Error Message: Unknown identifier 18698 37

O temacie

Autor inż. Avallach

Zaczęty 10.09.2011 roku

Wyświetleń 18698

Odpowiedzi 37

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

Error Message: Unknown identifier
#20 2011-12-31, 19:26(Ostatnia zmiana: 2011-12-31, 19:27)
Mam cos dziwnego:U:PAR:Redefined identifier : B_ASSESSMAGIC_FIREBOLT (line 8)
Ot dziwne... B_ASSESSMAGIC_FIREBOLT zostało już gdzieś użyte wcześniej i teraz w linijce ósmej się powtarza, a nie może. Zmień to na np. B_ASSESSMAGIC_FIREBOLT2 i będzie ok.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Fenerin

Fenerin

Użytkownicy
posty24
  • Użytkownicy
Ja mam problem ze skryptem:
INSTANCE ItMw_Addon_wodnasmierc (C_Item)
{
name = "Wodna Śmierć";  

mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_AXE|ITEM_MISSION;
material = MAT_METAL;
         
        wear                            =WEAR_EFFECT;
        effect                          = "SPELLFX_Geyser; LINIJKA 840

value = 10000;

damageTotal   = 135;
damagetype = 6;
range     =   90;

cond_atr[2]   = ATR_STRENGTH;

cond_value[2]   = 85;
visual = "ItMw_030_1h_PAL_sword_bastard_RAW_01.3DS";

description = name;
TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal;
TEXT[3] = NAME_Dex_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
TEXT[4] = NAME_OneHanded;
TEXT[5]= NAME_Value; COUNT[5] = value;

};
chcialem żeby miał przy uderzeniu efekt gejzera. i kiedy sprawdzam skrypty wyskakuje mi Unknown identifier ";" w linijce 840 ktośmi powie o co chodzi?
 


Fenerin

Fenerin

Użytkownicy
posty24
  • Użytkownicy
 

Fenerin

Fenerin

Użytkownicy
posty24
  • Użytkownicy
nie oto mi chodziło chciałem np że jak tym mieczem uderze w beziego to na bezim pojawi siędodatkowo efekt gejzeru czy mugłbyś napisać mi fragment skryptu żeby to miało taki efekt jak ja chcę?
 

GothicModer

GothicModer

Użytkownicy
Skrypter, grafik
posty105
Propsy23
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Skrypter, grafik
Mam pytanie otóż, gdy parsuje skrypty podczas włączania gry to wyskakuje mi błąd "Expected ')' (line 64)", a w zSpy ostatnim otwieranym plikiem jest gothic.src, a dalej jakieś dwa pliki na zielono z dopiskiem na początku ignoring: already parsed, więc błąd jest w pliku gothic.src?
 
Szukam testerów do moda i ludzi chętnych do pomocy w nim. Szczegóły PW

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Piszesz w złym temacie. Ten błąd któryci wyskakuje nie ma związku z gothic.src, to błąd składniowy. Szukaj brakującego końca nawiasu w ostatnim ploku który jest parsowany (albo w tym z ostatnich który był modydikowany).

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hejka

Zrobiłem sobie nowy skrypt broni i dodałem ją na końcu.
Podczas parsowania wyskakuje mi kilka błędów z nią związanych ale o tym zaraz napisze w innym dziale.
następnie wyskakuje może z tysiąc błędów typu " Unknown identifier : VALUE_DOLCH, DAMAGE, CONDITION_DOLCH, DAMAGE_HANDAXT i inne.
Nie mam pojęcia co się stało. Nic niezmieniałem w pilku oprócz dodania skryptu mojej nowej broni. Nawet jak usuwam skrypt broni to pojawiają się te same błędy.
Najłatwiej było by gdybym znalazł czysty plik IT_MELEE_WEAPONS.D ale wolał bym to naprawić w ręczny sposób.
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam pewien kłopot.
Dodałem swój świat w pliku startup.d, dopisałem w nim mojego nowego NPC-ta i wszystko zdaje sie działać. Następnie skopiowałem sobie pliki z pancerzami z Gothic 1 do folderu z Gothic 2 jak to było pokazane na znanym toutorialu i jeden z tych pancerzy przypisałem do NPCta.
Niestety niedziała. Podczas parsowania skryptów wyskakuje w każdej linijce błąd, tak jakby cały skrypt był źle napisany ale skrypt jest prawidłowy dlatego daruje sobie go tutaj wklejać.
Gdzie popełniam błąd ?
 

Karciosek

Karciosek

Użytkownicy
posty3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W Spacerze przy sprawdzaniu skryptów wyskakuje błąd. Uczę się dopiero na podstawie samouczka na youtube czipa17 i robię to co on lecz wyskakuje mi masa błędów. Kilka już naprawiłem, ale teraz nie wiem co robić, bo wydaje mi się że wszystko jest jak należy. Błąd wyskakuje przy sprawdzaniu dialogów: U:PAR: Unknown identifier: FUNC (line 70)          Nie wiem o co chodzi o to mój skrypt dialogowy w tym miejscu:
Chodzi o linijkę: FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Info();  u mnie linijka 70


FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Condition()
{ if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_SLD_888_Wiechu_Siema))
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Info();
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_15_00"); //Jak to umierasz?
   AI_Output (self,other ,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_55_01"); //Umieram, bo od jakiś 10 minut nie piłem żadnego browara i nie mam wystarczająco dużo sił by dojść do tawerny, a w okolicy nie ma żadnego teszczaka czy stonki, gdzie mógłbym kupić jakiegoś browca.
AI_Output (self,other ,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_55_02"); //Jeżeli mógłbyś mi przynieść jakieś piwo byłbym ci dozgonnie wdzięczny.   


 Log_CreateTopic (TOPIC_piwko, LOG_MISSION);
 Log_SetTopicStatus (TOPIC_piwko, LOG_RUNNING);
 B_LogEntry (TOPIC_piwko, "Wiesław potrzebuje piwa.");
};
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Brakuje ci }; przed FUNC VOID.

Używaj np. Notepad++, abyś widział, czy nawiasy są dobrze rozstawione i pozamykane.

ING

ING

Użytkownicy
posty64
Propsy59
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

ING

Error Message: Unknown identifier
#31 2015-04-25, 01:45(Ostatnia zmiana: 2015-04-25, 02:04)
Podczas reparsowania skryptów spacerem, wyskakuje mi taki oto zgrabny error: http://scr.hu/3acp/yb77g dla każdej linijki po kilkanaście takich wyskakuje.
Dodam, że nie tykałem nawet plików skryptowych.
Mam spolszczone skrypty.
 

gothic1210
  • Gość
Musisz nam podać w jakim pliku pojawia siłę błąd i wkleić fragment z błędem. Zapoznaj z się z tym tematem: http://themodders.org/index.php?topic=80 No chyba, że już umiesz obsługiwać zSpy, wiec wiesz co robić. 
 

ING

ING

Użytkownicy
posty64
Propsy59
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Poradziłem sobie, można zignorować mojego ostatniego posta.
 

Wywolkaniec

Wywolkaniec

Użytkownicy
posty5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Postanowiłem, że zrobię sobie możliwość gotowania w Gothicu 2 NK, no ale jak zwykle okazało się, że jestem na to zbyt głupi i przy włączaniu GothicStarter z opcją Skripte parsen wyskakuje taki fajny error -
U:PAR: CONTENT\STORY\DIALOG_MOBSIS\COOKABIT.D: Unknown indentifier : MOBSI_COOKABIT

Tu macie skrypt gotowania:
// ****************************************************
// GOTOWANIE
// --------------
// Funkcja służąca produkcji jedzenia przy kotle.
// Wymagany przedmiot to łyżka z kodem - ItMi_Scoop
// *****************************************************
FUNC VOID COOKABIT_S1 ()
{
var C_NPC her; her = Hlp_GetNpc(PC_Hero);

if  (Hlp_GetInstanceID(self)==Hlp_GetInstanceID(her))
{
self.aivar[AIV_INVINCIBLE]=TRUE;
PLAYER_MOBSI_PRODUCTION = MOBSI_CookABit;
Ai_ProcessInfos (her);
};
};

//*******************************************************
// Zakończenie gotowania
//*******************************************************
INSTANCE PC_CookABit_End (C_Info)
{
npc = PC_Hero;
nr = 999;
condition = PC_CookABit_End_Condition;
information = PC_CookABit_End_Info;
permanent = TRUE;
description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT PC_CookABit_End_Condition ()
{
if (PLAYER_MOBSI_PRODUCTION == CookABit)
&& (SOUPSTART == FALSE)
{
return TRUE;
};
};

FUNC VOID PC_CookABit_End_Info()
{
CreateInvItems (self, ItMi_Scoop,1);
B_ENDPRODUCTIONDIALOG ();
};

//*******************************************************
// Produkcja zup
//*******************************************************
var int SOUPSTART;
//----------------------
INSTANCE PC_Soup_Start (C_Info)
{
npc = PC_Hero;
nr = 10;
condition = PC_Soup_Start_Condition;
information = PC_Soup_Start_Info;
permanent = TRUE;
description = "Przygotuj zupę...";
};

FUNC INT PC_Soup_Start_Condition ()
{
if (PLAYER_MOBSI_PRODUCTION == MOBSI_CookABit)
&& (SOUPSTART == FALSE)
{
return TRUE;
};
};

FUNC VOID PC_Soup_Start_Info()
{
SOUPSTART = TRUE;
};
//*******************************************************
INSTANCE PC_Soup_Stop (C_Info)
{
npc = PC_Hero;
nr = 99;
condition = PC_Soup_Stop_Condition;
information = PC_Soup_Stop_Info;
permanent = TRUE;
description = DIALOG_BACK;
};

FUNC INT PC_Soup_Stop_Condition ()
{
if (PLAYER_MOBSI_PRODUCTION == MOBSI_CookABit)
&& (SOUPSTART == TRUE)
{
return TRUE;
};
};

FUNC VOID PC_Soup_Stop_Info()
{
SOUPSTART = FALSE;
};
//*******************************************************
INSTANCE PC_Soup_Fish (C_Info)
{
npc = PC_Hero;
nr = 5;
condition = PC_Soup_Lou_Condition;
information = PC_Soup_Lou_Info;
permanent = TRUE;
description = "Zupa rybna";
};

FUNC INT PC_Soup_Fish_Condition ()
{
if (PLAYER_MOBSI_PRODUCTION == MOBSI_CookABit)
&& (SoupStart == TRUE)
{
return TRUE;
};
};

FUNC VOID PC_Soup_Fish_Info()
{
if (Npc_HasItems (self, ItPl_Blueplant) >= 1)
&& (Npc_HasItems (self, ItFo_Fish) >= 2)
{
Npc_RemoveInvItems (self, ItPl_Blueplant,1);
Npc_RemoveInvItems (self, ItFo_Fish,2);

Print (PRINT_CookingSoupSuccess);
CreateInvItems (self, ItFo_FishSoup,1);
}
else
{
Print (PRINT_ProdItemsMissing);
CreateInvItems (self, ItMi_Scoop,1);
};
B_ENDPRODUCTIONDIALOG ();
};
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
unknown identifier - nieznany identyfikator
nigdzie nie powiedziałeś Gothicowi co oznacza 'MOBSI_CookABit'.
o to, dlaczego Twój fajny error wyskakuje.

odpowiedź na pytanie: 'jak naprawić?' znajdziesz w pliku:
Content/AI/AI_intern/AI_Constants.d

jeśli robisz kalkę ze SleepABit to przekalkuj również tamten plik :)
 

Wywolkaniec

Wywolkaniec

Użytkownicy
posty5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Dzięki bardzo! Sprawdzałem wszystkie pliki w których mogłyby być te "MOBSI_", ale pominąłem AI_Intern, gdyż z jakiegoś powodu uznałem, że tam tego nie będzie. No cóż, mam nauczkę na przyszłość by sprawdzać wszystko.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Sprawdzałem wszystkie pliki w których mogłyby być te "MOBSI_", ale pominąłem AI_Intern [...]

Na przyszłość też rada -> nie sprawdzaj ręcznie. Niech komputer szuka we wszystkich plikach za Ciebie. Np. Notepad++ ma opcję 'szukaj w plikach'. Wtedy niczego nie przeoczysz :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry