Pytanie odnośnie budynków 3256 7

O temacie

Autor Luk

Zaczęty 8.09.2012 roku

Wyświetleń 3256

Odpowiedzi 7

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Zawsze mnie zastanawił fakt dlaczego w zwykłym gothicowym świecie nie można za pomocą spacera przenosić budynków. Przyszła mi pewna myśl do głowy: Najpierw zrobiono oddzielnie mesh świata i budynków, a potem obydwa meshe połączono w edytorze do grafiki 3d i dopiero wstawione zostały w taki sposób do spacer. Inaczej mówiąc budynki są częścią mesha świata. I tu moje pytanie. Czy dobrze myślę, a jeżeli nie, to chciałbym wiedzieć w czym się mylę. Żadnego moda do goticzka robić nie mam zamiaru, ale zastanawia mnie to.
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

Silver

Silver

Użytkownicy
posty109
Propsy14
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Silver

Pytanie odnośnie budynków
#1 2012-09-09, 00:33(Ostatnia zmiana: 2012-09-09, 00:33)
budynki i świat to jedna całość. Jest pełno tego na forum
 

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Czyli dobrze myślałem. Tylko mnie teraz zastanawia dlaczego PB tak zrobiło. Zmniejsza to obciążenie dla ZenGin, czy jak? Dzięki
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
W chatce, która jest vobem będzie padał deszcz.
 

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
dzięki. Propsem nagrodzę, jak odnowi mi się limitdzięki. Propsem nagrodzę, jak odnowi mi się limit
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy
Możesz zaimportować model świata do programu 3D, na nim dorobić dom, potem robisz z niego osobny model i ustawiasz idealnie w tych współrzędnych w których ma stać i łączysz go ze światem w spacerze funkcją macro. Wtedy nie będzie w tym domku padał deszcz.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Pytanie odnośnie budynków
#6 2012-09-09, 12:05(Ostatnia zmiana: 2012-09-09, 12:12)
Powodów jest wiele:
  • każdy vob w świecie to dodatkowe obciążenie dla silnika, w porównaniu z sytuacją w której byłby częścią głównego mesha
  • dla mesha świata są wypalane lightmapy, dla vobów nie
  • oświetlenie w zEnginie jest pojebane, ale zgaduję że w przypadku vobów jeszcze dziwniejsze
  • przy niskiej widoczności, dom znikałby szybciej niż otoczenie wokół niego

Ogólnie, kiedy tylko to możliwe, obiekty powinno wstawiać się do mesha lub na koniec używać funkcji mergevobswithlevel. Jako voby powinny zostawiać tylko obiekty, które muszą nimi być, np te interaktywne, posiadające własne podpisy, triggery, światła, różne sfery dźwięków i mgły, waypointy itd. Oczywiście dotyczy to tylko wydawania finalnej wersji zena. Na etapie rozwoju lepiej jest korzystać z vobów ze względu na wygodę edycji i możliwość zamiany modelu dla wszystkich obiektów danego rodzaju przez edycję odpowiedniego pliku .3ds.

Tak przygotowany mesh co prawda nie respektowałby ustawienia widoczności vobów (bo nie byłyby vobami), ale na współczesnym sprzęcie i tak gra się na maksymalnej widoczności. Dodatkowo plik być może ważyłby więcej (chociaż nie jestem tego pewien, mesh świata jest chyba zapisywany w formie binarnej, zaś dane vobów w ascii, ale być może zależy to od rodzaju zapisu), ale to też chyba nie jest problem.

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Dzięki za odpowiedzi. Zawsze myślałem, że to triss'y obciążają ZenGin. Temat chyba dojżał do zamknięcia, no chyba, że ktoś ma coś jeszcze do powiedzenia ciekawego :lol:
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry