Gothic 1 Mgła ikarusa 8108 28

O temacie

Autor Góral Żywiec

Zaczęty 7.06.2014 roku

Wyświetleń 8108

Odpowiedzi 28

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gothic 1 Mgła ikarusa
#20 2014-06-10, 15:47(Ostatnia zmiana: 2014-06-10, 16:38)
Mgła jest biała, a nie różowa. Wydaje Ci się tak, ponieważ bariera jest czerwona i miesza się. Co do Ikarusa to masz tutaj:
Ikarus 1.2. Jest to bezpośredni link ze strony wog.
Edit: ok

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mgła jest biała, a nie różowa. Wydaje Ci się tak, ponieważ bariera jest czerwona i miesza się. Co do Ikarusa to masz tutaj:
Ikarus 1.2. Jest to bezpośredni link ze strony wog.
Eee, nie. Kolor mgły na w/w obrazku to 116 89 75. Dokładnie taki sam jest w Gothic.ini przy zDayColor0. To nie ma związku ani z barierą, ani z obiektem mgły.
 

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
Caesum ma rację jak robiłem mgłę to już był ten kolor wybrany ale nie wolałem grzebać w nich ustawiłem pierwszą lepszą...

może warto coś po kminić z tym ikrarsem :P
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Caesum mi dziś przypomniał że kiedyś to kolorowanie mgły Ikarusem robiłem do Potępionych xDD
Najkrócej będzie tak: 
MEM_SkyController.resultFogColor = 9451542;(musisz sobie tylko przeliczyć z rgb na zCOLOR)

Ogólnie polecam sprawdzić klasy SkyController i ew Camera, bo gdzieś tam pewnie siedzi stopień widoczności. A przecież mgła w Gothicu to nic innego jak ograniczenie poziomu widoczności na jakiś czas (NIE w danym miejscu).

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Ale czy kolor mgły nie zmienia swojej barwy zależnie od pory dnia?
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

Gothic 1 Mgła ikarusa
#25 2014-06-10, 23:54(Ostatnia zmiana: 2014-06-11, 00:06)
Ale czy kolor mgły nie zmienia swojej barwy zależnie od pory dnia?
To może być tylko złudzenie, mgła przepuszcza część kolorów, jeśli kolor otoczenia się zmienia, mgła zdaje się mieć inne zabarwienie.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ale czy kolor mgły nie zmienia swojej barwy zależnie od pory dnia?
[SKY_OUTDOOR]
zDayColor0=116 89 75
zDayColor1=80 90 80
zDayColor2=120 140 180
zDayColor3=120 140 180

Innymi słowy: tak, to prawda.
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
To nie kolor mgły, lecz nieba.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
To kolor mgły. W g2nk niebo też może być tym pokolorowane, ale to tylko jedna z opcji, a w g1 tego nie ma. 

Jak przypuszczam resultFogColor jest co ileś godzin zmieniane na podstawie tamtej drugiej tabelki. Można spróbować zmieniać oba i porównać efekty.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry