Gothic: Banda Quentina - dyskusja ogólna 3420863 7445

O temacie

Autor

Zaczęty 16.09.2012 roku

Wyświetleń 3420863

Odpowiedzi 7445

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
1. Prawdopodobnie ta się załatwić animacja.
2. Istnieje krok w tył i tez krok w tył wraz z blokiem  :P przykro mi ze tego nie wiedziałeś.
3. prawdopodobnie tez da się zrobić, zmiana flagi animacji "odebrania ciosu" tak by nie przerywała inne animacje. Nie jestem lecz pewien jak to będzie wygladac.

I tez podoba mi sie walka w obu grach.  :)
 


Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
No przykro mi, ale chyba Ty nie wiesz. Właśnie włączyłem grę, walkę z mistrzem jednoręcznej, próbowałem się cofnąć podczas ataku jednak się nie udało.

Nie mniej jednak nie da się zaprzeczyć, że system walki wygląda inaczej, nieprawdaż? :)

EDIT: Może źle się wyraziłem. Wiem, że jest ta animacje, problem polega na tym, że w walce nie ma znaczenia na dobrą sprawę.

I przykro mi, mnie się podoba ta z dwójki znaczniej.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
@Simen Mowie ci, sa dwa rodzaje cofania się z mieczem jak pięściami. nienaciskanie "S" powoduje JumpBack animacje (nie ma zblokowania). Naciskanie "S" wraz z prawym przyciskiem myszy powoduje ParadeJumbBack animacje która blokuje uderzenia.  :) Przykro mi ze grałeś G1 bez tej wiedzy. Oraz znana rzecz, dwuręczna bron ma zamiast cofania sie z blokiem zwykle blokowanie  :angry: a wiec działa to tylko z 1H i pieścami
Działa to nie zależnie od poziomu broni.
 


Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Dobra, tej wiedzy jednak nie posiadałem. Mimo wszystko, mechanika walki obu gier się jednak od siebie różni.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Nie od dziś wiadomo, że system walki w gothicu 1 jest bardziej sztywniejszy od tego w gothicu 2 
https://www.youtube.com/watch?v=skabNPE66FU
ten film w prosty sposób to obrazuje, Uriziel, który walczy bronią jednoręczną, a bezimienny, który walczy bronią dwuręczną, nawet blokując dostaje baty, ten film bardzo fajnie pokazuje jak system walki w  gothicu 1 jest chujowy i sztywny.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Ogólnie to ja tu widzę że zboczyliście z tematu, z początku Simen mówił o AI, a tu nagle rozpoczęła się dysputa o animacjach, kochane tM ;') 

@Outlander z tym AI faktycznie możesz pomyśleć, z tego co pamiętam najbardziej było to widać na przykładzie kretoszczurów. Bardzo możliwe że przeniesienie AI będzie się ograniczało do kopiuj - wklej, ewentualnie lekkich poprawek gdzie funkcje zmieniły nazwy lub zostały dopisane nowe. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Nie od dziś wiadomo, że system walki w gothicu 1 jest bardziej sztywniejszy od tego w gothicu 2
https://www.youtube.com/watch?v=skabNPE66FU
ten film w prosty sposób to obrazuje, Uriziel, który walczy bronią jednoręczną, a bezimienny, który walczy bronią dwuręczną, nawet blokując dostaje baty, ten film bardzo fajnie pokazuje jak system walki w  gothicu 1 jest chujowy i sztywny.
Może dlatego że na tym filmiku nie blokuje   :facepalm:
 

gothic1210
  • Gość
Ogólnie to ja tu widzę że zboczyliście z tematu, z początku Simen mówił o AI, a tu nagle rozpoczęła się dysputa o animacjach, kochane tM ;')

@Outlander z tym AI faktycznie możesz pomyśleć, z tego co pamiętam najbardziej było to widać na przykładzie kretoszczurów. Bardzo możliwe że przeniesienie AI będzie się ograniczało do kopiuj - wklej, ewentualnie lekkich poprawek gdzie funkcje zmieniły nazwy lub zostały dopisane nowe.
Próbowałem. O ile ścierwojad wydawał się bystrzejszy o tyle np kretoszczur przestał reagować na cokolwiek xd
 

Necro59

Necro59

Użytkownicy
Nekromanta
posty1002
Propsy98
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Nekromanta
@Outlander zaimplementuj jeszcze BSM proszę cię :D. Jak już wspominałem machinimowcy będą mieli lepiej. :P
 
"Jestem NAJLEPSZYM Nekromantą na świecie, jedynym władcą podziemi, ożywieńców, i demonów... Dziwko!"

PC, na którym siedzę:

Karta Graficzna: GeForce GTX 550Ti
Procesor: Intel(R) Core(TM) Quad CPU Q9300 @ 2.50GHz
Pamięć: 3,00GB pamięci RAM (użyteczne 3,00 GB)
System Operacyjny: Windows 7 Ultimate.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
To mod dla graczy, nie dla filmowców.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
To mod dla graczy, nie dla filmowców.
Po części masz racje, jednak mody takie jak Edycja Rozszerzona czy MT dają dużo nowych rzeczy, które machinimowcy mogą wykorzystac. Wlasciwie od dlugiego czasu jezeli jakas machinima powstaje na G1 (fabularna, nie mowie o komediach itd itp) to tylko z modem MT bo można wykorzystać dużo wiecej.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

gothic1210
  • Gość
To co. Nie mam czasu tego dodawać. Zresztą nie wiem czy uda mi się zrealizować wszystkie rzeczy bez pomocy. Wypaliłem się. Mam inne zajęcia itp itd. 
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Pewnie niektóre funkcje u kretoszczura nazywają się inaczej, ale to już pewnie wiesz ;P
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Glaca

Glaca

Użytkownicy
TheRouke (Роук)
posty540
Propsy49
ProfesjaNierób
  • Zbanowany
  • TheRouke (Роук)
Out. Przewidujesz premierę? Kiedy będzie? :D
 
PL|RU|EN

Ukończone mody:

G1 Mroczne Tajemnice
G1 Edycja Rozszerzona
G1 Orcades
G2 Returning ReBalance 2.1
G2 Kyrus
G2 Podróżnik za Liniami Wroga
G2 Złote Wrota
G2 Dark Saga
G2 Z życia Złodzieja

Gamer

Gamer

Użytkownicy
posty245
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Out. Przewidujesz premierę? Kiedy będzie? :D
Przecież  twórca tego moda określił się "Mod będzie jak będzie", nie poganiajcie go z tym, niech to robi porządnie tak jak we wcześniejszych wersjach, pozatym tak jak wspomniał wyżej musi dać sobie czas na zregenerowanie sił twórczych :)
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty826
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
Out. Przewidujesz premierę? Kiedy będzie? :D
Przecież  twórca tego moda określił się "Mod będzie jak będzie", nie poganiajcie go z tym, niech to robi porządnie tak jak we wcześniejszych wersjach, pozatym tak jak wspomniał wyżej musi dać sobie czas na zregenerowanie sił twórczych :)

Wiecie,że mówił o dekadzie,ale nie wiadomo czego.
 
 

Glaca

Glaca

Użytkownicy
TheRouke (Роук)
posty540
Propsy49
ProfesjaNierób
  • Zbanowany
  • TheRouke (Роук)
Ale jakiej dekadzie? xD

Właśnie nie wiadomo :X.
 
PL|RU|EN

Ukończone mody:

G1 Mroczne Tajemnice
G1 Edycja Rozszerzona
G1 Orcades
G2 Returning ReBalance 2.1
G2 Kyrus
G2 Podróżnik za Liniami Wroga
G2 Złote Wrota
G2 Dark Saga
G2 Z życia Złodzieja

Loop

Loop

Użytkownicy
posty859
Propsy173
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
I właśnie dlatego wszyscy się z Ciebie śmieją użytkowniku Glaca :trollface:
 

Glaca

Glaca

Użytkownicy
TheRouke (Роук)
posty540
Propsy49
ProfesjaNierób
  • Zbanowany
  • TheRouke (Роук)
@Loop
I właśnie dlatego wszyscy się z Ciebie śmieją użytkowniku Glaca :trollface:
Czekaj spokojnie na propsa ;). Za ripostę.

@Gamer Dobra to poczekam. Lepiej dobre niż zje...
 
PL|RU|EN

Ukończone mody:

G1 Mroczne Tajemnice
G1 Edycja Rozszerzona
G1 Orcades
G2 Returning ReBalance 2.1
G2 Kyrus
G2 Podróżnik za Liniami Wroga
G2 Złote Wrota
G2 Dark Saga
G2 Z życia Złodzieja

gothic1210
  • Gość
Out. Przewidujesz premierę? Kiedy będzie? :D
nie przewiduję
 


0 użytkowników i 7 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry