Tarcza 32392 84

O temacie

Autor

Zaczęty 24.05.2008 roku

Wyświetleń 32392

Odpowiedzi 84

Zdunek

Zdunek

Administrator
Ken'Udz mistrz stali i runy
posty671
Propsy132
Profesjabrak
  • Administrator
  • Ken'Udz mistrz stali i runy
Cytat: Jedaith link=topic=1874.msg16373#msg16373 date=May 27 2008, 13:09\'
Ten herb jakoś tak wygląda jakby nie był częścią tarczy tylko jakąś nalepką, sam  nie wiem...
Daj jakieś cienie pod nim, dodaj jakieś nierówności, zadrapania na powierzchni tarczy. Jeżeli powierzchnia tarczy z przód to metal (tak przypuszczam) to jakoś mało realistyczny.


U mnie też mały postęp  :)  Już znacznie bliżej końca niż początku
http://img144.imageshack.us/img144/3071/screeen2sp1.jpg
jeszcze trochę roboty - trzeba poprawić render, zrobić tak, by herb na tarczy był lepiej widoczny i bardziej realistyczny itp.
powiem tak, tekstura jest ładna, ale render beznadziejnie beznadziejny, pewnie przez brak cienia

Cytat: Tom link=topic=1874.msg16379#msg16373 date=May 27 2008, 14:27\'
zamiast 5 minut, posiedźcie nad tarczą 5 godzin i zróbcie cos takiegohttp://www.gomcgill.com/bin/modules/mod_browse_portfolio_generic/mcgill-portfolio/shield__large.jpg
Tom weź mi powiedz co fajnego jest w tej taczy? w ogóle mi się nie podoba...
 
Po co utrudniać coś co jest proste?

Agencja Interaktywna - CreaWeb.

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy
no właśnie, i bez przeady z tymi 5h. I tak się starają, ten twój autor napewno siedzi w 2/3d dłużej od nich

MWL

MWL

Użytkownicy
posty205
Profesjabrak
  • Użytkownicy
a mi się ta twoja tarcza z zupą kojarzy... taki garnek zeptera :)
 
Tworzymy  aplikacje internetowe i strony internetowe. Jesteś grafikiem? Napisz do nas - szukamy najlepeszych ;)

Tom

Tom

Użytkownicy
posty270
Propsy39
  • Użytkownicy
Zduek, nie musi ci sie podobać, ważne jest ze jest dobrze wykonana.
 
GTX 8800 512mb/bit, 250GB SATA, 2560Ram, Pentium D Dual Core 2,8 GhZ, Samsung Sync 17', Fortron 400W, Microstar

Krolik

Krolik

Użytkownicy
posty373
Propsy167
  • Użytkownicy
A jak uzyje mapy Disp. ktora przy renderze, zmieni siatkę, to co wtedy?
 

Zdunek

Zdunek

Administrator
Ken'Udz mistrz stali i runy
posty671
Propsy132
Profesjabrak
  • Administrator
  • Ken'Udz mistrz stali i runy

Zdunek
Administrator

Tarcza
#25 2008-05-27, 20:53(Ostatnia zmiana: 2008-05-27, 20:54)
Cytat: Królik link=topic=1874.msg16408#msg16408 date=May 27 2008, 20:29\'
A jak uzyje mapy Disp. ktora przy renderze, zmieni siatkę, to co wtedy?
http://themodders.org/index.php?showtopic=1873
- Oprócz tekstury koloru (diffuse) dozwolona jest również normal mapa oraz spectular


Tom ta tarcza którą pokazałeś jest nierealna, nieporęczna, ma brzydki render a wojownika by dosłownie kaleczyła
nie mówiąc o tym że jest to bardzo mocno z meshsmothowany model...
i jeszcze ma błędy :)
 
Po co utrudniać coś co jest proste?

Agencja Interaktywna - CreaWeb.

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Złote Wrota

Tarcza
#26 2008-05-27, 21:07(Ostatnia zmiana: 2008-05-27, 21:07)
Cytuj
powiem tak, tekstura jest ładna, ale render beznadziejnie beznadziejny, pewnie przez brak cienia
Jak już mówiłem render będę poprawiał. Najpierw muszę się jeszcze nauczyć  :)  
Światło już częściowo umiem a z cieniami to jeszcze muszę popatrzeć :P  
Co do pracy, którą pokazał Tom, to na ten model (którego nie możemy edytować !) raczej takiego rendera nie zrobię, tym bardziej, że jednak znacząco odbiegam poziomem umiejętności...

Zdunek

Zdunek

Administrator
Ken'Udz mistrz stali i runy
posty671
Propsy132
Profesjabrak
  • Administrator
  • Ken'Udz mistrz stali i runy
Cytat: Jedaith link=topic=1874.msg16416#msg16416 date=May 27 2008, 21:07\'
Jak już mówiłem render będę poprawiał. Najpierw muszę się jeszcze nauczyć  :)  
Światło już częściowo umiem a z cieniami to jeszcze muszę popatrzeć :P  
Co do pracy, którą pokazał Tom, to na ten model (którego nie możemy edytować !) raczej takiego rendera nie zrobię, tym bardziej, że jednak znacząco odbiegam poziomem umiejętności...
głownie to że nie masz wstawione światła z cieniami i przez to podłoga nie wygląda jak podłoga, a tarcza lata;]
jak chcesz dodać cienie to daj światło, chociażby omni i tam ustaw shadows on
 
Po co utrudniać coś co jest proste?

Agencja Interaktywna - CreaWeb.

Krolik

Krolik

Użytkownicy
posty373
Propsy167
  • Użytkownicy
No nie doczytalem, wybaczcie.
 

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit
Właściwie już blisko końca, chyba że nauczę się jeszcze spectulara i normal mapy :)  
Tym razem render z cieniami ,nieco poprawionym herbem i texturami otoczenia.
http://img225.imageshack.us/img225/5704/screeen3yi1.jpg

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Jedaith link=topic=1874.msg16431#msg16431 date=May 28 2008, 07:36\'
Tym razem render z cieniami ,nieco poprawionym herbem i texturami otoczenia.
Po co mi oglądać jakieś kamole, chcę widzieć tarczę :)  Nie można jej większej pokazać?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
no właśnie, takie dodatkowe otoczenie jest fajne ale nie przesadzajmy bo wychodzi na to że tarcza jest jedynie jednym z elementów eskpozycji.

Cytuj
zamiast 5 minut, posiedźcie nad tarczą 5 godzin i zróbcie cos takiegohttp://www.gomcgill.com/bin/modules/mod_browse_portfolio_generic/mcgill-portfolio/shield__large.jpg

Zamiast pierdolić zapraszam do wzięcia udziału. Wątpię abyś w 5 minut stworzył choćby poprawną farbę. Nie wiem do czego ma się ta tarcza co ją pokazałeś, dla mnie to głównie kwestia renderu i materiałów wytworzonych w maxie bądź innym programie 3d. Tekstury to ja tam nie widze.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Ja widzę - tekstura tła :)  Pewnie rysowana ręcznie pięć godzin. :P
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Złote Wrota

Tarcza
#33 2008-05-28, 19:15(Ostatnia zmiana: 2008-05-28, 20:27)
Zrobiłem także normalmapa  :)  
Dałem też większe zbliżenie na renderze i nie wiem co jeszcze poprawić...
Może jakieś propozycje? :)  
http://img229.imageshack.us/img229/5272/screeen4ty3.jpg
tutaj na sam przód tarczy:
http://www.vpx.pl/up/20080528/265212d8a3c3...75f6f140955.jpg

Aha jeszcze pytanko - jak zrobić i co daje textura spectular ?

i jeszcze offtop: Czy Gothic I (bądź II) obsługuje normal mapy?

Tom

Tom

Użytkownicy
posty270
Propsy39
  • Użytkownicy

Tom

Tarcza
#34 2008-05-28, 20:36(Ostatnia zmiana: 2008-05-28, 20:47)
A prosze cie bardzo Thoro, biorę udział.

EDIT: Gothic I i II nie obsługują normal map ani żadnych innych oprócz Diffuse
 
GTX 8800 512mb/bit, 250GB SATA, 2560Ram, Pentium D Dual Core 2,8 GhZ, Samsung Sync 17', Fortron 400W, Microstar

Tom

Tom

Użytkownicy
posty270
Propsy39
  • Użytkownicy
http://img515.imageshack.us/img515/8452/tarczawe3.png narazie goły model a nie długo model z teksturą .
 
GTX 8800 512mb/bit, 250GB SATA, 2560Ram, Pentium D Dual Core 2,8 GhZ, Samsung Sync 17', Fortron 400W, Microstar

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Tarcza
#36 2008-05-28, 21:33(Ostatnia zmiana: 2008-05-28, 21:35)
Cytat: Tom link=topic=1874.msg16483#msg16483 date=May 28 2008, 19:28\'
http://img515.imageshack.us/img515/8452/tarczawe3.png narazie goły model a nie długo model z teksturą .

szkoda tylko że było powiedziane że teksturujemy tarcze ZDUNKA

Cytuj
EDIT: Gothic I i II nie obsługują normal map ani żadnych innych oprócz Diffuse

a co to ma do rzeczy? kto powiedział że robimy to w ramach moddingu gothica -,-

Jedaith, jeśli nie stanowi to problemu pokaż samą normalkę (samą teksturę, nie nałożoną na model).
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Tarcza
#37 2008-05-28, 21:53(Ostatnia zmiana: 2008-05-28, 21:55)
kontynuacja poprzedniego postu...

Kilka zastrzeżeń.

Sądzę że normal na podłodze jest nie potrzebny. Oczywiście warto zastosować ale tu wygląda po prostu brzydko. Proponuje również użycie większych tekstur jeśli chodzi o otoczenie tarczy.

Druga sprawa to "skalisty" metal. Widać to szczególnie gdy patrzy się na tylnie "trzymaki". Normalka tworzy efekt kamienia. Wydaje mi się że te wzorki z tyłu na drewnie również nie są potrzebne.

Co do przodu to nie podoba mi się motyw z grafiką umieszczoną na tarczy. Patrząc na to wydawać by się mogło że chciałeś tarczę "pomalować" jednak niezbyt Ci to wyszło. Wygląda jak pomalowana ale lakierem. Wydaje mi się również że powinieneś bardziej popracować nad metalem. Tyczy się to wszystkich elementów. Wiem że to trudne jednak warto pokombinować, choćby dla samej ciekawości i chęci nauczenia się czegoś nowego. Efekty mogą być różne.


Co do mojej tarczy to niestety postępów zero. Jedyne co zdołałem poprawić to jedna rysa. Wypaliłem również próbną normalmapę ale nijak ma się to do % w górę.
 

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Złote Wrota

Tarcza
#38 2008-05-28, 21:54(Ostatnia zmiana: 2008-05-28, 22:01)
Cytuj
a co to ma do rzeczy? kto powiedział że robimy to w ramach moddingu gothica -,-
Tak tylko, napisałem że offtop. Fajnie by wyglądały textury do gothica z normalem po prostu... Przypuszczałem, że nie ma takiej możliwości, ale lepiej się upewnić.

Zmniejszyłem nieco jakość, bo by mi się z godzinę uploadowało... Nie wiemc czy w maxie dobrze z nią postąpiłem (użyłem ją w polu Bump Map)

Sorry za jakość, ale godzinę by mi się załączało 10mb na imageshack. W sensownej jakości dam przy okazji
http://img104.imageshack.us/img104/2915/je...ormalmapsl9.jpg

EDIT: Dzięki za komentarz- przynajmniej wiem co poprawić...  :)

Aha i ponawiam pytanie- jak zrobić Spectular i co dzięki niej będzie lepiej wyglądało?

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Co do normalmapy, nie zrażaj się ale jest kiepska. Jeszcze się nauczysz, sam o tym gówno wiem w zasadzie.

Generalnie wypalanie normalki powinieneś zostawić na sam koniec, wtedy kiedy tekstura koloru będzie gotowa w 100% i będziesz pewny że żadne większe zmiany nie nastąpią. Jeśli zdecydowałeś się na crazybumpa, plugin nvidy albo podobne narzędzie to powinieneś pamiętać że przy generowaniu normali powinieneś wyłączyć kilka rzeczy które nie powinny być wypuklone bądź wglębione.

Wydaje mi się że przesadziłeś z intensywnością z intensywnością faktury metalu. Może przez to ten efekt kamienia o którym wspominałem. Nie wygląda to realistycznie, metal nie ma takich rożnić w powierzchni, tym bardziej ten insensywnie obrabiany na różnych etapach.

Gneralnie największym błędem w normalce jest to że nity są wklęsłe natomiast cięcia po broniach wypukłe. Moim zdaniem herb również nie powinien być uwzględniony.

Spectular jest to mapa która filtruje odbłyski światła i odwzorowywuje różnice fakturalne. Tak aby metal wyglądał jak metal a drewno jak drewno itd. Możesz np za pomocą tego sprawić aby metal się błyszczał i takie tam pierdoły. O ile pamiętam magic bump generuje tą mapę a tak w ogóle to nie jest trudna do wykonania nawet gdybyś robił to "ręcznie".
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry