Dialog i Menu 3550 5

O temacie

Autor Imerators

Zaczęty 2.05.2009 roku

Wyświetleń 3550

Odpowiedzi 5

Imerators

Imerators

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
Witam!

Mam trzy (narazie xD) pytanka:

1. Chciałbym zrobić coś takiego, że wchodzę do gry i jakiś czas leci dialog. Nie wiem co jeszcze by tu napisać :P  W ostateczności może być tak, że nie można się ruszać i wtedy leci. Jeżeli był taki temat - odeślijcie mnie...

2. Chciałbym zmienić wygląd menu głównego na mój plik. Wchodzę więc w Gomana, wyciągam teksturę, zamieniam ją... I właśnie jak teraz ją podmienić? Jakby się dało, to poproszę o dokładniejszy opis - chyba, że to nic trudnego xD

3. Który plik odpowiada za intro startowe i napisy końcowe? Jaki to typ pliku (bo chyba bez przerobienia to nie zadziała...)

Z góry dziękuję, pozdrawiam.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytat: Imerators   Napisano Dzisiaj#msgote author=Imerators   Napisano Dzisiaj date= 13:22\'
2. Chciałbym zmienić wygląd menu głównego na mój plik. Wchodzę więc w Gomana, wyciągam teksturę, zamieniam ją... I właśnie jak teraz ją podmienić? Jakby się dało, to poproszę o dokładniejszy opis - chyba, że to nic trudnego xD
Robisz analogicznie:
http://themodders.org/index.php?showtopic=113

Cytat: Imerators   Napisano Dzisiaj#msgote author=Imerators   Napisano Dzisiaj date= 13:22\'
3. Który plik odpowiada za intro startowe i napisy końcowe? Jaki to typ pliku (bo chyba bez przerobienia to nie zadziała...)
Intro.bik i Credits.bik znajdujące się w C:\Program Files\Piranha Bytes\Gothic\_Work\Data\Video
[post=\"0\"]1[/post][topic=\"0\"]3[/topic]

Imerators

Imerators

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
2. c.d - Podmieniłem kilka tekstur i w pierwszej:

- Nowe menu - Nie widać zmian.
- Nowy wygląd po wciśnięciu B (drzewka umiejętności) - Wogóle go nie ma, same napisy!

A tekstury są  :P  Wszystko zrobiłem w programie i tam widać, że są, ale w grze już nie...
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Jesteś pewien, że zapisałeś pod odpowiednimi nazwami tekstury z odpowiednim rozszerzeniem -c.tex?

Imerators

Imerators

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy
W programie po zmianie pokazuje się STARTSCREEN.TGA (e)

Wchodze w gomana, exportuje teksture, zapisuje ją w JPEGu, modyfikuje, później offten wybieram JPEG i mój startscreen. Po wszystkim klikam prawy na plik który zmieniałem (w Gomanie) i Ersetzen (drugie od dołu) i wtedy ok.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Dialog i Menu
#5 2009-08-11, 13:03(Ostatnia zmiana: 2009-08-11, 13:04)
Cytat: Imerators link=topic=5817.msg50387#msg50387 date=May 3 2009, 11:57 AM\'
W programie po zmianie pokazuje się STARTSCREEN.TGA (e)

Wchodze w gomana, exportuje teksture, zapisuje ją w JPEGu, modyfikuje, później offten wybieram JPEG i mój startscreen. Po wszystkim klikam prawy na plik który zmieniałem (w Gomanie) i Ersetzen (drugie od dołu) i wtedy ok.

Musisz wyeksportować nie plik tga z NOMIP tylko odpowiedni .tex z compiled, w przypadku menu głównego chodzi o  MENU_INGAME-C. Eksportujesz to w dowolnym formacie, ale jeśli nie chcesz mieć prostokątnej obwódki niech to będzie format obsługujący przezroczystość, czyli najlepiej PNG/TGA. Edytujesz go w programie graficznym.  Kiedy już to zrobisz, wczytujesz samą zmienioną grafikę do GoMana i każesz zapisać pod tą samą nazwą ale w formacie tex. Ustawiasz parametry Nur Grobte Map, DXT3 i bez ohne alpha. Wtedy znowu ładujesz textures.vdf, przechodzisz do folderu compiled, znajdujesz MENU_INGAME-C.TEX,  ostatnią pozycją w menu kontekstowym włączasz wybór pliku do podmiany i wczytujesz ten przed chwila zapisany tex.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry