Dwa problemy 3660 11

O temacie

Autor Pragasek

Zaczęty 11.01.2011 roku

Wyświetleń 3660

Odpowiedzi 11

Pragasek

Pragasek

Użytkownicy
posty334
Propsy39
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Pragasek

Dwa problemy
2011-01-11, 17:33(Ostatnia zmiana: 2011-01-11, 17:36)
Ok to jadę od razu z tymi problemami :D

PROBLEM 1:

Chciałbym zrobić (GOTHIC1) że gdy porozmawiamy z Thorusem to, po dialogu, NPC Grim, Wrzód i Kyle giną, ale ich ciała są dalej na waypointach, tylko, że giną (IMIONA TO TYLKO PRZYKŁADY IŻ NIE CHCE ZDRADZAĆ IMION NPC W MYM MODZIE). Użyłem funkcji B_KillNpc (VLK_580_Grim); Lecz coś nie zadziałało. Patrzałem również na funkcję użytą w zadaniu z Estebanem w G2NK gdy strażnicy wyruszają i giną. Była tam użyta podana wyżej funkcja lecz wyglądało to tak: B_KillNpc (Wache_02);

Nie wiem w czym problem.
Prosiłbym o pomoc.

Acha i tak! Parsowałem skrypty.

PROBLEM 2:

Otóż chciałbym zrobić, że po rozmowie z Thorusem on leci na Diega i go atakuje. Chciałbym aby po dialogu w tym samym czasie Thorus jak i Diego wyciągnęli broń i na siebie lecieli. I oczywiście, żeby się bili :p

Pozdro i dzięki za pomoc z góry.

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
problem 2 - zobacz w skryptach Ciphera jak leci na Dara. a w 1 niestety nie pomoge :/
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Zrób im żeby TA_Dead czy jakoś tak i daj im w rutynie waypoint. Aha i jeszcze Thorusowi w dialogu NPC_Wrzód exchange routine, chyba.
 

Pragasek

Pragasek

Użytkownicy
posty334
Propsy39
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Pragasek

Dwa problemy
#3 2011-01-11, 18:26(Ostatnia zmiana: 2011-01-11, 18:29)
@UP

Niestety w tym dialogu została użyta ta funkcja : B_Attack (self, Dar, AR_NONE, 0);
Ona niestety nie zadziała pod G1 iż jest ona tylko pod G2.

@Maciejh

Rutyna TA_Dead nie istnieje, przynajmniej w G1, nie wiem jak z G2.

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy

Pawciow

Dwa problemy
#4 2011-01-11, 18:43(Ostatnia zmiana: 2011-01-11, 18:59)
w G2NK TA_Dead istnieje na pewno ; a ten tego, króry GURU z g1 umarł podczas przyzywania Śniącego czy jakoś tak? Y'Berion i on ma w skrypcie taki kod:
FUNC VOID Rtn_dead_1200 ()
{
TA_Drained_YBerion (23,00,21,00,"PSI_TEMPLE_ROOMS_IN_03");
    TA_Drained_YBerion (21,00,23,00,"PSI_TEMPLE_ROOMS_IN_03");
};

może tego użyj

Tomaj

Tomaj

Użytkownicy
posty107
Propsy13
  • Użytkownicy
Z tego co wiem to jakiś czas temu był na forum temat podobny do problemu 1.
I zdaję się, że ktoś napisał, że trzeba dodać do ekwipunku npc starą monetę czy coś w tym stylu, ale bardzo możliwe, że źle mówię. Poszukaj.
 


Tomaj

Tomaj

Użytkownicy
posty107
Propsy13
  • Użytkownicy
Chciałem napisać, że to ty ale na 100% pewien nie byłem, więc nie chciałem nie porozumień. Więc teraz oficjalnie piszę, że wrazie czego podziekowania dla Avallacha.
 

Pragasek

Pragasek

Użytkownicy
posty334
Propsy39
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Pragasek

Dwa problemy
#8 2011-01-11, 21:53(Ostatnia zmiana: 2011-01-11, 21:55)
Wyobraź sobie Pawciow ile zajęło by mi czasu robienie nowej rutyny ponad 50 NPC!
To bez sensu, a co z tą funkcją, która sprawia, że po rozdziale 4 najemnicy, szkodniki Magowie Ognia i Baalowie leżą martwi w starym obozie? można to użyć w dialogu?

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Dwa problemy
#9 2011-01-13, 18:29(Ostatnia zmiana: 2011-01-13, 18:36)
Na prośbę Pragaska zrobiłem takie skryptowe combo, jak to przeżyją to ja nie wiem jaką grę ty moddujesz :pokerface:  
func void umrzyj (var int instance)
{
var c_npc npc; npc = Hlp_GetNpc(instance); //mam cię...
Npc_ClearAIQueue (npc); //zostaw, już ci to nie będzie potrzebne
npc.flags = 0; //to też ci nie pomoże...
Npc_ChangeAttribute (npc, 0, -npc.attribute[0]); //a masz
Npc_ChangeAttribute (npc, 1, -npc.attribute[1]); //i jeszcze
npc.attribute[0] = 0; //i tu
npc.attribute[1] = 0; //po tobie :D
CreateInvItem (npc,ItMi_Stuff_OldCoin_02); //prawie jak obol dla Charona
AI_PlayAniBS (npc, "t_Dead", 23); //już leżysz
npc.start_aistate = ZS_Dead; //giń
AI_StartState (self, ZS_Dead, 0, ""); //UMRZYJ!!!1
npc.name = "Trup"; //to dla celów testowych, jak zadziała można wywalić

//R.I.P.
};
Wiem że wystarczyło by zwykłe npc.attribute[0] = 0, ale Pragasek twierdzi że nie bangla.


inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Gothica też umrzyło, ale od razu widać że ze mnie pro skrypter. Gra crashowała, ale bez ani jednego błędu nawet w maksymalnie szczegółowym logu zSpy - są rutynowe informacje a potem nagle gasi się.

Jednak crash spowodowała nie tak jak się mogło wydawać któraś z trzech ostatnich dziwacznych linijek, a zwykłe profilaktyczne Npc_ClearAIQueue - nie mam pojęcia dlaczego. W każdym razie już działa i npc są bardzo stanowczo nieżywi mimo wcześniejszej żywotności i uporu.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry