Nowy potwór 3358 10

O temacie

Autor Sergio

Zaczęty 3.04.2010 roku

Wyświetleń 3358

Odpowiedzi 10

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu

Sergio

Nowy potwór
2010-04-03, 12:23(Ostatnia zmiana: 2010-04-03, 12:23)
Witam, chciałbym zacząć zgłębiać tajniki animacji i tworzenia nowych potworów.
Na początek chciałbym się nauczyć zrobienia np.  latającego kwadratu      ;]  

Takie coś żeby po prostu pokazało się w grze i wykonywało jakieś ruchy a ja miałbym radochę że takie coś wstawiłem. (przynajmniej na początku).

I w związku z tym czy moglibyście mi polecić jakieś programy? Tutoriale?

Model taki prosty to żaden problem, zrobiłbym w Wingsie, oteksturować można w spacku. Tylko jak wprawić to jakoś w ruch?  Na początek żeby tylko potrafiło się przemieszczać, bez żadnych ataków itp.
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Na początek zrób mds, wzorując się np, na tym od Śniącego. Możesz nie dawać nawet żadnej animacji, byle by był sam szkielet. Body w formacie asc chyba nawet nie musi mieć żadnych kostek.

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu

Sergio

Nowy potwór
#2 2010-04-03, 12:27(Ostatnia zmiana: 2010-04-03, 12:36)
a można prosić o link do jakiegoś tutka czy coś (jeśli istnieje)?
Bo ja na razie jestem w takich sprawach zielony.

Ale poprzeglądam sobie mds'y, na pewno czegoś się wtedy nauczę


Dobra, otworzyłem mds śniącego, rozumiem że mam podmieniać wszystkie  Sle_Look_M01.asc  i  Sle_Body.asc  na jakieś stworzone przeze mnie, tak?

I jak mogę właściwie stworzyć własny plik asc?
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Nowy potwór
#3 2010-04-03, 12:50(Ostatnia zmiana: 2010-04-03, 12:57)
Nie, mds ma strukturę drzewka, podobną do xml.
Na początku masz jakby nagłówek dwuczęściowy, poniżej są "wpisy" z animacjami.
Otóż wszystkie te wpisy możesz wywalić, po prostu wtedy twoja postać będzie dynamiczna niczym skała ;)

Model ("nazwatwegomonstera")
{
meshAndTree ("jegocialo.asc" DONT_USE_MESH)
registerMesh ("jegocialo.ASC")

aniEnum
{
//tu możesz, ale nie musisz wrzucić swe animki
}
}
przykładowy wpis animki:
ani ("s_FistRun" 1 "s_FistRun" 0.0 0.0 M. "Sle_Amb_M01.asc" F 0 150 FPS:10)
{
//a tu możesz dać jakieś dziwne rzeczy włączane przy animce
}
Nazwy animacji są narzucane przez silnik, możesz wzorować się np. na człowieku (ale już nazwy pliku z animacją możesz dawać dowolne, podobne wszystkie ustawienia).

Kiedyś miałem zrobić całościowy tutorial o budowie i możliwościach mds'ów, ale jakoś nigdy nie ma czasu ;]

Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu

Sergio

Nowy potwór
#4 2010-04-03, 12:51(Ostatnia zmiana: 2010-04-03, 12:56)
dobra, zajmę się tym

a jak mogę przerobić model z 3ds na asc?
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.


Sergio

Sergio

Użytkownicy
Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu
posty449
Propsy12
  • Użytkownicy
  • Główny scenarzysta, skrypter i założyciel teamu

Sergio

Nowy potwór
#6 2010-04-03, 13:00(Ostatnia zmiana: 2010-04-03, 14:33)
na szczęście mam na kompie instalkę blendera, zaraz zainstaluje i ściągnę ten plugin

A tak na marginesie to jak wyeksporotwać model do asc?
Wchodzę w  file - export  i klikam  kerrax ASC II Model (.asc)  
Pokazuje mi się wtedy takie okienko ale nie mogę w nim nic zaznaczyć ani wybrać, ani wpisać.   :(

Jak eksportuje do 3ds to wszystko idzie dobrze a jak do asc to już nie.
 



Zachęcam do oglądania mojego kanału na youtube, może nie jestem teraz jakimś mistrzem ale rozkręcam się. Hit na ten moment: http://www.youtube.com/watch?v=vzOXV0Nb658 Dla wszystkich tych którzy nie mają nic przeciw porcji śmiechu w oparciu o gothic.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
najlepiej to zebysz mial maxa i v nim mozna zrobicz do gothica co tylko zechcesz tylko muszisz tego tez umiecz a jak sie tak pooglondasz v mds i animkach i skryptach to i sam zrozumiesz
tak najlepiej to by czi ktosz vyjasnil
 


Atom

Atom

Użytkownicy
posty18
Propsy1
  • Użytkownicy
Jest jakiś sposób by przenieść animacje z G3 do G2?
 


Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič

Mark56
Moderator

Nowy potwór
#10 2010-04-07, 17:44(Ostatnia zmiana: 2010-04-07, 17:48)
potem by juz viele modov mialo g3 na engine g2 :)  tylko grafa byla by do dupy
k temu potvorovi to chyba lepszi jest max , bo neviem jak v blenderze dodasz skielet ( nemam blendera i mnie neinteresuje to neviem ) no to v maxie zrobisz model i dodasz chotziasz zvykla dummy ktora podepnesz modelu i exportujesz ja jak .asc i potem animki ruchu ... i tutoriale animovania znajdzesz tez na google i jak pamientam to tvorci kerraxu zrobili viele tutkov
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry