Gothic: Banda Quentina - dyskusja ogólna 3413762 7445

O temacie

Autor

Zaczęty 16.09.2012 roku

Wyświetleń 3413762

Odpowiedzi 7445

gothic1210
  • Gość
Na pewno jeszcze w sierpniu pojawi się patch. Warto na niego poczekać, ponieważ zwiększa stabilność i niweluje nawet więcej bugów niż poprzedni. Modyfikacja sporo po nim zyska.
Czy ktoś z osób, które grały w 1.4.6 ukończył wątek Bandytów? To ważne, bo gdyby tak było, to ja nie musiałbym go już testować, a tak to dla święto spokoju muszę się pobawić, a nie na rękę mi to, bo obecnie gram w Świat Skazańców.
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4088
Propsy844
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Ukończyłem i nie zaznałem żadnych bugów. Jeśli się będą pojawiać, to nie u wszystkich.
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.

gothic1210
  • Gość
O, no to super. :D Czyli wszystko porobiłeś? Odbijanie obozu, opuszczoną kopalnię, później starą kopalnię itd?
Jeśli tak to za kilka dni będę mógł wydać patch. :)
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4088
Propsy844
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Do rozmowy z rannym Artegorem i Quentinem.
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.

gothic1210
  • Gość
Czyli wszystko dobrze. Dzięki!
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4088
Propsy844
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Przypomniał mi się pewien irytujący bubel. Mianowicie teraz strażnicy w świątyni Śniącego mają gildię "strażnik" (pewnie dlatego, żeby mieli czerwone podpisy). Tylko, że przez to teraz wojują z potworami w świątyni, więc gdy wejdziemy do sali z nieumarłymi orkami i stażnikami świątynnymi to oni się nawalają, a my możemy sobie spokojnie przejść. Ja bym sugerował dać im np. gildię ork-ożywieniec. Dzięki temu mieliby czerwony podpis, nie atakowaliby nieumarłych sojuszników, a do tego chyba ginęliby bez dobijania.
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.

gothic1210
  • Gość
Nie chodziło o kolorki. :D Po prostu w ER można zostać Guru, a wszyscy świątynni mieli tę właśnie gildię. Nie chciałem, żeby to powodowało jakieś błędy.
 

perun

perun

Użytkownicy
posty6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy przyjęcie pierwszego zadania od Draxa wiąże się z brakiem dostępu do zadań w innych obozach ? Czy mogę bez problemu wykonać kilka pierwszych zadań (tak jak w innych obozach) ?
 

gothic1210
  • Gość
 

Mixallo

Mixallo

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Grane na najnowszym patchu 1.4.6. Jak przypomne sobie coś jeszcze będę edytować post.

U bandytów jest zbugowane zadanie z alkoholem, da się oddać alkohol karczmarzom, jednak nie ma kończącej kwestii u Quentina.

+

Nie jest to bug, ale jako że wszyscy z SO zaczynają Cię bić w IV rozdziale, to samo dzieje się ze strażnikami z obozu przed kopalnią. Jako że przeszedłem się tam przed zadaniem od bandytów (z przekazaniem wiadomości o zdradzie w obozie) to miałem problem z zakończeniem misji i musiałem kodem przyzywać npc (artegor czy jakoś tak). Może dałoby się jakoś zmienić im gildie żeby nie atakowali nas po zamknięciu SO?

+

Nikt nigdy nie dawał na to misji, ale jednemu z bandytów można oddawać paczki z bronią. Zdziwiło mnie to bo nie dostałem żadnego questa tylko nagle pojawiła się taka opcja dialogowa. (co potem sknociło mi zadanie z piratami, bo paczki z plaży zebrałem przed ich pojawieniem się)

+

U wielu osób którzy sprzedają nowe zbroje (głównie Quentin, chociaż w obozie łowców orków tez się to pojawiło) nie znika opcja dialogowa "potrzebuję zbroi". Wielkie było moje zdziwienie gdy mając już jedną zbroję bandyty, klikam iż potrzebuje lepszej zbroi, a dostaję tą samą. Dopiero potem dowiedziałem się, że ciężką zbroję bandyty dostaje się przy okazji questa.

-------------------------------

Poza obozem weszło mi w pamięć jeszcze zadanie z odnalezieniem gor na kogoś tam w karczmie w NO. jeżeli wcześniej robiliśmy wspomniane zadanie z alkoholem i zabiliśmy gorzelników w jaskini, nie dało się go ukończyć (brak opcji dialogowej).
Zadanie odblokowało mi się dopiero w następnym rozdziale (chyba 3), mianowicie  Gor na Lima?? pojawiła się opcja dialogowa. Niestety Baal Isidro był już na cmętarzysku orków i zadanie było nie do zamknięcia.

--------------------------------

Przy zadaniu z odbiciem zawalonej kopalni dla bandytów, strażnicy z SO atakują niektóre osoby z grupy Kruka (np. Snafa dla którego jest quest ze znaleziem paczki ziół, co blokuje wykonanie tego zadania, chyba ze będziemy go ożywiać kodem, co niestety musiałem zrobić)

---------------------------

I jeszcze jeden dość ważny bug. Jeżeli mamy zbroje np bandyty, nie możemy się uczyć niektórych umiejętności w innych obozach (np. alchemii w obozie myśliwych, lub kupować niektórych przedmiotów opcją dialogową). Błąd ten był już opisywany na forum ale chyba nikt nie znał rozwiązania (wystarczy zdjąć zbroję i normalnie wszystko działa). Przy założonej zbroi o ile pamiętam wyskakuje dialog w rodzaju "nie mogę cię tego nauczyć" lub "nie masz tyle rudy" (mimo że miałem 15 k rudy)

---------------------

Dalej zbugowane jest zadanie z przyzwaniem ducha w wieży xardasa. Dostałem kajdany szefa garotty w więzieniu SO, jednak po przyzwaniu ducha odpala się skrypt załączający rozmowę, jednak nie ma opcji dialogowych. Po wyjsciu z rozmowy skrypt sie zapętla przez co nie możemy nic zrobić.

-------------------------

Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ale w świątyni śniącego nie odpiła mi się standardowa opcja dialogowa z Cor Kalomem i nie mogłem z nim porozmawiać. Nowicjusze i Cor Kalom mnie nie atakowali (nawet gdy ja atakowałem ich reszta stała i się patrzyła). Strażnicy świątynni zachowywali się normalnie - atakowali. Dopiero po zabiciu Cor Kaloma (który nic nie robił sobie z tego że go bije) śniący zaczął mnie atakować kulami ognia.

---------------------

Jeżeli zapiszemy grę w trakcie walki i wczytamy ją npc będą stać i się przyglądać, możemy ich bić a oni nic sobie z tego nie zrobią. (nie zaobserwowałem tego w G1 bez modów, więc wydaje mi się, że to kwestia moda)

---------------------

Podczas zadania z kopalnią złota, źle jest ustawiona ścieżka po której idzie ten koleś z karczmy NO, przez co zahacza on w pewnym momęcie o górę i nie może przejść dalej. Problem rozwiązuje marvin wejście w postać i mały teleport, ale warto poprawić.

-------------------

Chodząc po bagnach w trakcie zadań ze zbieraniem bagiennego ziela, węże weszły do chaty i zatłukły schrata (chyba tak się on nazywa). Blokuje to zadanie z kopalnią złota, niestety trzeba insertować gościa.
 

gothic1210
  • Gość
Opcja kończąca zadanie  jest u Briama :)
Co do drugiego buga to coś mi tu śmierdzi... Sprawdzę.
 

Mixallo

Mixallo

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dodatkowo dziwne jest to że Drax mówi że grupa strażników z SO którzy szli do kopalni zaatakowała Rathforda i idzie natychmiast ich pozabijać, po czym stoi sobie spokojnie i musimy iść po inny quest do Quentina (a wcześniej chyba do Xardasa który nam powie, że najpierw musimy oczyścić zawaloną kopalnię), czy innego bandyty aby zadanie ruszyło dalej. Co dziwniejsze nie idziemy zabijać ludzi przy kopalni, tylko na drugą stronę rzeki w stronę obozu bractwa. Z tego co się orientuje zmieniałeś to zadanie, ale jest to troszkę nielogiczne. Kwestia poprawy dialogów.

Edit.

U żadnego bandyty nie ma opcji kończącej zadanie z alkoholem. Nawet u briama.

Post połączony: 2016-08-10, 16:58
Więcej błędów nie pamiętam raczej, wszystkie wypisałem w tamtym poście, jak coś to pytaj, będę testował.

Post połączony: 2016-08-10, 17:01
i pytanie, w mieście orków celowo nie da się walczyć na arenie?? bo widzę że są dodatne opcje dialogowe z przywódcą i z orkiem z areny, ale to tylko jako dodatkowy content do poczytania, czy trzeba wykonać konkretną interakcję?

dodając orka strażnika skarbca - fajny pomysł, ale nic sobie nie robi gdy pociągniemy dzwignie i okradniemy cały skarbiec (może da się zrobić skrypt jak u ludzi - dotykasz skrzynię w ich chacie, atakują?)

Post połączony: 2016-08-10, 17:03
a jeszcze jedno kule ognia potrafią zdjąć na hita, czy to cieniostwór czy inny stwór czasem poprostu w pełni naładowana kula ognia zadaje normalne obrażenia, po czym po 2 sekundach stwór pada (nie wiem czy to miało być zamierzone, ale to jest op, mając zwoje kuli ognia których jest dużo można przejść całą grę praktycznie bez pakowania w statystyki, każdy boss od tego pada)
 

gothic1210
  • Gość
Zanim pójdę spać chciałem tylko napisać, że kolejny patch już gotowy. Mógłbym jeszcze się z nim bawić, ale dużo ludzi zaczyna grę i im się sypie przez to Bractwo. Postanowiłem nie czekać więc dłużej.

http://www.moddb.com/mods/gothic-edycja-rozszerzona-pl/downloads/update-147

Lista zmian łatki 1.4.7:
- naprawiony błąd z oddawaniem dwóch pierwszych zadań dla nowicjusza zlecanych przez Cor Kaloma (błąd PB)
- naprawiony warunek w dialogu z Rączką (gdy mamy go nocą odnaleźć w karczmie Silasa)
- zmieniony dialog z Rączką nocą w karczmie (nie prosi nas już o litość - dialog był słabiutki)
- usunięte kazania Baalów w bractwie (PRZYCZYNA CRASHY I NISZCZENIA WIĘKSZOŚCI SAVE)
- zmienione statystyki zbroi gwardzisty i szaty nowicjusza ognia
- naprawiony bug związany z zakupem ciężkej szaty nowicjusza (błąd PB)
- uwolniona możliwość zakupu ciężkiej szaty nowicjusza w 1 rozdziale po zostaniu Nowicjuszem (u Baal Namiba, tak jak w podstawce)
- poprawiona nauka u Corda
- poprawione złe warunki przy zakupie pancerzy u Stone'a i Gor Na Toth'a (błąd PB)
- Ratford daje nam kołczan wzamian za przyniesienie mapy
- "Prawdziwe alkohole" cz.2 i cz.3 wyświetlają się poprawnie w oknie inwentarzu
- opcja z wejściem na zamek za 1k bryłek rudy (Thorus) znika jeśli mamy już dostęp zdobyty innym sposobem
- opcje związane z zadaniem "Test zaufania" nie powinny wyskakiwać już członkom gildii (oczywiście poza Skazańcami, Kopaczami i Kretami oraz na wszelki wypadek Cieniami)
- Strażnik świątynny wysłany by pomóc nam przy teście Guru nie powinien już atakować, gdy idziemy odnaleźć UrShaka (jeśli błędem była rutyna TA_STAY, a jeśli nie... no to klops)
- usunięty błąd z dublującym się Kerethem na czwartym rozdziale
- poprawione błędne napisy po przygotowaniu piwa miodowego i bimbru
- oddajemy sakiwekę z przyprawami Snafowi
- dodana nagorda 200xp za oddanie sakiweki Snafowi
- zmienione oświetlenie i mgła za dnia
- zmieniona muzyka w napisach końcowych (Old Camp Theme Trap Version)
- poprawiona powtarzajaca się kwestia w dialogu z Gulrisem
- poprawione kwestie u Herina po zapytaniu "Jak leci?"
- ulepszony dialog z zakupem pancerza u Rakusa
- dodana runa teleportu do obozu łowców orków (można ją kupić u Prina za 300 bryłek rudy)
- zielone napisy są jaśniejsze przez co także lepiej widoczne
- poprawione runy telep. do magów wody i ognia (błąd texturespacka)
- dodana runa teleportu do Obozu Bandytów (do zdobycia tylko dla Bandyty od Doyle'a)
- Kruk znów nosi już taką samą zbroję jak w G2NK
- Baal Cadar jest nieśmiertelny
- drobna poprawka przy pytaniu "Jak leci?" u Hernina
- zmieniona treść super zajebistej karteczki dającej +5 zręczności, ale bardzo dobrze ukrytej (ester egg Outlandera)
- zmodyfikowany dialog Hugo zgodnie z lore
- zmodyfikowany dialog Santino zgodnie z lore
- zmieniona godzina napadu u Rockiego (na 12tą + 30 min poślizgu)
- poprawiono nieścisłości w dialogach do zadania "Kto komu piasek sypie"
- zamienione twraze kilku NPC
- zamienione "other" na "hero" w warunkach z wymaganiem RUDY (być może to przez to był bug ze znikajacymi opcjami dialogowymi)
- zamienione "other" na "hero" w warunkach z wymaganiem ODBYCIA DIALOGU (być może to przez to był bug ze znikajacymi opcjami dialogowymi)

- drobne poprawki przy chramach bóstw
- zmienione gildie strażników w świątyni śniącego
- poprawki w dialogach Mazina i Briama

Data łatki:10 sierpnia 2016
Autor: gothic1210
Internet: http://gothic-edycjamod.bplaced.net/index.php

Podziękowanie dla Wyzyskka i Splasha za poświęcony czas.
 

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
Hmm. Dobra robota Outlander.
Na jaką wersje to instalować?

Bo dawno grałem. Pamiętam że się poddałem jak natrafiłem na buga przy dołączeniu do Bandytów. U Mordraga nie było opcji dialogowej(nie wiem jak to wersja była). Ten błąd jest naprawiony?

Abaddon

Abaddon

Moderator działu
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Moderator działu
Tak, jest naprawiony. To błąd z bardzo starej wersji 1.4.
 

K4R0L111

K4R0L111

Użytkownicy
posty31
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
Ok.
Znalazłem na moddb że kolejność instalacji to ER 1.4.6 --> Patch 1.4.7

Sagez

Sagez

Użytkownicy
posty52
Propsy11
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dobra robota, trzeba będzie to ograć. @gothic1210 czy Świat Skazańców w który grasz teraz wpłynął jakoś na tego patcha albo wpłynie na Edycję Rozszerzoną w przyszłości? Pytam jak najogólniej.
 

Maniaks

Maniaks

Użytkownicy
posty22
Propsy3
  • Użytkownicy
Hmmm.. czy te wymagania broni nie są czasem przesadzone? Czy to ja jestem taki tłuk, że nie potrafię nastukać 90 zręczności i siły jednocześnie?
 

gothic1210
  • Gość
Jaka broń? Pokaż staty.
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4088
Propsy844
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Out, jesteś pewny tej zmiany gildii strażników w świątyni śniącego? U mnie nadal mają "Strażnik" i nadal orkowie ich leją. :D
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.


0 użytkowników i 11 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry