Skrzynia - zapowiedź bitwy 20732 46

O temacie

Autor Buła

Zaczęty 9.11.2012 roku

Wyświetleń 20732

Odpowiedzi 46

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Skrzynia - zapowiedź bitwy
2012-11-09, 20:19(Ostatnia zmiana: 2012-11-09, 20:23)

Więcej informacji tutaj, bo nie chciało mi się już bazgrać :D
No więc etap pierwszy bitwy ma polegać na stworzeniu szkicu, konceptu do skrzyni, którą później będziemy modelować w dalszych etapach bitwy.
Technika dowolna, może być tabletem, może być ołówkiem, nawet plakatówkami jak was to urządza. Oceniany będzie głównie pomysł, mniej estetyczność szkicu.
Bitwa wystartuje za kilka dni, możecie już gromadzić pomysły.


Co do samej WBGA (Wielkiej bitwy game artowej :lol2: ) to planuje podzielić to na kilka etapów: designowanie modelu (rysowanie szkicu), tworzenie modelu high poly, tworzenie modelu low poly, mapowanie, wypalanie i teksturowanie.
Chcę żeby każdy zainteresowany zobaczył że od wydania Gothica 1 wszystko trochę poszło do przodu i tworzenie modeli do gier nie jest wcale taką prostą sprawą.
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dracon

Skrzynia - zapowiedź bitwy
#1 2012-11-09, 23:41(Ostatnia zmiana: 2012-11-09, 23:41)
Piszę się. Tylko skądś Zbrusza załatwię.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
W sumie... może być ciekawy eksperyment. Co można wycisnąć ciekawego z pojęcia skrzynia. Popieram pomysł
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Złote Wrota

Skrzynia - zapowiedź bitwy
#3 2012-11-10, 10:22(Ostatnia zmiana: 2012-11-10, 10:22)
Zrobiłem topór z warhammera, była bitwa "Broń z Warhammera", zrobiłem skrzynkę - jest skrzynka. Jak ja mam w tym wziąć udział?

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
My po prostu likwidujemy konkurencje :lol:  RBT
 

YetoKnight

YetoKnight

Użytkownicy
posty125
Propsy114
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Czy jeśli nie brałbym udziału np. w pierwszym etapie (bo moje umiejętności z zakresu rysowania są dość ograniczone - czyt. ujowe) to mogę brać np. w drugim?
 
Ja się nie znam, to chętnie się wypowiem.
https://www.youtube.com/user/YetoKnight

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Narysuj cokolwiek. Ja bitwę 3d wygrałem modelem złożonym zdaje się z 20 trisów.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Skrzynia - zapowiedź bitwy
#7 2012-11-10, 13:01(Ostatnia zmiana: 2012-11-10, 13:04)
Zrobiłem topór z warhammera, była bitwa "Broń z Warhammera", zrobiłem skrzynkę - jest skrzynka. Jak ja mam w tym wziąć udział?
Ja proponowałbym metalową skrzynię, kontener. Więcej można się nauczyć, bo metal z mocniejszym specem ujawnia wszystkie niedociągnięcia które trzeba poprawić. Ale oczywiście to tylko propozycja, reszta należy do was.

Czy jeśli nie brałbym udziału np. w pierwszym etapie (bo moje umiejętności z zakresu rysowania są dość ograniczone - czyt. ujowe) to mogę brać np. w drugim?
Oczywiście. Można dołączyć do bitwy lub zrezygnować na każdym etapie.
Jak ktoś nie czuje się mocny w rysowaniu i woli nie próbować to siedzi i czeka na następny etap.
Ale jednak polecałbym spróbować, bo jak mówiłem, nie liczby się estetyka tylko pomysł.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Technika dowolna, może być tabletem, może być ołówkiem, nawet plakatówkami jak was to urządza. Oceniany będzie głównie pomysł, mniej estetyczność szkicu.

Zgłaszam się do wzięcia udziału! Oto moja praca:

Spoiler
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

YetoKnight

YetoKnight

Użytkownicy
posty125
Propsy114
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Sami chcecie, zrobię coś specjalnego.
 
Ja się nie znam, to chętnie się wypowiem.
https://www.youtube.com/user/YetoKnight

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Zrobiłem topór z warhammera, była bitwa "Broń z Warhammera", zrobiłem skrzynkę - jest skrzynka. Jak ja mam w tym wziąć udział?
Twoje prace są inspiracją dla młodego pokolenia.
Ps. Co dwie skrzynki to nie jedna.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
To kiedy startujemy? Jutro?
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
To kiedy startujemy? Jutro?
W sumie zależy od tego czy będą chętni, bo dla dwóch/trzech osób raczej się nie opłaca, lepiej zrobić to "za kulisami" i wybrać najlepszy concept który by przeszedł dalej, a dalej powinno być więcej chętnych.
Ogólnie jeśli dobrze rozumiem ideę tej WBGA, powinno się znaleźć jakieś info na górnym forum (może warto by zrobić to jako globalne ogłoszenie?) by "górne forum" mogło to dostrzec, na ogół modderzy nie przeglądają "dolnego forum".
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Sam nie wiem, mi sie w sumie nie chce : |
 

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta
Sam nie wiem, mi sie w sumie nie chce : |
aha. dowidzenia

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
To kto by wziął udział?
Ludzie to tylko prosty szkic, chodzi o pomysł a nie wykonanie.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
To kto by wziął udział?
Ludzie to tylko prosty szkic, chodzi o pomysł a nie wykonanie.
Istnieje szansa że ja wezmę udział, chociaż nie jest to nic pewnego, zależy ile czasu mi wikingowie zabiorą.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
pucharek jest za całość, czy po jednym za każdy etap? Moje szkice mogą być na tyle do dupy, że wolałbym ich nie dawać do osobnej oceny :D
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Cedric

Cedric

Użytkownicy
posty782
Propsy1084
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak sam szkic, to ja mogę wziąć udział, ale  potem odpadam, bo moje wątpliwe  umiejętności modelowania 3D  można zobaczyć w bitwie 3d z kuszą
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Pucharek za każdy etap, bo nie każdy musi brać udział w całości bitwy.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry