Gothic jako open source 5633 7

O temacie

Autor Mark56

Zaczęty 2.01.2012 roku

Wyświetleń 5633

Odpowiedzi 7

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Niedawno kumpel zapytał mnie własnie czy gothic nie mógł by istnieć jako open source a własnie to samo się chce zapytać. Jest taka mozlivosc ? Ale cos tego stylu ? czy gothic mozna by jakos przelanczyc na novszy directx i podobne zaavansovane manipulacje  oO
 


Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Jeśli PB by się zgodziła to tak. Jednak znając ich stosunek do modderów chuja zrobią.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeśli chodzi o Open Source to jest dokładnie tak, jak napisał Rybopiotr. Jest to zupełnie możliwe, jednak Piranhe Bytes zupełnie nie obchodzą modderzy. Ba, pamiętam, że była jakiś czas temu afera, ponieważ Piranha Bytes nie zgodziła się na przeniesienie świata z G1 do G2 dla multiplayera.

Co do przerobienia do używania nowszego DirectX, teoretycznie jest to możliwe. Chciałbym przypomnieć, że zrobiono tak z Morrowindem, za pomocą programów trzecich dodano obsługę shaderów i innych funkcji, które potrzebują do tego DirectX 9. Ponadto twórca enbseries stworzył specjalny konwerter, dzięki któremu można było uruchomić enbseries w takich grach jak Warcraft III. Niestety słyszałem również, że jest to koszmarnie trudne.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
A właśnie, z ENB jest bardziej prawdopodobne przystosować go do goticzka, w końcu Ikarus umożliwia dodawanie nowych DLL-ek.
To akurat ktoś pokroju Avallach lub orca powinien się wypowiedzieć i wyjaśnić czy coś takiego jest możliwe.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie mam pewności, czy Ikarus by w tym pomógł. Obie części Gothica są zrobione na DirectX 7, podczas gdy enbseries converter jest dla DX8. Tak czy inaczej trzeba by było napisać nowy konwerter, a taki jak DX8 converter działałby i bez Ikarusa.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Co do wydania Gothica na open source, jest to nieprawdopodobne w najbliższych latach. Piranha Bytes nie mieliby z tego żadnych korzyści, a ostatecznie by się tym wyrzekli wszelkich zysków ze sprzedaży od tego momentu. Nie wiem jak to wygląda z wydawcami, jeśli są podpisane jakieś umowy to chyba dopóki nie wygasną takie zmiany nie byłyby w ogóle możliwe.
Zresztą właściwie po co? Dostajesz kod źródłowy gry i silnika. Co z nim robisz? Prawdopodobnie w prawie we wszystkich przypadkach odpowiedź na to pytanie brzmi "nic, bo nie jestem w stanie tego kodu ogarnąć". Są osoby które dekompilują plik exe i otrzymują słabo czytelny kod, który jednak wystarcza do zdobywania wiedzy o działaniu poszczególnych mechanizmów i ich edycji, przez wstrzykiwanie własnych dllek czy hacki pokroju Ikarusa. Wydaje mi się że wydanie jako Open Source poza pojedynczymi patchami dużo by nie zmieniło, chyba żeby scena modderska wcześniej uległa znacznemu przekwalifikowaniu.

EnbSeries. Autor wyraźnie napisał że nie przystosuje tego pod ZenGin, chociaż było dużo takich próźb i prób. Silnik ten jest oparty o Dx7, duże jego partie trzeba by dopisać żeby móc wykorzystywać zalety 9, a więc przede wszystkim shadery. Radziłbym nie liczyć że ktoś tego w najbliższym czasie dokona. Już pożyteczniej byłoby spróbować tworzyć fanowskie remake'i tego silnika które byłyby kompatybilne z jego plikami, w co także nie wierzę że doszłoby do skutku (niby Spacer oparty o Ogre powstał, chociaż jest strasznie ubogi i nie mam pojęcia co właściwie zawiera jego kod).

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
pracuje nad nim kerrax i pysal ze v koncu chce zrobic silnik ktory pojmie pliky gothica i bendzie mogl wlanczac tez modifikacje.... ale chyba tego nieskonczy ....
 


Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič

Mark56
Moderator

Gothic jako open source
#7 2012-11-12, 19:00(Ostatnia zmiana: 2012-11-12, 19:02)
lol tworca G2Ext zaczalpracowac nad g2 renderowanym direct 3d 10...
niewiem napewno ale tutaj pisze ze gohic i stalker nie maja od sebie daleko , moze nawet uzyva dx10 do renderowania G2 nie jestem pewny ale cosz takie tam pisze
piervsza proba renderu
gothic z uzyciem direct 3d 10 , i piervszy render z teksturami
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry