Unity - Tree Collider 4895 5

O temacie

Autor Nekron197

Zaczęty 29.04.2013 roku

Wyświetleń 4895

Odpowiedzi 5

Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy
Witam. Wielu z was na bank miało problem z utworzeniem kolizji.
jedni próbowali wrzucić na scene drzewo i dodać mu capsule collider, a następnie dodać do prefabu i wstawić do tree paintera, a to nie skutkowało niczym. Inni próbowali poprostu dodać postaci ridgid body i to też nie dawało skutków.
Sam się dałem nabrać na takie rzeczy. Za przeproszeniem jebałem się z tym dobre pare tygodni szukając w google.
Wracając do tematu:
Wystarczy wchodząc
Assets -> Standard Assets -> Tree Creator -> Treesw wybranym drzewie zaznaczyć te opcje w Mesh Renderer:
Cast Shadows
Receive Shadows
Use Light Probes
a w Anchor Override Dodajemy nasze drzewo z Prefabu
następnie dodajemy Drzewo z Prefabu, w którym zdefiniowaliśmy wszystkie opcje wymienione powyżej, i cieszymy się kolizjami drzew :D

Jak pomogłem to daj Propsa xD
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Że co...
Wystarczy dodać prosty collider, jak choćby wymieniony capsule colidder. To że nie potrafisz użyć character controllera który poprawnie kolidowałby z otoczeniem to twój problem.

Innymi słowy: kolizje drzewom dawałeś dobre, za to widocznie nie robiłeś tego poprawnie z postacią którą chodziłeś. Co z tego że drzewo miało kolizje, skoro prowadziłeś "ducha"?

Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy
Cytuj
kolizje drzewom dawałeś dobre, za to widocznie nie robiłeś tego poprawnie z postacią którą chodziłeś. Co z tego że drzewo miało kolizje, skoro prowadziłeś "ducha"?

Nie. Poprostu odpowiedziałem na problem dotyczący takich przypadków: "Robiłem tak jak w instrukcji(Dodawałem RigidBody i Character Controller) A nadal nie działa. Wiele razy spotkałem się z tym problemem samemu szukając odpowiedzi, i wszyscy opisywali to tak samo jak ja. A ta większość nie wiedziała, że powinna zaznaczyć jeszcze dodatkowo te opcje, króte wymieniłem powyżej. Wiedziałem jak ustawić RigidBody i CharacterController, ale drzewa nie działały mimo, że miały Capsule Collider czy nawet MeshCollider, a żeby to działało przy drzewach trzeba było zaznaczyć tylko pare opcji.

Cytuj
Co z tego że drzewo miało kolizje, skoro prowadziłeś "ducha"?

Postaci nie musiałem zmieniać już nic, bo po zaznaceniu tych opcji wszystko już działało, więc nie prowadziłem ducha, tylko drzewa nie miały ustawionych odpowiednich funkcji.
 

Kuba90

Kuba90

Użytkownicy
JunityMan
posty226
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • JunityMan
Bzdura , dodajesz kapsułkową kolizje ,następnie do prefabu i działa zawsze....zawsze.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
sorry, ale jak kontrolki odpowiedzialne za oświetlenie mają wpływać na funkcjonowanie kolizji??
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy
Cytuj
sorry, ale jak kontrolki odpowiedzialne za oświetlenie mają wpływać na funkcjonowanie kolizji??
Sam nie wiem, ale mi zadziałało...
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry