie spersonalizowanego systemu reklam na bazie tego co wpisałem w wyszukiwarce albo co kupiłem jest nagle okej.

I to samo z microsoftem. Pierdoli mnie to że microsoft zbiera konkretne informacje "w celu poprawy jakości usług", chodzi mi o sam fakt że je zbiera, o sam fakt że ma znacznie szersze możliwości w zakresie potencjalnego gwałcenia mojej prywatności niż producent systemu operacyjnego mieć powinien.

Ta, z tym "BOO HOO KAŻDY (...) " nie mówiłem do końca dosłownie. Taka magiczna przenośnia, mówiąca o niewystarczających zasobach wiedzy osób, które myślą podobnie, albo absurdalnych poglądach. Ewentualnie po prostu mocno odmiennym zdaniu.

Jeśli korporacja rzeczywiście czyta moje dane. Jeśli robi to osoba fizyczna, która rzeczywiście może mnie zidentyfikować to nie jest okej.Ale do takich sytuacji nie dochodzi!

Jedynymi miejscami gdzie sprawdzają cokolwiek osoby fizyczne, są przypadki podejrzenia o pedofilie, bądź realne zagrożenie zamachem, wykryte wcześniej przez algorytm, oraz usługi TTS (głosowe - również Google Now, tłumacz Skype), żeby poprawić ich działanie, bo maszyna nie zawsze poprawnie rozpoznaje to co mówimy, więc ten algorytm należy w ten sposób poprawiać. Nikt nie ma dostępu do maili, rozmów na Fb, czy plików z chmur.

Wyobraź sobie czysto hipoteczną sytuację. Powiedziałem w Google Now "sądzę jabłka w ogrodzie" usłyszy to osoba, odpowiedzialna za GN w Polsce. I co? Ta osoba nie wie kim jestem, nie wie jak się nazywam, jak mam na imię czy gdzie mieszkam. Ona ma tylko ANONIMOWY fragment. Równie dobrze mógłbym tam kląć i wyzywać Tuska, a tej osobie tak samo, nic do tego. Podobnie ze wszystkimi innymi usługami. Więc gówno mnie obchodzi, czy ktoś te informacje zbiera, czy nie.

Jak to wpłynie na moje życie? W jaki sposób mi to szkodzi? Wcale. Jest multum plusów takiego działania.
Gdyby nikt wam nie powiedział, że  "OOO, INWIGILACJA, MICROSOFT ZŁO!" nigdy byście się tym nie przejmowali i do śmierci żylibyśie dokładnie tak, jak teraz, bez różnic. W żaden sposób, nie oddziałuje to na nasze życie.
Żyj swoim życiem Meat. Najlepiej nie bierz udziału w ankietach, wystąpieniach publicznych gdzie udostępniasz swój wizerunek i nierzadko poglądy. Nie wychodź na ulicę, jeszcze ktoś Cię zobaczy i zapamięta. Bo Cię okradną z resztek prywatności jeszcze.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Windows 10
#105 2015-12-29, 14:25(Ostatnia zmiana: 2015-12-29, 14:39)
Mi nie chodzi o to co *robią* z tymi danymi. Mogą je czytać ludzie, mogą je czytać boty (co nie rozumiem dlaczego miałoby być jakieś lepsze, dana i tak jest przetworzona i bot może mi zaszkodzić równie mocno co człowiek), mogą nawet leżeć grzecznie na serwerku i nie być wykorzystywane wcale. Mi chodzi o to, że te dane tam w ogóle są. Chodzi mi o to, że gdzieś na serwerach googli leży informacja mówiąca, że ten konkretny meat często wyszukuje to, tamto, interesuje się tymi rzeczami i ostatnio kupił sobie te określone rzeczy, a na youtube kilkanaście razy otworzył filmik o tagach z których łatwo wydedukować konkretne cechy mojego charakteru.

Wyobraź sobie sytuację, w której pewnego dnia budzisz się i widzisz przy swoim łóżku faceta z bronią. Wyrywasz się z łóżka, uciekasz, dzwonisz na policję, policjant przyjeżdża i mówi "a to przecież windows 10! Nie martw się obywatelu, to znany i lubiany gość, wszyscy korzystają z jego usług i nikomu nie dzieje się krzywda!". Dzwonisz po kumplach i faktycznie, każdy z nich pewnego dnia spotkał w swoim domu faceta z bronią i po początkowym przerażeniu okazywało się, że w sumie to szoruje kible i wynosi śmieci. Zaufałbyś mu? Ja nie, nie spodobałby mi się *potencjał*, to co może zrobić.



I nie próbuj przykleić mi wizreunku rasowego paranoika bo nim nie jestem. Po prostu uważam, że wypada o tym mówić: stopień zbierania danych o nas przez korporacje do jakiego właśnie doszliśmy jest zdecydowanie zbyt wysoki. I wiem co mówię, robiłem praktyki w firmie zajmującej się właśnie takim przetwarzaniem danych.


A, i google now trzyma nagrania podpisane do Ciebie. Bot/człowiek/cokolwiek wie, do jakiego konta jest to przypisane. Tu możesz chyba nawet sprawdzić nagrania jeśli jakieś 'utworzyłeś' (nie wiem, nie korzystam).
https://history.google.com/history/audio
 

Tejsd

Tejsd

Użytkownicy
posty31
Propsy25
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Tejsd

Windows 10
#106 2015-12-29, 15:08(Ostatnia zmiana: 2015-12-29, 15:18)
Więc chodzi Ci tylko i wyłącznie o to, że te dane gdzieś tam są. Nie o to że ktoś może je przeczytać czy też wykorzystać w jakimś celu. No, dzwine podejście.  Możesz wyłączyć to zarówno w Google jak i w Windowsie i masz po swoim problemie. Teoretycznie.

Edit:
Jup, można sprawdzić swoje nagrania. Jednak ludzie odpowiedzialni za mechanizm rozpoznawania mowy w Google nie mają wglądu w to, kto to powiedział etc.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Ale właśnie o to mi chodzi - o to że ktoś(coś) *może* je przeczytać czy też wykorzystać w jakimś celu. Może właśnie dlatego, że te dane tam są.

Co do wyłączania, już pominę fakt że najzwyczajniej nie wierzę że można kompletnie wyłączyć całe to dajmy na to googlowskie zbieranie danych o wyszukiwaniach (bo nie można tego jednoznacznie udowodnić, chociaż istnieją artykuły o próbach wyłączania windowsowskiego zbierania danych po którym dalej przez router przepływały ogromne pakiety do microsoftu), ale wciąż zostaje jedna istotna kwestia: to jak trudno jest to zrobić. Gdyby to miało być 'fair', google powinny mieć jedną, jasną stronę na której leżą wszystkie przełączniki związane z prywatnością - tak, żebym wiedział że jeśli je wyłączyłem, żadne dane o mnie nie są zbierane. Jednak tak nie jest, trzeba naprawdę dużo się naczytać żeby dowiedzieć się o wszystkich domyślnie włączonych rzeczach które powinienem wyłączyć jeśli mam ochotę na prywatność.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Jednak ludzie odpowiedzialni za mechanizm rozpoznawania mowy w Google nie mają wglądu w to, kto to powiedział etc.
To naiwne podejście. Fakt, pracownik który to sprawdza nie ma domyślnie informacji o tym z którego konta to pochodzi, co nie zmienia faktu że dane o tym od kogo dane nagranie pochodzi jest zapisywane na serwerze i w razie potrzeby, bądź ochoty, mogą to sprawdzić. Właśnie o tym pisze Meat czego zdajesz się nie rozumieć.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Mam problem z oknami w Win10. O ile w większości gier nie stanowi to problemu, o tyle w programach np. Blender czy Unity jest to o tyle problematyczne, że skutecznie uniemożliwia mi pracę.
Za każdym razem gdy kliknę lewy przycisk myszy okno tworzy się od nowa, albo raczej duplikuje się, przeskakuje w nowsze po czym zamyka to poprzednie.
Miałem dokładnie ten sam problem z Don't Starve, jednak tam uruchomienie gry w trybie zgodności z win7 rozwiązało problem.
Drugi problem z oknami - niektóre okna po zminimalizowaniu za cholerę nie chcą wrócić na swoje miejsce, po prostu zostają wiecznie zminimalizowane - dopóki nie skorzystam z menadżera zadań.
Spotkał się ktoś z czymś takim? Wie ktoś jak to naprawić? Przyzwyczaiłem się już do win10, niekoniecznie chciałbym wracać do sevena.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Korzystasz z technical preview? Podobno tegoroczna kompilacja RedStone 1 stwarza problemy z okienkami.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel

Sawik

Windows 10
#111 2016-02-10, 14:17(Ostatnia zmiana: 2016-02-10, 15:19)
Well... skorzystałem po prostu z opcji "upgrade to windows 10"
EDIT: Uruchamianie wszystkiego w trybie zgodności z win7 rozwiązuje problem. Jednak rozważam to jako rozwiązanie tymczasowe, jakby ktoś miał jakiś pomysł jak to naprawić, będę wdzięczny za wskazówki. Problem z minimalizowaniem, nadal występuje.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A ten update do windows 10 dalej taki straszny? Ja pamiętam, że jak za pierwszym razem aktualizowałem Windowsa, to nie miałem najmniejszego problemu i wszystko było piękne. Dopiero później, gdy rozwaliłem sobie partycje bawiąc się trybami biosu, po czystej instalacji windowsa 8.1 i aktualizacji do dziesiątki wszystko mi się popsuło.
Ponawiam pytanie, bo mnie kusi a nie chce mi się instalować na czysto.
 

Narkan

Narkan

Użytkownicy
posty435
Propsy115
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Mi wypierdala sterownik karty graficznej, codziennie mam jeden/dwa crashe systemu lub freezy  :pokerface: kwestia twojego sprzętu. Problemów innych nie mam.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
No właśnie u mnie za pierwszym razem było świetnie, a za drugim już wszystko się popsuło, więc zastanawia mnie czy update stał się chociaż trochę bardziej stabilny. Nie chcę znowu sobie reinstalować kompa.
 

Narkan

Narkan

Użytkownicy
posty435
Propsy115
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Też miałem problemy z updatem, milion błędów. Windows update czasem działał, czasem nie, ale od jakiś kilku miesięcy nie mam z nim problemów
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czyli że po update do Windows 10 już nie ma ogólnie takich problemów jak kiedyś? Można stabilnie się przesiąść?
 

Narkan

Narkan

Użytkownicy
posty435
Propsy115
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Według mnie tak, no może oprócz tego wysypywania przez sterownik, ale liczę że AMD to poprawi w następnej wersji sterownika
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Super! Dziękuję bardzo za rady, w takim razie dzisiaj lub jutro zacznę przeprowadzki. Z moimi sterownikami raczej problemów być nie powinno, już te pół roku/rok temu(?) było w gruncie rzeczy okej.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Znaczy się, z początku jest tragicznie. Zanim zaczniesz korzystać normalnie z komputera pozwól mu zrobić parę updateów.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry