Gothic Edycja Rozszerzona - dyskusja ogólna 1402575 7072

O temacie

Autor

Zaczęty 16.09.2012 roku

Wyświetleń 1402575

Odpowiedzi 7072

outlander

outlander

Użytkownicy
Osobnik
posty207
Propsy125
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Osobnik
Mam problem zainstalowałem  gothic edycja rozszerzona z patchem 1,48 ale po odpaleniu gry wlacza mi się zwykly gothic a nie mod .
Poratuje ktoś?
https://www.moddb.com/mods/na29142/downloads/banda-quentina-wer-093-najnowsza
Tu masz najnowszą wersję. Uruchamiasz przez gothic starter?
 

Uriel

Uriel

Użytkownicy
Człowiek w wiadrzanej masce
posty48
Propsy15
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Człowiek w wiadrzanej masce
Kolejny epizod epopei na temat klas (kontynuacja postów nr: #6975 oraz #6981). Zapraszam @outlander i @Jao (bardzo lubię konstruktywną krytykę) oraz wszystkich zainteresowanych. 

- Hybryda - czyli w skrócie Strażnik Świątynny. W tym przypadku sypie się wszystko co pisałem wcześniej. Dlaczego? A no SŚ ma do dyspozycji 4 kręgi magii (a więc regenerację +1), włada 2h mieczami i ma dostęp do pancerzy jak wojownicy. W mojej opinii czyni go to najpotężniejszą klasą w G1. Żaden przeciwnik mu nie straszny. Hordy małych potworków (Uderzenie Wiatru/Burzy), pojedynczy silni ludzie (Pirokineza), silne potwory (miecz/kusza + pancerz), nieumarli (Śmierć Ożywieńcom) oraz możliwość używania zaklęć na każdą okazję (Bryła lodu, Burza ognia) i leczenia się za "free" (Uleczenie + regeneracja). Tania w utrzymaniu i eksploatacji machina bojowa. Jack of all trades. W sumie tak ma być, nawet Strażnicy z SO w kilku dialogach wspominają, że Świątynna Straż to potężne wsparcie w Starej Kopalni (5 gości trzyma w ryzach wszystkie pełzacze w kopalni - zgodnie z "lore"). Jednak z punktu widzenia gracza, odpowiednio poprowadzony, rozwój SŚ robi z niego barięrę nie do przejścia. Jedynie zmasowane natarcia są mu straszne. Trochę. Moim zdaniem tu nie pomoże jakiś rebalans broni czy coś. W tym przypadku należało by SŚ "obedrzeć" jakoś z możliwości regenerowania mana. W jego przypadku taki "perk" to za wielę. Jest magiem na cyklu (kilka razy przesadzonym). Ja wiem, to ma być coś w rodzaju "maga bitewnego". A jeśli nie da się nic zwalczyć z regeneracją mana, to może jednak z tymi broniami pokombinować? Karkołomny pomysł, bo nie wiem jak by zmusić ludzi do korzystania z tego, ale: można by wykoncypować tak, żeby stworzyć miecze dla SŚ. Jak? A no tak, żeby wymagały siłę + mana (bo te atrybuty "powinno" się rozwijać u SŚ) kosztem jednak mniejszych obrażeń niż u "zwyczajnych" rodzai broni wszelakiej. Tak, wiem to karkołomny pomysł dlatego szczególnie zapraszam do krytyki/dyskusji. Ogólnie G1 jest tak pomyślane, że na koniec i tak jesteśmy jak scyzoryk szwajcarski. Na każdą okazję: walka w zwarciu, na dystans, spore zapasy mana. I tu jest problem z wszelakim balansem.
Dzisiaj krócej i jakoś tak "chaotycznie" ale jest nowy rok...także, no. :D W związku z tym, wszystkim czytającym to, życzę wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku, w Nowej Dekadzie w zasadzie. Sukcesów na polu zawodowym, prywatnym oraz gothicowym :D. Żeby ta dekada była dla nas wszystkich przełomowa, w najlepszym tego słowa znaczeniu.  :joy: :joy: :joy:
 

gothic123

gothic123

Użytkownicy
posty61
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

gotkierj

gotkierj

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam mam pytanie ma ktoś solucje do najnowszej wersji edycji rozszerzonej ?
 

outlander

outlander

Użytkownicy
Osobnik
posty207
Propsy125
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Osobnik
Nope, prawdopodobnie powstanie dopiero przy okazji patcha 2020.
 

gotkierj

gotkierj

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
a moge wejsc do 2 rodzialu jak mam 8 lvl gram bandyta
 

outlander

outlander

Użytkownicy
Osobnik
posty207
Propsy125
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Osobnik
Nic nie stoi na przeszkodzie ;)
 

Uriel

Uriel

Użytkownicy
Człowiek w wiadrzanej masce
posty48
Propsy15
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Człowiek w wiadrzanej masce
Co do regeneracji to tak sobie dzisiaj pomyślałem sącząc herbatę, że można by ją przenieść z kręgów magii na kostury. Podstawowy kostur - regeneracja +1; ten drugi, zaawansowany kostur - regeneracja +2. Uzasadnić by to można było, że te kryształy w kosturach pozwalają czerpać energię z Wiecznego Ognia - Magowie ognia, Niewyczerpanego Źródła - Magowie wody, woli Śniącego (nie mam tu pomysłu...) - Guru.
 

outlander

outlander

Użytkownicy
Osobnik
posty207
Propsy125
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Osobnik
Jest to bardzo dobry pomysł. Musisz pić więcej herbaty :D Proszę dopisać na końcu pliku z dysku google!
 

Damianpere

Damianpere

Użytkownicy
posty13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nope, prawdopodobnie powstanie dopiero przy okazji patcha 2020.
A kiedy się spodziewać tego patcha? Nie wiem czy grać już teraz czy czekać ;)
 

PanAlgebra

PanAlgebra

Użytkownicy
PanAlgebra
posty1
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • PanAlgebra
Czy jako guru będę mógł nauczyć się 6 kręgu magii ?(chodzi mi o to, że runa uriziela wymaga 6 kręgu), oraz czy jako guru będę mógł  zostać nekromantą ? Czy w obecnej wersji moda dalej funkcjonuje opcja dołączenia do magnatów ? Z góry dziękuje za odpowiedź.
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty3774
Propsy755
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Nauczenie się 6 kręgu następuje tylko przez zostanie nekromantą i tak, cały sens bycia guru (poza szatą i paroma nowymi questami) to umożliwienie nauki 5 kręgu, żeby potem można się było nauczyć kręgu 6 u Xardasa. A opcji dołączenia do magnatów w tym modzie nigdy nie było.
 
O DISCORDIA

outlander

outlander

Użytkownicy
Osobnik
posty207
Propsy125
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Osobnik
 

Uriel

Uriel

Użytkownicy
Człowiek w wiadrzanej masce
posty48
Propsy15
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Człowiek w wiadrzanej masce
@Damianpere Widzę, że Autor ER cię olał trochę (co nie jest dziwne, bo pytania w stylu "Kiedy będzie gotowe?" nic nie wnoszą, jedynie drażnią), więc ja odpowiem. Mam nadzieję, że zarówno Autor jak i zebrani nie będą mi mieli tego za złe (nie zabijajcie mnie... jeszcze się na coś przydam... :D). Aktualnie zbierane są wszelkie informacje o wyłapanych przez grających błędach które pominęli testerzy ( @outlander Zawsze mnie to nurtowało... Byli jacyś testerzy tego moda? Bo niektóre babole łatwo było wychwycić, a nikt tego nie zrobił.  :hmmm: ) oraz skrzętnie gromadzony jest feedback. Powiem więcej, został stworzony przez Autora specjalny plik na Dysku Google'a w którym każdy może zamieścić swoje spostrzeżenia. Konkludując. Patch będzie gotów jak będzie gotów. Śmiało graj, a swoimi spostrzeżeniami podziel się tutaj lub (lepiej) w wyżej wymienionym pliku.  :D
 

outlander

outlander

Użytkownicy
Osobnik
posty207
Propsy125
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Osobnik
Zapomniałem odpisać po prostu xD Będzie jak będzie. Sam nie wiem.
 

Uriel

Uriel

Użytkownicy
Człowiek w wiadrzanej masce
posty48
Propsy15
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Człowiek w wiadrzanej masce
Dzisiejsza zaduma nad dzbankiem herbaty poprowadziła mnie w rozważania nad dołączeniem do Magów Wody. Zaznaczę, że nie grałem "Hydromantą" w najnowszą wersje więc może się coś zmieniło. No więc, do Wodolubów możemy dołączyć z "poziomu" Szkodnika, prawda? No i spoko, ale dołączając do Magów Wody dostajemy silniejszą (statystykami) szatę niż dołączając do Magów Ognia. Z punktu widzenia podstawowego G1 ma to sens, bo (jak sobie Pan Nasz i Zbawiciel Björn wymyślił) gameplay'owo, oraz poniekąd fabularnie, mamy "zapotrzebowanie" na lepszą ochronę.
Jednak w ER powstaje pewien dysonans; w 2-3 rozdziale dostajemy szatę która statystykami wpasowuje się w 3-4 rozdział. Na dziś dzień mam trzy pomysły (wszystkie absolutnie niedoskonałe):
- osłabianie pierwszej szaty Maga Wody - jednak to trochę mijałoby się z celem, skoro po osiągnięciu odpowiedniego wtajemniczenia w kręgach magii mamy dostęp do mocniejszej;
- wzmocnienie szat magów ognia - byłoby za łatwo w 2-3 rozdziale no i, na Tryglawa i Swaroga, po co by nam wtedy by były ciuszki Magów Wody?;
- szata pośrednia, jakaś "szata nowicjusza wody" - tu jest taki problem: No bo jak, Magowie Wody mają nowicjuszy, a Magowie Ognia nie? Trzeba by było wprowadzić nowicjuszy obu kręgów, jakoś pospinać ich w tym "mikroklimacie" magów etc. To rodzi dużo (bezcelowej w sumie) pracy jak na tak drobną, w zasadzie, rzecz.
Tym postem chcę zachęcić innych. Może mają jakiś ciekawy pomysł. Moje na dzisiaj to (pożal się Boże) te które przedstawiłem. Może jutrzejszy dzbanek herbaty przyniesie coś lepszego. :D

Tak wiem, czytałem wcześniejsze posty outlandera, że uważa on tak wczesne dołączenie do Magów Wody za pomylony pomysł. Jednak jest to spory "game changer", coś nietypowego, coś co mocno modyfikuje dotychczasową rozgrywkę w G1. Dlatego, moim zdaniem, nie należy z tego rezygnować. Chyba, że faktycznie nic nie ratuje tego pomysłu. Wtedy, cóż, jako pierwszy wykopię mu grób (pomysłowi, nie outlanderowi). :D

 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty3774
Propsy755
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Pierwszy pomysł jest zastosowany w modzie, choć w nieco innej formie - otóż dołączając w 2-3 rozdziale dostajemy "lekką szatę Maga Wody", słabszą od zwykłej. Co prawda po nauczeniu się 4. kręgu można i tak kupić ciężką, no ale.
Moim zdaniem opcja ta i tak nie uwzględnia faktu, że Mag Wody to miał być w oryginale awans dla czysto magicznej postaci i stwarza to dość kruszącą dla balansu między gildiami możliwość nauczenia się 5. kręgu przed 4 rozdziałem. Z drugiej strony nie wiem, czy na tym etapie runy deszczu ognia czy lodowej fali da się zdobyć, ale absolutnie tego nie wykluczam.
Ja widzę dwa wyjścia: wywalić w ogóle możliwość zostania Magiem Wody lub Guru przed 4 rozdziałem (w ogóle to najlepiej ten awans uzależnić od wykonania wątku z kopalnią), ALBO po prostu niech Saturas nie sprzedaje magowi przyjętemu przed doniesieniem o śmierci magów ognia ciężkiej szaty i nie uczy też do tego czasu 5 kręgu - zamiast tego lepiej dać opcję kupna średniej szaty wody i zrównać jej staty ze zdobioną szatą ognia.
 
O DISCORDIA

Damianpere

Damianpere

Użytkownicy
posty13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@Damianpere Widzę, że Autor ER cię olał trochę (co nie jest dziwne, bo pytania w stylu "Kiedy będzie gotowe?" nic nie wnoszą, jedynie drażnią), więc ja odpowiem. Mam nadzieję, że zarówno Autor jak i zebrani nie będą mi mieli tego za złe (nie zabijajcie mnie... jeszcze się na coś przydam... :D). Aktualnie zbierane są wszelkie informacje o wyłapanych przez grających błędach które pominęli testerzy ( @outlander Zawsze mnie to nurtowało... Byli jacyś testerzy tego moda? Bo niektóre babole łatwo było wychwycić, a nikt tego nie zrobił.  :hmmm: ) oraz skrzętnie gromadzony jest feedback. Powiem więcej, został stworzony przez Autora specjalny plik na Dysku Google'a w którym każdy może zamieścić swoje spostrzeżenia. Konkludując. Patch będzie gotów jak będzie gotów. Śmiało graj, a swoimi spostrzeżeniami podziel się tutaj lub (lepiej) w wyżej wymienionym pliku.  :D
Wiem, że takie pytanie jak moje jest denerwujące, ale nie chciałem kogoś wkurzać ;) Po prostu chcę pyknąć w tego moda a zdenerwowałbym się jakby po kilkunastu godzinach nagle pojawił się patch i musiałbym od nowa jechać ;)
 

Uriel

Uriel

Użytkownicy
Człowiek w wiadrzanej masce
posty48
Propsy15
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Człowiek w wiadrzanej masce
@Damianpere Doskonale cię rozumiem i znam problem z autopsji. Kiedyś zacząłem ER i cyk fuch następnego dnia pojawił się patch. Kilka godzin gry poszło się kochać jak dziki w lubelskich lasach. xD

@Jao To się pozmieniało odkąd ostatnio grałem Magiem Wody. Albo zwyczajnie nie zauważyłem, że ta pierwsza szata MW jest teraz Lekką szatą Maga Wody - bywa. :D Fakt w G1 awans na Hydromantę jest kolejnym szczebelkiem w rozwoju, po byciu Piromantą, na "drodze maga". Osobiście sądzę, że tak to zostało pierwotnie zaprojektowane, a możliwość zostania "Wodogrzmotem" z poziomu Najemnika dodano w G1 "na chybcika". Dlatego tak ciężko coś łatwo i sensownie tu zmienić. Osobiście również nie spotkałem się z wymienionymi przez ciebie runami wcześniej niż w 4 rozdziale, ale również się zgadzam i nie wykluczam takiej opcji. Możliwe, że są gdzieś ukryte po zakamarach albo trzeba komuś nakopać w rzyć. Kto wie.
Rozwiązania które proponujesz są bardzo sensowne. Jednak to pierwsze to trzeba by było jednak dowalić wszelkim handlarzom magicznymi rupieciami więcej zwojów. Grając Szkodnikiem który chce być magiem i specjalizując go w magi od początku, dość szybko wysiorbiemy zapasy magicznych pergaminów. Tak mi się wydaję, jednak mogę się mylić, także nie bierzcie tego jako prawdy objawionej. Pod drugim wyjściem szczerze się podpisuję. Obwarowanie nauki 5 kręgu i kupna lepszej szaty odpowiednim wymogiem do dobry pomysł. Znacznie łatwiej, moim zdaniem, go zaimplementować niż ten pierwszy. Jedyne co, to trzeba to odpowiednio uzasadnić fabularnie.
 

outlander

outlander

Użytkownicy
Osobnik
posty207
Propsy125
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Osobnik
Zerknę na statystyki pancerzy magów i dodam blokadę nauki kręgów na 1-4 na rozdziały 1-3. 5 krąg od 4tego rozdziału.
 


0 użytkowników i 3 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry