Teksury z g2 w g1 i tworzenie gildi w gothic 1. 5586 14

O temacie

Autor tainlo

Zaczęty 7.09.2014 roku

Wyświetleń 5586

Odpowiedzi 14

tainlo

tainlo

Użytkownicy
posty6
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Witam.
Ostatnio bawię się trochę w moddowanie gothic1 , i w związku z tym mam pytanie: Czy za pomocą jakiegoś programu np. goman da się wrzucić tekstury z gothic2 do gothic 1 . Chodzi mi o na przykład zbroje paladyna z 2-jki w jedynce (jak to zrobić jakie pliki poprzerzucać u czym) lub teksturke beczek z portu czy lin. Wiem że za pomocą gomana można ZAMIENIĆ tekstury ale ja chcę je DODAĆ.

Mam jeszcze drugie pytanie  a mianowicie: z tego co wiem w g1 nie da się zrobić do końca nie szwankującej gidli. Ale widziałem wiele nowych gildi w np. Mrocznych tajemnicach i miałbym wielką prośbę by ktoś wytłumaczył mi jak zrobić tak "nie szwankujące" gidlie.

Z góry dziękuję za pomoc  :trollface: .
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Co ci po samym dodaniu tekstur, skoro i tak bez meshy obiektów nie wyświetlą ci się w grze? Jeżeli chcesz robić retex, to podmiana jest konieczna, no ale odnośnie twojego pytania(z pamięci niestety więc bez konkretów):
W G2 rozpakuj plik textures.vdf za pomocą GothicVDFS(w folderze tools). Tym sposobem wypakujesz folder _compiled.
W tym samym folderze tools za pomocą ZTEX wypakuj pliki z folderu _compiled(_Work\Data\Textures\_COMPILED).
Masz rozpakowane tekstury.

Teraz skopiuj pliki z folderu _compiled do takiego samego, ale w folderze pierwszego Gothica.
Uruchom GothicStarter_Mod i zaznacz opcję compile textures.
Uruchom grę.
Po chwili czekania powinno ci skompilować wszystkie tekstury do użytku przez G1.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Te "nie szwankujące" gildie to po prostu stare gildie o zmienionych nazwach i zastosowaniu. W G1 było ich kilkanaście, a gracz w praktyce "widzi" tylko kilka z nich, więc resztę można było wykorzystać do innych celów.

tainlo

tainlo

Użytkownicy
posty6
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
A jakie gildie mogę zamienić bez problemu ( chodzi o te których gracz nie widzi)?
 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Link do modeli zbroi z Gothic II:
http://www.worldofgothic.de/dl/download_143.htm

Tekstur niestety nie mam, ale możesz jakieś ściągnąć stąd:
http://www.worldofgothic.de/?go=moddb&cat=22

Co do wgrywania zbroi to:
Pliki .asc wrzucasz do _Work\Data\Anims, a pliki .tga (tekstury) wrzucasz do _Work\Data\Textures. Potem gdy robisz jakąś zbroje to w skrypcie masz linijkę:
visual_change =  "twojazbroja.asc";Gdzie "twojazbroja.asc" zmieniasz na nazwę pliku który wrzuciłeś do folderu Anims. Dla przykładu w przypadku zbroi paladyna z G2 to będzie:
visual_change =  "Armor_PAL_H.asc";Żeby przypisać daną teksturę do danego pancerza musisz edytować plik .asc tej zbroi i zamienić tam linijki z rozszerzeniami .tga.
Np. gdy chcesz wrzucić własną teksturę do modelu zbroi paladyna to musisz zamienić linijki: *BITMAP "Paladin.tga" na *BITMAP "twojatekstura.tga"
Na koniec musisz jeszcze edytować plik _Work\Data\Anims\HUMANS.mds na przykład w notatniku (ale polecam bardziej Notepada++, tam jest wszystko ładnie pokolorowane) i dopisać:
registerMesh ("twojazbroja.asc")
A tu masz poradnik jak tworzyć nowe gildie:
http://themodders.org/index.php?topic=10992.0
 


tainlo

tainlo

Użytkownicy
posty6
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
INSTANCE pal_02 (C_Item)
{   
         name                     =    "Zbroja PALADYNA";

    mainflag                 =    ITEM_KAT_ARMOR;
    flags                     =    0;

    protection [PROT_EDGE]     =    100;
    protection [PROT_BLUNT] =     100;
    protection [PROT_POINT] =     75;
    protection [PROT_FIRE]     =     50;
    protection [PROT_MAGIC] =     80;

    value                     =    1000;

    wear                     =    WEAR_TORSO;
   visual    =       ????????????????????????????????????????????/ co mam tu wpisać
    visual_change             =     "Armor_PAL_H.asc";
    visual_skin             =    0;
    material                 =    MAT_METAL;

    description                =    name;
    //TEXT[0]                =    "";
    TEXT[1]                    =    NAME_Prot_Edge;            COUNT[1]    = protection    [PROT_EDGE];
    TEXT[2]                    =    NAME_Prot_Point;        COUNT[2]    = protection    [PROT_POINT];
    TEXT[3]                 =    NAME_Prot_Fire;            COUNT[3]    = protection    [PROT_FIRE];
    TEXT[4]                    =    NAME_Prot_Magic;        COUNT[4]    = protection    [PROT_MAGIC];
    TEXT[5]                    =    NAME_Value;                COUNT[5]    = value;
};

Wrzuciłem te teksury do _work/data/anims  zreprasowałem skrypty, i po wpisaniu skryptu nic mi nie wyskakuje ;(
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
Cytat: tainlo
Wrzuciłem te teksury do _work/data/anims  zreprasowałem skrypty, i po wpisaniu skryptu nic mi nie wyskakuje ;(
No nie wiem co tu może być nie tak.  :hmmm:

Albo napisałeś głupotę albo naprawdę nie wiesz co robisz. Chyba jednak to drugie, polecam zacząć od podstawowych tutków.
 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Tekstury czyli pliki .tga do folderu _work\data\textures, a pliki .asc do _work\data\anims.

Visual to wygląd danego przedmiotu w ekwipunku (ten poskładany model), możesz np dać tam tak:
visual = "tplh.3ds"; //wygląd świątynnej zbroi
Zbroje przywołujesz komendą:insert pal_02

Dodaj ten skrypt ze zbroją do _Work\Data\Scripts\Content\Items\armor.d.

Albo napisałeś głupotę albo naprawdę nie wiesz co robisz. Chyba jednak to drugie, polecam zacząć od podstawowych tutków.
On dopiero się uczy, jest tu nowy jak sam widzisz. Nie musisz tak od razu na niego naskakiwać.
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
Na nikogo nie naskakuję, poleciłem tutoriale. Sam byłem świeżakiem, i wolałem sam poszukać rozwiązania, uczyć się na własnych błędach. Na początek jednak trzeba odróżniać teksturę, model i animacje.
 

tainlo

tainlo

Użytkownicy
posty6
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Wrzuciłem model zbroi* (Dzięki za wyrozumiałość skaujo) i podstawy podstaw znam (wiem gdzie co wrzucić; łatwe skrypty broni, dialogi czy postacie umiem zrobić) dodałem tego visuala i działa, ale chodzi mi po głowie to jak zrobić tego "visuala" z 2-jki czyli np. do pancerza łowcy smoków dodać visuala pancerza łowcy smoków w g1.  A i pytanie z innej beczki : jakim programem (i ogólnie jak) zrobić animacje do gothica chodzi mi o np. Zrobienie nowej animacji jedzenia albo picia czy klękania ?


(porąbało mi się każdemu się zdarzy  :trollface: )*
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
W takim razie przepraszam, pochopnie Cię osądziłem. 
Co do pytanie nr 2, Max lub Blender z pluginem Kerrax'a.
 

tainlo

tainlo

Użytkownicy
posty6
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Żeby dodać visuala z dwójki musiałbyś mieć pliki z dwójki. Najłatwiej to chyba zainstalować dwójkę, ściągnąć GMDK i w _Work\Data\Meshes\_COMPILED będziesz miał odpowiednie pliki z rozszerzeniem .3ds. Możesz też poszperać w necie i poszukać (jak znajdziesz to wyślij mi link bo też by mi się przydały ;d)
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Co do animacji to polecam czip'a17
https://www.youtube.com/watch?v=FsOhLaeo

Był jeszcze jeden jego filmik związany z animacjami ale, on tam ma jakieś problemy teraz z tymi filmikami swoimi
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry