Drzwi 3849 3

O temacie

Autor Nekron197

Zaczęty 25.07.2013 roku

Wyświetleń 3849

Odpowiedzi 3

Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy
Siemaneczko :)
Mam takie małe pytanie. Mam zamiar zrobić coś jak teleport do innego świata tak jak było w Gothicu. Chodzi mi o coś takiego, że gdy podchodzę na jakąś odległość do drzwi to pojawia się np. Napis "Drzwi" i jeśli kliknę wtedy gdy ten napis się wyświetla przycisk, to przenosi mnie na inną scene. Prawdopodobnie dla większosci z was jest to trywialne, ale ja nie mam pojęcia jak to zrobić.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Drzwi
#1 2013-07-25, 17:57(Ostatnia zmiana: 2013-07-25, 17:57)
gdy podchodzę na jakąś odległość do
http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/Collider-isTrigger.html
http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/Collider.OnTriggerEnter.html
Napis "Drzwi" i jeśli kliknę wtedy gdy ten napis się wyświetla przycisk
http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/GUI.Button.html
(są też inne sposoby, to tylko jeden z nich)
to przenosi mnie na inną scene
http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/Application.LoadLevel.html
Prawdopodobnie dla większosci z was jest to trywialne, ale ja nie mam pojęcia jak to zrobić.
Nie jest to trywialne jeśli się nie zajrzy do dokumentacji, nawet znając język i silnik nieraz to robisz. W ostateczności szukasz w Google. Na forum pytasz kiedy wszystko inne zawiedzie.

Voviz

Voviz

Użytkownicy
posty36
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Avallach zasypał Cię mnóstwem artykułów z dokumentacji. Ja powiem prościej - przed tymi drzwiami zrób pole triggera, w którym kliknięcie PPM (Input.GetButton...) uruchamia skrypt przenoszący playera w inne miejsce. I gotowe!
 
"(...) Dziś wyjdziesz z domu... prosto przez okno, bez spadochronu"
PeIHa

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Drzwi
#3 2013-08-09, 12:53(Ostatnia zmiana: 2013-08-09, 13:01)
Przecież dokładnie to napisałem :lol2:
Pierwszy link to trigger.
Drugi to klikanie na przycisk (chciał na przycisk, nie po prostu klikanie) (edit: chociaż to zdanie mogłem źle zrozumieć, napisał trochę niejasno - możliwe że chodziło faktycznie o kliknięcie myszą drzwi, nie przycisku).
Trzeci to przenoszenie na inna scenę (nie w inne miejsce!).

Dałem linki, bo problem jest właśnie w tym że Nekron prawdopodobnie nie wie ani jak wstawiać triggery, ani jak tworzyć przyciski, ani jak przełączać sceny (i dlatego napisał temat) (choć mógł równie dobrze sprawdzić w dokumentacji / Google i po przeczytaniu jedynie twojego posta i tak pewnie musiałby to zrobić - albo zapytać o szczegóły tutaj).


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry