Nie grałem guru ale chyba ma najciężej z magów.
Jeśli chcesz grać na niższych poziomach trudności to mana do 54 z PN potem zostajesz czeladnikiem Constantino który daje +15 do many i potem już tylko bonusy. Zdobywasz kapelusz w krypcie koło karczmy Orlana, kupujesz pierścień oświecenia i amulet oświecenia, i jeszcze pierścień koło zawalonej wieży niedaleko latarni morskiej i powinieneś mieć wystarczającą ilość many do zostania guru. Nie wiem konkretnie ile trzeba na guru ale pozostali magowie muszą mieć 100 many. Trofea myśliwskie wszystkie, bo kasa się przydaje i to zawsze dodatkowa inteligencja. Czytasz wszystkie księgi i uczysz się wszystkich umiejętności za 1-3 PN. Skradanie się, otwieranie zamków i kradzież kieszonkowa to konieczność. Nie wsadzaj Fernando do więzienia dopóki nie zrobisz zadania Galahada; nauka magii u niego to konieczność jeśli grasz na 1.3.2 ,bo bez zniszczenia ożywieńców nie zabijesz żadnego szkieleta a jest ich w grze sporo. Jak już zostaniesz guru to rób runę włócznia Śniącego i naucz się walki 1h lub 2h do 30% żeby walczyć kosturem, do 100% może dojedziesz z bonusów. Ponoć guru może nabijać manę codziennie paląc fajkę wodną. W drugim rozdziale uczysz sie pięści wichru, kupujesz wszystkie receptury u kupców (dodatkowy int) i uczysz się wszystkich mikstur do życia i many (jeśli guru faktycznie może nabijać manę z fajki w nieskończoność to eliksiry many można sobie odpuścić, będzie więcej rdestów do hp). Zbieraj wszystkie polne i leśne jagody żeby zrobić z nich mikstury; analogicznie z ciemnymi grzybami ale z nich chyba lepiej robić kompot bo nie wymaga rdestów. W Jarkendarze z miksturek i innych bonusów da rady uzbierać 1000 HP na zbroję kruka. Ze zniszczeniem ożywieńca da się w drugim rozdziale zebrać wszystkie sfery i zrobić questa z Senyakiem żeby ulepszyć Szpon Beliara, bo guru nie ma potem mocnych czarów. W 3 rozdziale nie trzeba się uczyć żadnych czarów w 4 też ale możemy już wtedy używać czaru z Uriziela (tchnienie śmierci). Powinno być już łatwo. U opiekunów wybierasz ścieżkę ognia żeby mieć jakieś czary obszarowe (mała burza ognista). Potem trzeba oszczędzać punkty na ostatnie kręgi, deszcz ognia i ewentualnie wir.