-Modding M&B- 39874 27

Ankieta

Czy warto próbować "uczyć" tutaj moddingu M&B?

Głosów w sumie: 32

O temacie

Autor Leinnan

Zaczęty 17.12.2010 roku

Wyświetleń 39874

Odpowiedzi 27

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome

Leinnan
Administrator

-Modding M&B-
2010-12-17, 16:02(Ostatnia zmiana: 2010-12-17, 16:23)
Czy na tym forum wogóle warto pisać tutki o moddingu M&B, tłumaczyć tutki z TaleWords ?

Pytam się, bo nie wiem czy ktoś na tym forum chce się nauczyć moddować M&B.

Mam nadzieję na duży odzew
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
warto. możesz podać linki do już istniejących tutków?
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Ja zamierzam dać je tutaj(tM) do działu tutoriali.

ale tylko jeżeli uznam że warto
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

JaszczurPotegi

JaszczurPotegi

Użytkownicy
posty55
  • Użytkownicy
Cytuj
Czy na tym forum wogóle warto pisać tutki o moddingu M&B, tłumaczyć tutki z TaleWords ?

Pytam się, bo nie wiem czy ktoś na tym forum chce się nauczyć moddować M&B.

Mam nadzieję na duży odzew
[/size][/font][/color]


Ja bym chciał, chętnie się nauczę.
 
!!!!!!

Lansjer

Lansjer

Rzeka
posty808
Propsy502
ProfesjaLvl designer
  • Rzeka
Przydały by się tutki bo M&B zawsze wydawał się...hmm... niedokończony.Dla ludzi, którzy woleli by coś więcej niż gothic
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome

Leinnan
Administrator

-Modding M&B-
#5 2010-12-17, 18:47(Ostatnia zmiana: 2010-12-17, 19:12)
Dla mnie M&B jest stworzony do tworzenia modów. Zwykłe M&B jest hmm.... nudne?

Możliwości moddingu M&B są OGROMNE o czym światczy różnorodność modów do niego( w średniowieczu, starożytności, ba nawet o II wojnie światowej polak zrobił moda)


Edit@ 50 post!!! :lol:  :lol:
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Na razie widzę żeodzew jest mały(ale nie tragiczny), jednak żeby nie było że zadaje pytania i gówno robię oświadczam że jedn tutek już jest dany.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Przepraszam za multiposting ale to ważne.
Dzięki mnie jest już kilka nowych tutków do moddingu M&B i chcałbym wiedzieć jakie tutki chcecie tzn. o czym mają być, co wytłumaczać.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty446
Propsy255
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Zacznij od tych, w których najwięcej tekstu.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Zobaczy się  :wink:  
Zamierzam zacząć tutki od rzeczy prostych do coraz trudniejszych.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Arti

Arti

Użytkownicy
posty37
Propsy29
  • Użytkownicy
napewno warto :)  zacznij :)
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Jakbyś nie zauważył są już 3 z czego 2 są zrobione przeze mnie.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Jakie tutoriale jeszcze chcecie?

Pytam bo sam nie wiem jakie tutki jeszcze robić.
Dam jeszcze kilka skryptów w międzyczasie.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Są jeszcze jacyś chętni do moddingu tej gry?

Za tydzień będę miał więcej czasu i mógłbym coś machnąć albo przetłumaczyć.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

DarkeY

DarkeY

Użytkownicy
posty80
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy

DarkeY

-Modding M&B-
#14 2011-10-15, 15:27(Ostatnia zmiana: 2011-10-15, 15:29)
Opłaca się tą grę "ulepszać" ??? Jak dla mnie to jak na początku grałem to super ale potem jak zobaczyłem że tam są chyba 3 questy wszystkie takie same to już mnie zniechęciło.


Potrafisz questy do tej gry pisać ?


Edycja jest trudniejsza niż gothica ?
 
Youtuber/Streamer - Dawid Tieru Saworski
youtube.com/user/dawio966


Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome

Leinnan
Administrator

-Modding M&B-
#16 2011-10-15, 15:58(Ostatnia zmiana: 2011-10-15, 16:07)
Samej edycji Gothica zbytnio nie znam bo modding Gothica już na początku mnie odrzucił.
Skryptami zbyt dużo się nie bawiłem bo tak naprawdę się super na nich nie znam.
Pamiętam że kiedyś tam jakieś zadania zrobiłem i nie było to jakoś super trudne.


Czy tą grę warto się ulepszać?

Oczywiście, mnogość modów tylko to potwierdza


Jeśli jesteś zainteresowany moddingiem tej gry zgłoś się do mnie, mogę mieć dla ciebie pewną propozycję

Avallach@ Otwórz to w Notepadzie++ i nie pierdol. Przejrzystość jest dobra. Pozatym w Module System posługujesz się w dużej części komendami spisanymi i opisanymi w pliku headers_operations. Skoro ten język skryptowy jest taki chujowy to czemu do M&B wychodzi o wiele więcej modów niż do Gothica?
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

DarkeY

DarkeY

Użytkownicy
posty80
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy

DarkeY

-Modding M&B-
#17 2011-10-15, 19:59(Ostatnia zmiana: 2011-10-15, 20:02)
"Skoro ten język skryptowy jest taki chujowy to czemu do M&B wychodzi o wiele więcej modów niż do Gothica? "
No no przekonałeś chyba mnie, trzeba to obczaić.Dzisiaj jakby co będę siedział na kompie do 3/4 , zainstaluje i obczaję. :roll:

Jaką wersję M&B mam mieć jakby co ^^  ?
 
Youtuber/Streamer - Dawid Tieru Saworski
youtube.com/user/dawio966

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
No jak podstawka to 1.010 a jak Warband to bodajże 1.143.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

DarkeY

DarkeY

Użytkownicy
posty80
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy

DarkeY

-Modding M&B-
#19 2011-10-16, 00:41(Ostatnia zmiana: 2011-10-16, 00:42)
Ok, jakby co to instaluje warbanda.
 
Youtuber/Streamer - Dawid Tieru Saworski
youtube.com/user/dawio966

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Odświeżam, są jacyś chętni?:pokerface:
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel

Sawik

-Modding M&B-
#21 2012-11-05, 20:16(Ostatnia zmiana: 2012-11-05, 20:20)
Słuchaj, nie pierdol zrób, najwyżej potem cię zhejtujemy a wszyscy i tak będą modować gothiczka.


EDIT:
@DOWN - Awansowałem społecznie? : |
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome

Leinnan
Administrator

-Modding M&B-
#22 2012-11-05, 20:19(Ostatnia zmiana: 2012-11-05, 22:45)
Żadne nie pierdol, dużo jest już zrobione, a efektów nie widzę. Chcę wiedzieć czy jest w tym sens. Wbrew pozorom zależy mi bardziej na opinii no-name'ów, a nie starych użytkowników.

Up@Ty się nie liczysz. Ty modujesz goticzka :|
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Ucz się lepiej języków i matematyki, gimbusie, to bardziej przyszłościowe :ok:
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
To swoją drogą.:D
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta
modduje tu to ktos jeszcze?

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
A o co chodzi?
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
"grafik 3d. szukam pracy..." zapewne woli robić do M&B niż gothiczka.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry