WORLD.3DS 10026 25

O temacie

Autor GothicTV100

Zaczęty 11.11.2010 roku

Wyświetleń 10026

Odpowiedzi 25

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Od jakiegoś czasu próbuje się uporać z pewnym problemem. Próbuje zmienić WORLD.ZEN na WORLD.3DS. I cały czas wyskakuje mi błąd. Jeśli ktoś może to niech udostępni mi takiego worlda. Chyba że znacie inne sposoby dodania domku niż przez jakiś program do 3d (w moim wypadku 3D max).
 

bartoffel

bartoffel

Użytkownicy
posty14
Propsy56
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
możesz zrobić osobny zen z domkiem, otworzyć oba zeny poprzez makro i zapisać jako jeden
 

Vellares

Vellares

Użytkownicy
posty17
Propsy3
  • Użytkownicy
Może sposób który ci podam jest niesamowicie amatorski, ale lepsze to niż być olanym.

Spróbuj dodać domek w spacerze jako Vob, nadając visual jakiegoś modelu domku.

Przykładowo możesz wziąć modele domków z Khorinis z tego tematu na forum
link:  Elementy architektury w stylu Khorinis  
Możliwe że będziesz musiał ustawić jakieś parametry Vob'a, w razie gdyby był "niematerialny" ale z tym napewno sobie poradzisz.
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Z tym, że przez takie wstawianie przez spacera to przez ten domek przenika deszczyk :D  Więc troche lipa z tym jest ;/
 

Vellares

Vellares

Użytkownicy
posty17
Propsy3
  • Użytkownicy

Vellares

WORLD.3DS
#4 2010-11-11, 14:37(Ostatnia zmiana: 2010-11-11, 14:40)
Cytat: kaczka link=topic=11919.msg118421#msg118421#msg118421#msg118421 date=1289482341
Z tym, że przez takie wstawianie przez spacera to przez ten domek przenika deszczyk :D  Więc troche lipa z tym jest ;/

Nigdy mi się takie coś nie zdarzyło, da się ustawić fizykę obiektu i nie ma prawa przenikać deszczyk, gdyż wiele obiektów jest robionych w świecie gothica w ten sam sposób np. jak kładka na zniszczonym moście przed starym obozie, gdybyś miał racje to by to była totalna porażka PB gdyby przez nią padał (przenikał) deszcz. Chociaż na upartego trzeba by było sprawdzić. Takich obiektów VOB#msg118421#msg118421#msg118421#msg118421 date=1289482341]
Z tym, że przez takie wstawianie przez spacera to przez ten domek przenika deszczyk :D  Więc troche lipa z tym jest ;/
[/quote]

Nigdy mi się takie coś nie zdarzyło, da się ustawić fizykę obiektu i nie ma prawa przenikać deszczyk, gdyż wiele obiektów jest robionych w świecie gothica w ten sam sposób np. jak kładka na zniszczonym moście przed starym obozie, gdybyś miał racje to by to była totalna porażka PB gdyby przez nią padał (przenikał) deszcz. Chociaż na upartego trzeba by było sprawdzić. Takich obiektów VOBów jest naprawdę wiele, wiec to wg. mnie nie jest możliwe. Bym chyba zauważył
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: Vellares link=topic=11919.msg118419#msg118419#msg118419#msg118419 date=1289481072
Może sposób który ci podam jest niesamowicie amatorski, ale lepsze to niż być olanym.

Spróbuj dodać domek w spacerze jako Vob, nadając visual jakiegoś modelu domku.

Przykładowo możesz wziąć modele domków z Khorinis z tego tematu na forum
link:  Elementy architektury w stylu Khorinis  
Możliwe że będziesz musiał ustawić jakieś parametry Vob#msg118419#msg118419#msg118419#msg118419 date=1289481072]
Może sposób który ci podam jest niesamowicie amatorski, ale lepsze to niż być olanym.

Spróbuj dodać domek w spacerze jako Vob, nadając visual jakiegoś modelu domku.

Przykładowo możesz wziąć modele domków z Khorinis z tego tematu na forum
link:  Elementy architektury w stylu Khorinis  
Możliwe że będziesz musiał ustawić jakieś parametry Voba, w razie gdyby był "niematerialny" ale z tym napewno sobie poradzisz.

Jako vob to próbowałem własne np.zrobiłem mur z kilku cylindrów w 3d maxie i nie chciał się dodać wyskoczył taki błąd jak się wam pewnie czasami zdarzało podczas gry.
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: GothicTV link=topic=11919.msg118430#msg118430#msg118430#msg118430 date=1289484487
Jako vob to próbowałem własne np.zrobiłem mur z kilku cylindrów w 3d maxie i nie chciał się dodać wyskoczył taki błąd jak się wam pewnie czasami zdarzało podczas gry. Ale czekaj. Jaki ze mnie debil. Ja dawałem jako *.zen a miałem dać jako mesh tak (*.3ds) ?
 

Vellares

Vellares

Użytkownicy
posty17
Propsy3
  • Użytkownicy

Vellares

WORLD.3DS
#7 2010-11-11, 15:11(Ostatnia zmiana: 2010-11-11, 15:13)
To dziwne bo gdy brat mi zrobił mur, to bez najmniejszego problemu go wstawiałem, co lepsze oteksturowałem go w spacerze. A te domki do których link ci podałem to napewno działają, spróbuj z nimi.

Oczywiście ze visual .3ds
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: Vellares link=topic=11919.msg118432#msg118432#msg118432#msg118432 date=1289484701
To dziwne bo gdy brat mi zrobił mur, to bez najmniejszego problemu go wstawiałem, co lepsze oteksturowałem go w spacerze. A te domki do których link ci podałem to napewno działają, spróbuj z nimi.

Oczywiście ze visual .3ds

Zobacz to.
1.Otwieram world.zen.
2.Daje insert (zCvob).
3.Wybieram zakładkę modify i daje kolejno visual.
4.Następnie na dole wybieram plik.
5.Daje apply.
6.Wyskakuje ten błąd co na zdjęciu i co dalej.
 

Vellares

Vellares

Użytkownicy
posty17
Propsy3
  • Użytkownicy
Nigdy nie spotkałem się z takim błędem, ale to nie szkodzi, trzeba go napewno rozwiązać. Jak widziałem do tych domków z khorinis nie ma tekstur, wiec jeśli próbujesz wstawić go do gothica 1 to może to sprawia problem? Nie wiem, ale warto sprawdzić czy możesz wstawić jakiś inny plik .3ds jako visual, oczywiście jeśli swój to tez wykorzystujący tekstury z g1 (jeśli chodzi o gothic1) oteksturować możesz swój plik spacerem, ja kiedyś tak robiłem. Tam masz odrazu bibliotekę tekstur z gothica więc nie musisz nic nawet szukać. Więc przede wszystkim spróbuj z innymi meshami, najlepiej z jakimiś jakie są już wykorzystane, chyba nawet dało się brać obrazu meshe z folderu compiled, klikasz ten inny plik .mrm czy coś (mogę dokładnie nie pamiętać) i powinno odrazu z niego przyjąć .3ds W którejś z kwestii mogę się mylić, albo i we wszystkich więc spróbuj wszystkiego co napisałem. Mam nadzieje ze problem się rozwiąże.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Cytat: GothicTV link=topic=11919.msg118404#msg118404#msg118404#msg118404 date=1289476929
Próbuje zmienić WORLD.ZEN na WORLD.3DS. I cały czas wyskakuje mi błąd.
A w jaki sposób to robiłeś?

Bo taka zamiana polega tylko na wgraniu Kerraxa (pluginu do 3ds Maxa) i zaimportowaniu Zena. Następnie wprowadzasz zmiany - dodajesz domek - i eksportujesz jako mesh. Potem czytasz jakiś tutek o edycji świata bez utraty vobów robisz i powinno działać.

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy

GothicTV100

WORLD.3DS
#11 2010-11-11, 16:02(Ostatnia zmiana: 2010-11-11, 16:13)
Cytat: Vellares link=topic=11919.msg118436#msg118436#msg118436#msg118436 date=1289486499
Nigdy nie spotkałem się z takim błędem, ale to nie szkodzi, trzeba go napewno rozwiązać. Jak widziałem do tych domków z khorinis nie ma tekstur, wiec jeśli próbujesz wstawić go do gothica 1 to może to sprawia problem? Nie wiem, ale warto sprawdzić czy możesz wstawić jakiś inny plik .3ds jako visual, oczywiście jeśli swój to tez wykorzystujący tekstury z g1 (jeśli chodzi o gothic1) oteksturować możesz swój plik spacerem, ja kiedyś tak robiłem. Tam masz odrazu bibliotekę tekstur z gothica więc nie musisz nic nawet szukać. Więc przede wszystkim spróbuj z innymi meshami, najlepiej z jakimiś jakie są już wykorzystane, chyba nawet dało się brać obrazu meshe z folderu compiled, klikasz ten inny plik .mrm czy coś (mogę dokładnie nie pamiętać) i powinno odrazu z niego przyjąć .3ds W którejś z kwestii mogę się mylić, albo i we wszystkich więc spróbuj wszystkiego co napisałem. Mam nadzieje ze problem się rozwiąże.

Tak to gothic jeden. A największy problem z tym że nie wiem skąd wziąć inny mesh. Jeśli ja robię domki w 3d mxsie i zapisuje w formacie 3ds to też nie działa a skąd wziąć meshy które już są w G1. Nie wiem. Dajcie jakiś link czy coś. Aha ja już nałożyłem materiał na domki to coś zmienia? A mam te pliki .mrm i już sprawdzam zaraz zedytuje tą odpowiedź.


Próbowałem dać jakiś *.mrm przez zCvob i visual i dalej ten błąd. Dajcie jakiś link z domkami do jedynki. A inne 3ds nie wchodzą. Nawet sam przerabiałem. I też nie wchodziły. Także czekam na link do domków z G1. :)
 

Vellares

Vellares

Użytkownicy
posty17
Propsy3
  • Użytkownicy
A sprawdź jeszcze czy nie masz meshów w folderze *\_Work\Data\Meshes\Mobs\Nature. Powinny być
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy

GothicTV100

WORLD.3DS
#13 2010-11-11, 16:24(Ostatnia zmiana: 2010-11-11, 19:23)
[quote author=KolegaZWojska link=topic=11919.msg118442#msg118442#msg118442#msg118442 date=1289489042nie mylić z Insert (zCvob)). I nie działało.
Teraz próbowałem z dodaniem prze visual i też nie działa. file\wybieram mesh\apply i wyskakuje ten błąd o którym jest temat.





Próbowałem z meshami w mobs\nature\wszystkie działają.
Dajcie link z domkami do G1. To raczej będą działać. Ale interesuje mnie też jak dodać domek który sam zrobie i już zapisze w 3ds.
 

Vellares

Vellares

Użytkownicy
posty17
Propsy3
  • Użytkownicy
Sporo możesz pobrać stad:
WOG.de (klik)
Pamiętaj ze domki które pobierasz muszą mieć tekstury. Wklejasz je później do folderu z teksturami i wszystko działa.
Swój domek możesz oteksturować również spacerem, spróbuj wczytać 3ds swego domku i skompilować z editor mode. Musi działać, ja tak kiedyś robiłem. Jeśli teksturujesz w 3dsmax lub innym programie, to poprostu wrzuć do folderu textures, tekstury jakich uzywałeś - najlepiej w formacie .tga

Problem najwyraźniej rozwiązany.
 

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy
Cytat: Vellares link=topic=11919.msg118447#msg118447#msg118447#msg118447 date=1289490265
Swój domek możesz oteksturować również spacerem, spróbuj wczytać 3ds swego domku i skompilować z editor mode.

Pierwszą część zdania rozumiem ale drugą nie. Wczytać mam w spacerze czy 3d maxie. Jeśli w spacerze to co mam dalej robić? Tylko nie pisz:
Cytat: Vellares link=topic=11919.msg118447#msg118447#msg118447#msg118447 date=1289490265
skompilować z editor mode
Bo nie kumam.
Ej ale poczekaj w spacerze otworzyć potem steksturować i dać compile world gdzie potem mam włączyć funkcje edit mode (teksturowanie)?
Jeśli tak to tylko napisz czy mam wczytać domek w worldzie czy tylko sam plik z domkiem (*.3ds).
 

Vellares

Vellares

Użytkownicy
posty17
Propsy3
  • Użytkownicy
Musisz otworzyć sam domek .3ds, Otwórz w spacerze mesh swego pliku po prostu. O ile nie masz tekstur w folderze gothic którymi oteksturowałeś swój domek to będzie on taki brązowy jakby ze skał, jest to typowa tekstura gdy brak tekstury. Robisz compile world outdoor z zacznaczoną opcja "edit mode" u dołu tego małego okienka przed kompilacja. Po wszystkim zapis mesh, i zapisujesz swój domek na wcześniejszym pliku nadpisując go.

UWAGA: Jednak będzie padać przez to deszcz niestety, i dlatego ściągam już wings 3d, czas poszerzać umiejętności.
Tylko nie zniechęcaj się przez ten drobny szczegół. Tak naprawdę klimat można zachować przy wielu bugach (patrz Orginalny Gothic)
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Dodaj go po prostu tak jak ja ci napisałem.

GothicTV100

GothicTV100

Użytkownicy
posty57
Propsy5
  • Użytkownicy

GothicTV100

WORLD.3DS
#18 2010-11-11, 17:33(Ostatnia zmiana: 2010-11-11, 18:09)
Oteksturować go w maxie?
 

Vellares

Vellares

Użytkownicy
posty17
Propsy3
  • Użytkownicy
Przecież po ludzku ci napisałem, nie otwierasz World.zen, aby oteksturować domek menu(file/plik)-> otworz mesh->domek.3ds->(menu world/swiat)compile world(outdoor, i editor mode maja być zaznaczone) i widzisz swój domek na tle masz chmurki. i tutaj możesz teksturować masz okno z teksturami i przyciskając myszą na polygony domku zaznaczasz je, jak zaznaczysz dany obszar który chcesz "pomalowac" klikasz prawym i apply and deselect (coś takiego) i bawisz się z tym, można te tekstury na polygonie rozciągać zmniejszać i przesuwać, na podobnej zasadzie co przemieszczanie vobow tylko trzeba chyba przetrzymać przycisk spacje (nie jestem pewien dawno tego nie robiłem) Teraz to już musisz zrozumieć.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry