Project Gothic 4.0 - skyrim creation engine total conversion 179888 391

Ankieta

Czy chcesz aby w grze/modzie Project Gothic 0.4 pojawił się dodatkowy wątek fabularny związany ze smokami?

Tak
35 (71.4%)
Nie
14 (28.6%)

Głosów w sumie: 48

O temacie

Autor Zagłoba

Zaczęty 30.04.2014 roku

Wyświetleń 179888

Odpowiedzi 391

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Tadek - rzucę na to okiem.

Wziąłem wasze prośby pod uwagę i wplotłem kilka nieco "fanowskich" animacji do systemu walki bronią dwuręczną - wygląda to naprawdę fajnie ^^.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Kuken

Kuken

Użytkownicy
posty391
Propsy97
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mógłbyś wrzucić pokaz jak to wygląda w grze np na YouTube? byłoby miło, ale to tylko mała prośba. :)
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Owszem, ale za jakiś czas.

Post połączony: 2014-05-20, 15:15
Wczoraj Rosjanin tworzący Gothic Oroliga powiedział mi, że właśnie porzucili silnik creation engine aby zacząć pracę od początku i zbudować grę na podstawie Unreal Engine. Powiedział mi, że decyzję podjął na podstawie zbytnich ograniczeń jakie generuje silnik Skyrima.

Nie ukrywam, że trochę mnie to zmartwiło, jednak nie zamierzam porzucić pracy na dotychczasowym silniku. Mam nadzieję, że nigdy nie trafię na przeszkodę, która zagroziłaby powodzeniu projektu ( choć nie da się tego całkowicie wykluczyć ).
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Widziałem tego total - conversion pt "Enderal" i zapowiada się bardzo interesująco ;-)  . Myślę że może być fajniejszy niż zwykły Skyrim razem z dodatkami.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

TadekKanalarz

TadekKanalarz

Użytkownicy
Łakamakafą
posty258
Propsy44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Łakamakafą
Widziałem tego total - conversion pt "Enderal" i zapowiada się bardzo interesująco ;-)  . Myślę że może być fajniejszy niż zwykły Skyrim razem z dodatkami.
Polecam zagrać w Nehrim. TC do Obliviona, prequel Enderala.
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Mam dla was małą aktualizację; otóż w mojej głowie zaczyna już co nieco kiełkować.

Poniższy tekst może co niektórym z was zepsuć zabawę, ponieważ będzie zdradzał wydarzenia fabularne, jednak jest to nieuniknione, zatem oznaczam go spoilerem:

Spoiler
W mojej pustej główce powstała koncepcja start-cell ( czyli pewnego rodzaju miejsca w którym zaczynamy grę ); wykorzystując dwa z dostępnych mi modeli połączyłem je ze sobą w całość; z ogromnej kopalni wychodzimy przez drzwi kopalni na powierzchnię. Ukazuje się nam mały górzysty teren  ( jego powierzchnia jest ograniczona ze względów fabularnych ) , który składa się zasadniczo z kilku głównych elementów:

- wyjście z kopalni
- sadzawka wokół której krążą sobie słabsze potwory, użyteczne do potrenowania sobie na nich walki, oraz do zdobycia xp
- pewien mały "loot" rozmieszczony wokół sadzawki
- kamienne schody
- półka skalna
- jaskinia z cieniostworem i "loot'em" do zdobycia ( jeżeli zakradniemy się po cichu, to będzie możliwość zdobycia części ekwipunku bez walki, zresztą w starciu z cieniostworem i tak nie będziemy mieli żadnych szans )
- ranny królewski posłaniec


NO DOBRA ! ALE OSO CHOZI ??? !

- Już wyjaśniam:

Po wyjściu z kopalni mamy możliwość pokręcić się po okolicy, załatwić kilka słabszych potworów oraz [ dla chętnych ] zaryzykować samobójczą walkę z cieniostworem, który będzie w jaskini na wzgórzu, bądź od razu udać się główną ( i jedyną na ten moment ) dróżką, podążając którą napotkamy na rannego królewskiego posłańca.

Podczas romantycznej pogawędki w cztery oczy dowiemy się, że posłaniec, którego spotkaliśmy został ranny, gdyż uciekając z orkowych terenów pod osłoną nocy, nagle natrafił na wędrujący orkowy patrol, który trochę "przykosił" mu z kuszy... Posłaniec uciekał resztką sił, niestety noc była tak ciemna, że ranny i zmęczony facet pomylił drogi i zamiast do Fengardu trafił na "ponure ziemie". Nie owijając w bawełnę - zdecydowanie nie przyjdzie dożyć mu do premiery V- ego sezonu "The Walking Dead", wobec czego bardzo się ucieszył że spotkał żywą, ludzką istotę. Czy tego chcemy czy nie dostajemy zadanie dostarczenia wojskowego raportu ( kurier wracał z raportem dot. kondycji oblężonej fortecy na północy ) do Naczelnika w Fengardzie - jednym słowem; zostajemy wplątani w surową politykę wyspy.

Następne nasze kroki powiodą nas przez górski kanion, po czym trafimy na rozwidlenie dróg, na którym będzie stała chata, a to co będzie znajdowało się w chacie - cóż... to zdradzę wam w następnym "updejcie".

Generalnie będę koncentrował się na podarowaniu graczom otwartego świata, z możliwością pełnego wyboru;
trafiając na wyżej wspomniane rozwidlenie dróg będziemy mogli pójść jedną z kilku dróg i tylko od nas będzie zależeć czy chcemy od razu udać się za drogowskazem do Fengardu i zająć się wypełnianie celów fabularnych, czy może wybrać się zupełnie gdzie indziej, poznać innych NPC i "złapać" inne questy.









Post połączony: 2014-05-23, 07:08
A tak będzie wyglądać ( wstępnie ) jeden z fortów przy granicy z ziemiami podbitymi przez orków

 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Irdorath

Irdorath

Użytkownicy
posty23
Profesjabrak
  • Użytkownicy
witam, nie wiem czy można jeszcze dodawać pomysły, ale wydaje mi się że zamiast rzeki oddzielającej  terytorium orków od ludzi, bardziej klimatyczny byłby mur taki jak w serialu ,,gra o tron" :D kojarzysz może ?
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Nie, to coś takiego ? http://ujeb.pl/t5

Bardziej niż o murze myślałem o paśmie wysokich gór.

Post połączony: 2014-05-24, 21:28
Mam już koncepcję na centralny punkt mapy; siedzibę Namiestnika wyspy Gandor - twierdzę Fengard i okalające ją małą wioskę. Chce użyć modelu budynku i wnętrza ( a później je zmodyfikować ) Fortu Dawnguard z dodatku "Dawnguard" , ponieważ uważam, że obiekt idealnie wpisuje się w mroczną, gothicową atmosferę oraz zachwyca monumentalnością. 





wnętrze:

 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Irdorath

Irdorath

Użytkownicy
posty23
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tak, o ten mur chodziło.  Właściwie to pasmo gór będzie się nie wiele od tego roznic :) a tak wgl.  To mur chronił mieszkańców westeros (swiat) przed siłami zła, które gromadziły się za nim. Panował tam wieczny mróz. Na straży muru było kilka fortów w których była nocna straż składająca się z bękartów i gwalcicieli. :ok:
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Jeżeli w moim modzie miałby powstać taki mur, to załoga pilnująca muru składałaby się z samych gwałcicieli. Generalnie w całym modzie planuje wprowadzić tylko dwie frakcje: Gwałcicieli oraz Owce :D

Post połączony: 2014-05-24, 22:25
No dobra... nie bierzcie tego postu na poważnie :F

Post połączony: 2014-05-25, 08:47

Tadaaam ! Przedstawiam wam coś więcej niż tylko screenshoty, coś na co wielu z was czekało - pierwszy gejplej pokazujący startowy obszar ( niedokończony ), czyli testową mapę odpaloną na silniku Skyrima. Miłego oglądania!

( Dla wyższej rozdzielczości przejdzcie na youtube )

https://www.youtube.com/watch?v=arBD1talNL8



EDIT:

Pojąłem też niedawno zasadę wczytywania lokacji przez Skyrim - wielu z was wie, że różni się ona nieco od tego, co znamy np. z Gothic 3 ( gdzie można było wejść do każdego domu, czy pójść w dowolne miejsce mapy nie doświadczając żadnego ekranu ładowania ). Bethesda postawiła odciążyć silnik dzieląc każdy większy obszar na zewnętrzną komórkę oraz "podkomórkę" ( interior cell ), czyli np. jeżeli chcemy wejść do jakiegoś domu, to podchodzimy do jego drzwi i klikamy na nie, wtedy gra uruchamia skrypt "teleportacji", który pozornie przenosi nas do wnętrza budynku, czyli jak gdyby przeszlibyśmy ten metr przez drzwi. Jednak tak się nie dzieje, po aktywacji elementu drzwi - gra przenosi nas do obszaru bardzo oddalonego od "zewnątrz" budynku, zawieszonego gdzieś b.daleko w pustej przestrzeni , jednak bez znajomości sposobu działania silnika gry mamy wrażenie jakbyśmy wchodzili do pomieszczenia tuż obok. Taki sposób konstrukcji świata gry pozwolił Bethesd'zie na poprawę optymalizacji, umożliwienie szybkiego podróżowania pomiędzy lokacjami oraz na uwaga! całkowite, fizyczne oddzielenie wnętrza modelu budynku od jego zewnętrznej bryły - czyli np. z zewnątrz może to być malutki domek, natomiast po kliknięciu drzwi przenosi nas do wnętrza o pow. 1500m2 .

Taka mechanika gry nigdy mi się nie podobała, więc bd ograniczał podział świata na wewnętrzne i zewnętrzne komórki do minimum, chcę aby można było eksplorować jak najwięcej lokacji bez konieczności wczytywania, czyli tak jak odbywało się to w gothic3.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Taaa, ale G3 z tego powodu tak się cięło. Osobiście wolałbym, gdyby PB podzieliła lokacje na mniejsze (Nordmar, Varant, Myrthana, Kopalnia Klanu Młota itd) i gra działała szybciej. Moim zdaniem nie było nic złego w Skyrimie. 
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Gothic 3 nie ciął się z powodu otwartego świata bez ekranów wczytywania - głównym powodem były przede wszystkim źle zoptymalizowane   modele - świetnie wyglądający model hełmu z Wiedźmina 2 ma 3,5 tyś. TRI , natomiast gorzej! wyglądający model hełmy z Gothic 3 ( rogaty hełm ) ma 31 tyś. TRI ! Słabo ??? Jak starszy silnik ma przerobić taką ilość danych bez przycięć ? Druga sprawa to kwestia tekstur w G3, które nie-wiem-jak-ale-przy-rozdzielczości-jedynie-1024x1024pix mocno obciążają grę.

Post połączony: 2014-05-26, 11:51
Uwaga uwaga :-)

Od teraz głosujemy i dyskutujemy nad rodzajem fryzury głównego bohatera, do wyboru spośród poniższej listy:

( kolorem czerwonym oznaczyłem fryzury, które wg. mnie były zbyt spedalone i totalnie się nie nadają, bądź będą mocno kolidować z hełmami )

Lista jest wstępna więc gdybyście znaleźli w sieci jakiś mod z fajną fryzurą, to proszę linkować

Ps. pokazany model jest przypadkowy, bezi będzie starszy i bdz miał bródkę :-)



 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders

Ventrue

Ventrue

DreamVader
Herr Mannelig
posty1127
Propsy597
ProfesjaNierób
  • DreamVader
  • Herr Mannelig
Nie żeby coś ale cała reszta też jest spedalona ;x
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Cały mod ApachiiSkyHair dla mężczyzn to jest jedno wielkie pedalstwo i się nie wpasowuje w klimat :D
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
No, te fryzury to nic dobrego. Moim zdaniem bezi musi mieć kucyka (byle nie za długiego) i będzie Ok.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Btw w Orolidze miał dość fajny fryz xD

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Zagłoba nie wciskaj ludziom kitu z tymi hełmami sam osobicie przeniosłem całego Gothic 3 wszystkie pancerze do Gothica 2 tak samo miecze oraz hełmy, jedny w czym masz racje to w tym, że rzeczywiście modele w gothic 3 mają  fatalną optymalizacje, ale bez jaj hełm 31 k tris, nigdy na taki nie trafiłem, natomiast zbroja lekka najemnika orków aż 10 k tris, więc po trochu masz rację, ale nie przesadzaj.
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
mrdragothic - nie wciskam nikomu kitu, o ile mnie pamięć nie myli to poniższy hełm miał właśnie 31tyś. TRI , nie pamiętam jak dokładnie nazywał się plik gry ( to było chyba "Helmet_Myrtana_06" ) żeby móc teraz dokładnie sprawdzić, ale pamiętam że ilość tri była POWALAJĄCA, w negatywnym tego słowa znaczeniu.

http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20111004185157/gothic/pl/images/7/78/Rogaty_He%C5%82m_QP4_i_Wzmocniony_Pancerz_z_Rudy.jpg

Co do fryzur: nie zagłębiałem się jakoś bardzo w temat, na pewno da się wyszukać coś lepszego. Na początku byłem przerażony, że kucyk może kolidować z każdym modelem hełmu, jednak wygląda na to, że gra renderuje wygląd włosów ( gdy hełm jest założony ) na swój własny sposób - czyli pod hełmem jest inna fryzura ( która de facto nie koliduje ) , niż w sytuacji gdy hełm jest zdjęty.

Edit: widzę dopisek Quest Pack, chyba jednak model hełmu został stworzony przez jakiegoś moddera ?
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry