Dzięki za wyjaśnienie, jak to jest z Okylem. Czy to znaczy, że jeśli na końcu tego dialogu po faktycznym zleceniu zadania (gdy Bezi należy do Nowego Obozu) "permanent" zostałoby zdjęte odpowiednim poleceniem, to warunek Npc_knowsinfo zadziała? Czy też "permanent" nie może być w ogóle użyte w tym dialogu?
Co do alchemii:
Poza tym dodałem info, że brakuje nam składników już w menu alchemii, dzięki temu będzie wiadomo od razu czy się ma składniki bez konieczności przeklikiwania się przez opcje dialogowe.
Trochę a propos mam pytanie do samego funkcjonowania stołu - może da się jakoś to usprawnić. Obecnie wygląda to tak, że:
- aby podejść do stołu potrzebna jest kolba. Przez sterowanie Ctrl + strzałka w górę, jeśli się tylko wciśnie Ctrl, a strzałki w górę już nie i odejdzie od stołu, to kolba przepadnie, mimo że nie pojawi się menu dialogowe (ale to jest pewnie ograniczenie silnika gry).
- jak już będzie menu dialogowe, to po stworzeniu jakiegoś produktu można od razu wybrać kolejny, przez co można stworzyć więcej rzeczy "na jednej kolbie".
- z kolei jak nie ma się składników do wybranej rzeczy, to od razu okno dialogowe się zamyka, więc kolba jest zużywana, a nic nie powstaje.
Nie wiem, jak planujesz ten system zmienić, ale przynajmniej zamiana tych dwóch rzeczy dodałaby odrobinę realizmu - tj. gdy się nie ma składników, to menu zostaje i można wybrać inną rzecz (do tej samej kolby), a z kolei po stworzeniu czegoś okno by się zamykało, by do kolejnego produktu była potrzebna nowa kolba. Może coś takiego?
Usunąłem też z menu alchemii alternatywne przepisy na małe mikstury hp i many z owoców. Chcę je zastąpić jakimiś sokami, które będą odnawiać mniej punktów, ale wciąż na tyle dużo żeby było warto kupić przepis. Tylko nie wiem czy to robienie soku dać przy stole alchemicznym czy przy kotle
Jeśli dość prosty sok, wymagający tylko posiadania przepisu na kartce/w książce, to raczej przy kotle, stół alchemiczny sprawia wrażenie wyższego stopnia wtajemniczenia ;) Chyba że to na tyle skomplikowane soki, że wymagają 1. stopnia alchemii.
Chcę usunąć wszystkie alkohole, których proces tworzenia jest długotrwały tj. wymagający żmudnego procesu fermentacji. Czyli wylatują wszelkie wina itd. Zastąpię je pewnie 2-3 nowymi napojami w stylu zaprawionej zielem wódy czy cos w ten deseń.
To nie będę się tu rozwijał, skoro sporo idzie do kosza, ale tak z połowa obecnie możliwych do stworzenia alkoholi daje nie ten produkt, który być powinien. Pewnie przeoczenia przy kopiuj-wklej.
Trucizny, tytoń i skręty bez zmian. Nie mam do nich żadnych zastrzeżeń.
To tu też, proszę, się przyjrzyj, bo prawie wszystkie tytonie są zamienione: zamiast grzybowego powstaje miodowy, zamiast miodowego - ziołowy, a zamiast ziołowego - grzybowy; tylko jabłkowy jest ok ;)
Aha i u Baala Cadara, gdy w III rozdziale po znalezieniu ziół dla Y'Beriona dochodzi możliwość poznania alchemii, gdy należy się do Bractwa (jak rozumiem, alternatywa dla Cor Kaloma, który sobie poszedł), to jest błędny warunek dialogu - by zapytać Cadara o alchemię, trzeba (nie wiedzieć czemu) mieć 2. poziom otwierania zamków.