Jednak Ci to trzeba wytłumaczyć łopatologicznie:
1. Blokowanie:
- W G1 inicjując blokowanie animacja jest cały czas podtrzymywana, jednocześnie ogranicza inne zachowania gracza. W G2 jest tylko chwilowa i żeby wykonać kolejny blok znowu musisz nacisnąć klawisz, bądź przygotować się do kolejnego manewru.
2. Krok w tył:
- W G1 podczas walki nie jest traktowany jako blok, więc możesz zostać bez problemu trafiony nawet jak się cofniesz. W G2 krok w tył = bok.
3. Atak:
- W G1 walka odbywa się na zasadzie hit and win. Innymi słowy raz uderzysz gościa jak jesteś mocną postacią i nie może Ci się wyrwać z gradu ciosów.
- W G2 walka odbywa się na zasadzie atak > blok > atak > blok. Gdy zaatakujesz oponenta, bądź on Ciebie masz jakieś szanse wyrwać się z ataku, a w jedynce jest to niemożliwe albo pod z dużą ilością szczęścia.