Nigdy nie spotkałem się z takim błędem, ale to nie szkodzi, trzeba go napewno rozwiązać. Jak widziałem do tych domków z khorinis nie ma tekstur, wiec jeśli próbujesz wstawić go do gothica 1 to może to sprawia problem? Nie wiem, ale warto sprawdzić czy możesz wstawić jakiś inny plik .3ds jako visual, oczywiście jeśli swój to tez wykorzystujący tekstury z g1 (jeśli chodzi o gothic1) oteksturować możesz swój plik spacerem, ja kiedyś tak robiłem. Tam masz odrazu bibliotekę tekstur z gothica więc nie musisz nic nawet szukać. Więc przede wszystkim spróbuj z innymi meshami, najlepiej z jakimiś jakie są już wykorzystane, chyba nawet dało się brać obrazu meshe z folderu compiled, klikasz ten inny plik .mrm czy coś (mogę dokładnie nie pamiętać) i powinno odrazu z niego przyjąć .3ds W którejś z kwestii mogę się mylić, albo i we wszystkich więc spróbuj wszystkiego co napisałem. Mam nadzieje ze problem się rozwiąże.