taka sobie ciekawostka o tym czego nie robic
http://www.manageria.pl/manageria/1,85822,4904622.html1. Najpierw pomyśl, co jest misją twojego przedsiębiorstwa. Postaraj się ją spisać w jednym zdaniu.
2. Zobacz, jak wyglądają loga konkurencji. Twoje musi się wyróżniać.
3. Oceń znaczenie kształtów i kolorów. Czy firma w oczach ludzi ma być poważna, godna zaufania, czy kreatywna i spontaniczna? Pamiętaj, że logo musi też dobrze wyglądać w czerni i bieli (fotokopiarki, faks). Nie używaj zbyt dużej ilości kolorów - postaraj się nie przekroczyć trzech.
4. Znajdź dobrego, kreatywnego grafika. Może być kilku. Nie żałuj pieniędzy, bo dobre logo będzie pracowało na siebie latami.
5. Opowiedz im o charakterze twojej działalności i najważniejszych zaletach firmy, które ma komunikować logo.
6. Zbierz jak najwięcej szkiców. Pamiętaj, dobry grafik na wstępie pokaże ci kilka różnych koncepcji. Nie gódź się na "jedyny słuszny projekt".
7. Projekt pokaż jak największej liczbie osób z różnych środowisk (znajomym, rodzinie).
8. Poproś grafika, żeby wprowadził sugerowane przez "ankietowanych" zmiany.
9. Jeśli to wciąż nie to, powtórz proces kilka razy.
10. Upewnij się, że grafik w umowie przekazał ci całość praw autorskich do znaku.
11. Zacznij promować logo gdzie się da.