Gothic 3 Gold Enhanced + patch 1.75 23198 28

O temacie

Autor Luk

Zaczęty 11.04.2012 roku

Wyświetleń 23198

Odpowiedzi 28

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!

Luk
DreamVader 2

Gothic 3 Gold Enhanced + patch 1.75
2012-04-11, 18:21(Ostatnia zmiana: 2012-04-11, 18:24)
Co sądzicie o tym? Patch 1.75: Bardziej zepsuje gre, a może nada grze istotne poprawki. Ciekawym jest iż mają wydać program na wzór Spacera, z tą różnicą, że nie będzi korzystać z ZenGin, a z silnika z G3. Zastanawia mnie czy będzie kompatybilny z Risenem (te same silniki)
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
ile to lat od premiery? no wlasnie :lol2:

zaprawde radujmy sie :lol2:
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zastanawia mnie czy będzie kompatybilny z Risenem (te same silniki)
Ty sobie żartujesz, prawda? :|
 

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
Jakieś 5 lat za późno...
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Nie, chłopak nie dopowiedział, wychodzi (a właściwie wyszła drugiego) odświeżona wersja gothic 3 i zb, jest też nowa edycja kolekcjonerska. Wydawało mi się że pisałem o tym temat, ale wychodzi na to że zapewne zapomniałem :lol2:



Edit: Ale pomysł z kompatybilnością z Risenem rulez :lol2:  :lol2:  :lol2:  :lol2:  :lol2:  :lol2:  :lol2:
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

gothic1210
  • Gość
Cytuj
Bardziej zepsuje gre
Chyba się już bardziej nie da.  :lol2:  

Spoiler
Od kiedy to pathy mogą popsuć grę  :|  
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Ciekawym jest iż mają wydać program na wzór Spacera, z tą różnicą, że nie będzi korzystać z ZenGin, a z silnika z G3.
To nie jest ciekawe tylko normalne.
 

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Napisałem ciekawym, dlatego, że nie spotkałem się (ani nie słyszałem) o programie o działaniu podobnym do Spacera(na G3)
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Spoiler
Od kiedy to pathy mogą popsuć grę  :|  
Jeśli robią je osoby które się na tym nie znają to wszystko jest możliwe. Dodając coś nowego czy bawiąc się jakimś skryptem możesz przypadkowo coś zjebać.




Ogólnie to mnie mało obchodzi fakt że wychodzi "nowa" wersja, dla mnie to szansa (ostatnia już chyba) na edycję kolekcjonerską Gothic.

Jak już mówimy o Gothic III to Community Story project fajne rzeczy nawyczyniali, jak dla mnie to mogę nawet kupić wersję pudełkowaną tego "moda"
Nowy filmik:
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=KYEVnLW2-ro
[/media]

Edit: Luk istnienie czegoś takiego było oczywiste, jednak z powodów licencyjnych czy jakiś tam umów Piranie nie mogą tego dać do użytku modderom, Genome nie jest ich wytworem tylko jak dobrze pamiętam rozbudowanym silnikiem kogoś tam innego.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Napisałem ciekawym, dlatego, że nie spotkałem się (ani nie słyszałem) o programie o działaniu podobnym do Spacera(na G3)

czekaj bo nie czaje. uwazasz ze silniki pisze sie pod edytory?
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeśli robią je osoby które się na tym nie znają to wszystko jest możliwe. Dodając coś nowego czy bawiąc się jakimś skryptem możesz przypadkowo coś zjebać.
A twórcy to już niby nie są w stanie zepsuć swojej własnej gry? W takim chociażby Tomb Raider - Angel of Darkness większość użytkowników omija patch v52 szerokim łukiem - i się nie dziwię.
 

Baggio

Baggio

DreamVader
posty968
Propsy426
ProfesjaGracz
  • DreamVader
@sawik- akurat na tym filmiku co podałeś, kompletnie nic nie widać. Nie wiem co on tak w ogóle pokazuje...
 

gothic1210
  • Gość
@sawik- akurat na tym filmiku co podałeś, kompletnie nic nie widać. Nie wiem co on tak w ogóle pokazuje...
Brzydkie twarze postaci, jakiegoś zwierzaka i kilka screenów z oknem dialogowym...
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie widzę niczego, czym człowiek mógłby się podniecać w tym modzie. Osobiście wolałbym już kupić Titanic SUPER 3D.
 

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
Jeśli robią je osoby które się na tym nie znają to wszystko jest możliwe. Dodając coś nowego czy bawiąc się jakimś skryptem możesz przypadkowo coś zjebać.
A twórcy to już niby nie są w stanie zepsuć swojej własnej gry? W takim chociażby Tomb Raider - Angel of Darkness większość użytkowników omija patch v52 szerokim łukiem - i się nie dziwię.

http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/825092-Community-Patch-1-74/page13?p=18681014&viewfull=1#post18681014

Tak się zapowiada, że stary team, który tworzył community patche będzie odpowiedzialny za nowego, lub przynajmniej część tego teamu.

A najwyżej jak zjebią tego pacza, to będziesz mógł powiedzieć co ja pacze?

damdan

damdan

Labirynt
posty176
Propsy43
ProfesjaLvl designer
  • Labirynt

damdan
Labirynt

Gothic 3 Gold Enhanced + patch 1.75
#15 2012-04-12, 09:13(Ostatnia zmiana: 2012-04-15, 20:44)
Wracając do patcha , to czy ktoś wie czy zostanie wprowadzony system ze zmierzchu bogów , że bez wytrzymałości nie ma walki ?

ps. Można znaleźć już dokładną listę zmian którą wprowadza ten patch . Można wydedukować , nie znając języka ,to i owo .
Spoiler
Community Patch v1.75
=====================

 Framework
+ Resource cache can't be changed manually anymore, but will be calculated automatically instead.
+ Autodetection of adequate graphic settings improved.
+ At the first start of the game the current desktop screen resolution will be used.
+ Display aspect ratio limitation removed.
+ Display refresh rate limitation removed.
+ Text language adjustable via audio menu.
+ Parameter "Render.DisableFocusNames" in ge3.ini now also disables all scroll message texts.
+ The ingame font art can now be set in the ge3.ini.
+ fmodex updated to newer version.
+ Dynamic shader caching to reduce stuttering.
- Timing issue on multicore processors fixed (can be switched on or off by Timer.ThreadSafe in ge3.ini).
+ Subtitles will be displayed if a soundfile is missing, even if subtitles have been deactivated in the ingame options.
- Fixed crash when summoning fog while being attacked in close combat.
- Fixed crash when viewing recipes without ResultItem.
- When the hero gets enough XP to climb up two levels at once, he will actually perform these two levelups now.
+ For modders: Certain types of new freepoints are supported now. You can assign info files to those "ghosts".
 
 Graphics
- Shadow issue fixed that occured on Radeon 4000 graphic cards and above.
+ Improved shadow quality.
+ Dynamic shadows now fade out by distance.
+ Self shadowing added to light calculation.
- Bug in water reflection in shader 1.4 solved.
+ Rim lighting, soft water and soft particles can't be switched off anymore.
+ Rim lighting and subsurface scattering on NPCs implemented.
+ Chromatic dispersion added to water.
- When a weapon hits water, the water waves won't hover diagonally in the air.
- Numerous holes between the head and the body of various NPCs have been mostly closed.
+ Specular light calculation changed from Blinn-Phong to Phong.
+ Improved many shaders.
- Fixed lighting exploit when using animal transformation scrolls.
+ Screen noise improved.
+ Improved Bloom/HDR.
- Depth of field / soft particle issue in combination with watersurface.
+ FXAA implemented, edge smoothing removed.
+ Numerous textures corrected, improved or added.
 
 Animation
- Animation of gargoyles and swamp lurkers improved.
- Animals and monsters collapse, too, when the hero "assassinates" them.
- Clipping of shields that are worn on the arm reduced.
 
 Dialogs
+ Randomization of smalltalk sentences improved.
- NPCs don't start to talk to the hero while he is jumping.
+ The "Story helper" offers dialog options to "calm down" an enclave with "red NPCs" (exceptions: Gotha and Ardea), and dialog options to reduce the counter for "liberated cities". Use at your own risk!
+ The "stage directions" (instructions about what gesture a NPC should make while saying a certain text) were moved from the stringtable to the info files.
+ For modders: InfoType=7 adapted from Forsaken Gods.
+ For modders: New info file parameter "SuppressLog".
+ For modders: New info commands "Humanize", "GiveAll", "JoinPlayer".
+ For modders: New condition "CondPlayerPartyMember".
 
 Quests
+ For modders: New quest type "13" (spell quests) adapted from Forsaken Gods.
 
 Ingame menus
- Corrected height calculation in mission log window.
+ For modders: Implemented the possibility of quest descriptions (QuestDescription).
 
 Inventory related topics (trading, looting, etc.)
+ Trader's amount of money slightly increased.
+ For modders: Included possibility of non-random trade inventories (gETreasureDistribution_Trade_NotRandom).
+ For modders: Traders are now able to sell quest items.
 
 Equipment
+ The hero doesn't put away his staff or torch anymore when eating fruit, meat, fish, or bread.
 
 Items
+ For modders: Two new commands "ShowGameMessage" and "AddQuestLog" added to the script array of item templates.
+ For modders: New property "FullBody" included in Item_PS.
 
 NPC placements
- NPCs don't stand inside other NPCs while having a smalltalk conversation.
 
 NPC navigation
- The hero can't swim underneath water lily leaves anymore.
- Removed invisible barricades from the stairs of the tower above Faring.
- More possible causes for sliding NPCs removed.
 
 Combat
- The hero's companions won't be injured by his area spells.
+ Arena combatants will wake up from unconsciousness sooner than other NPCs.
- Bug resolved where the hero could be attacked by animals after he enchanted them with the spell "Summon animals".
- Ice golems now use the spell "ice lance" on long distances.
- Dead NPCs can't be reanimated by using the "Attack" command in Info files.
+ Mummies now hit slightly earlier, faster and more often than before.
- No "machine gun"-like attacks from Ogres and "Temple guards" anymore.
+ NPCs who watch fights will occasionally give remarks now when the hero hits his opponent.
 
 Unconsciousness and death
- Effect of the console commands "Kill" and "Defeat" on animals and monsters corrected.
- Burning or poisoned NPCs only die from fire or poison when they are hostile to the hero.
 
 NPC behaviour
+ If the hero opens a chest with the proper key, NPCs don't care about the looting.
- NPCs with PAL_Pirate now react on aggressive animals and monsters.
 
 Companions
- Animal companions don't take part in combats of other NPCs anymore.
- Companion won't slide around after being dismissed while waiting.
 
 Skills and magic
- The spell "Banish evil" can't be waisted on inappropriate enemies anymore.
+ For modders: The description of the HP, SP and MP gain at shrines now results from the TeachAttribValue of the corresponding info file.
 
 Interactive objects
- The hero isn't able to go to sleep, open chests, sit down, sharpen any weapons or use other interactive objects while being under attack.
+ If the hero can't use an interactive object, a scroll message will inform about the necessary item.
+ If the hero sits down on a chair or a bench, he slowly regenerates life energy.
+ For modders: There's a new attribute KeyAmount in the Lock-PS of chests. If the hero should need several (identical!) keys to open a chest, here's the place to name the amount.
+ For modders: It's now possible to set a GameEvent when the hero opens a chest (Interaction.ScriptUseFunc). This event will be set every time the hero uses the object. The same applies when using anvils, whetstones, cooking pots, campfires, alchemy tables, prospecting veins, tree trunks (saws), orc drums, water barrels, thrones, stools, benches, waterpipes, and lecterns.
+ For modders: The attribute increase when reading smithing bookshelves ist now connected to the AB switch as well.
 
 Camera related topics
+ First person mode camera has been moved up.
 
 Controls
- Default key for "take all" while looting changed from "Z" to "U".
- The hero doesn't re-enter sneak mode automatically after being forced into conversation with an NPC.
- Problem resolved where the hero carried out an action after the player clicked on the "Ok" Button of a tutorial.
- It's not possible anymore to switch back to the main menu during a conversation.
+ Unconscious or dead NPCs and unlocked chests can now be looted by rightclicking them.
 
 Only with AI switch turned on:
+ Arena combatants fight with a higher attack frequency.
+ With difficulty "hard", the attacks moves of arena combatants are slightly faster.
- Fixed bug where animal groups could use sprint attacks when difficulty "easy" was activated.
 

Serrit

Serrit

Użytkownicy
posty15
Propsy3
  • Użytkownicy
[quote author=damdan#msg date=1335444775t
+ The hero doesn#msg1031210t put away his staff or torch anymore when eating fruit, meat, fish, or bread.
 
 Items
+ For modders: Two new commands "ShowGameMessage" and "AddQuestLog" added to the script array of item templates.
+ For modders: New property "FullBody" included in Item_PS.
 
 NPC placements
- NPCs don#msg1031210t stand inside other NPCs while having a smalltalk conversation.
 
 NPC navigation
- The hero can#msg1031210t swim underneath water lily leaves anymore.
- Removed invisible barricades from the stairs of the tower above Faring.
- More possible causes for sliding NPCs removed.
 
 Combat
- The hero#msg1031210s companions won#msg1031210t be injured by his area spells.
+ Arena combatants will wake up from unconsciousness sooner than other NPCs.
- Bug resolved where the hero could be attacked by animals after he enchanted them with the spell "Summon animals".
- Ice golems now use the spell "ice lance" on long distances.
- Dead NPCs can#msg1031210t be reanimated by using the "Attack" command in Info files.
+ Mummies now hit slightly earlier, faster and more often than before.
- No "machine gun"-like attacks from Ogres and "Temple guards" anymore.
+ NPCs who watch fights will occasionally give remarks now when the hero hits his opponent.
 
 Unconsciousness and death
- Effect of the console commands "Kill" and "Defeat" on animals and monsters corrected.
- Burning or poisoned NPCs only die from fire or poison when they are hostile to the hero.
 
 NPC behaviour
+ If the hero opens a chest with the proper key, NPCs don#msg1031210t care about the looting.
- NPCs with PAL_Pirate now react on aggressive animals and monsters.
 
 Companions
- Animal companions don#msg1031210t take part in combats of other NPCs anymore.
- Companion won#msg1031210t slide around after being dismissed while waiting.
 
 Skills and magic
- The spell "Banish evil" can#msg1031210t be waisted on inappropriate enemies anymore.
+ For modders: The description of the HP, SP and MP gain at shrines now results from the TeachAttribValue of the corresponding info file.
 
 Interactive objects
- The hero isn#msg1031210t able to go to sleep, open chests, sit down, sharpen any weapons or use other interactive objects while being under attack.
+ If the hero can#msg1031210t use an interactive object, a scroll message will inform about the necessary item.
+ If the hero sits down on a chair or a bench, he slowly regenerates life energy.
+ For modders: There#msg1031210s a new attribute KeyAmount in the Lock-PS of chests. If the hero should need several (identical!) keys to open a chest, here#msg1031210s the place to name the amount.
+ For modders: It#msg1031210s now possible to set a GameEvent when the hero opens a chest (Interaction.ScriptUseFunc). This event will be set every time the hero uses the object. The same applies when using anvils, whetstones, cooking pots, campfires, alchemy tables, prospecting veins, tree trunks (saws), orc drums, water barrels, thrones, stools, benches, waterpipes, and lecterns.
+ For modders: The attribute increase when reading smithing bookshelves ist now connected to the AB switch as well.
 
 Camera related topics
+ First person mode camera has been moved up.
 
 Controls
- Default key for "take all" while looting changed from "Z" to "U".
- The hero doesn#msg1031210t re-enter sneak mode automatically after being forced into conversation with an NPC.
- Problem resolved where the hero carried out an action after the player clicked on the "Ok" Button of a tutorial.
- It#msg1031210s not possible anymore to switch back to the main menu during a conversation.
+ Unconscious or dead NPCs and unlocked chests can now be looted by rightclicking them.
 
 Only with AI switch turned on:
+ Arena combatants fight with a higher attack frequency.
+ With difficulty "hard", the attacks moves of arena combatants are slightly faster.
- Fixed bug where animal groups could use sprint attacks when difficulty "easy" was activated.[/spoiler]
[/quote]

Patch wczoraj wyszedł i nie dodali takich bajerów, które i tak były by tylko zbędne  :lol:
 

Amand

Amand

Użytkownicy
jestę studentę xD
posty238
Propsy94
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • jestę studentę xD
Poda ktoś linka?
 
Wystąpił błąd podczas próby wyświetlenia sygnatury

Dreamerion

Dreamerion

RaveN Studio
too old too cold
posty508
Propsy809
ProfesjaKompozytor
  • RaveN Studio
  • too old too cold
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pierdolisz Dreamerion. Akurat w przypadku tego patcha warto dodać link. CPT już od dawna nie wstawia na swoją stronę nowych patchy(to po cholere ja maja) a na Vogue i gothic srajcie też gówno jest.

http://www.cdprojekt.pl/support/game/287/Gothic_3/files
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry