1. jak zrobić dialogi z wszystkimi wilkami aby nie robić wszystkich wilków o innym instance i innych dialogach bo to trochę głupie a na pewno jest inne rozwiązanie
1. Nie da się, można co najwyżej zrobić dialog który będzie "wymieniany" pomiędzy kilkoma NPC, ale nigdy nie będzie dla wszystkich na raz. Musiałbyś jakoś najpierw nastawiać go na tego wilka z którym w danej chwili gadasz. Wtedy w dialogu zamiast instance NPC dajesz zmienną, a tą zmienną modyfikujesz gdziekolwiek przez
nazwa_zmiennej_npc = HLP_GetInstanceID (instance_danego_npc);
Możesz więc dla każdego wilka zrobić osobne zdanie "wprowadzające", a ono z kolei przypisze do niego "globalną" resztę dialogu.
2. gdzie / w jakim pliku trzeba umieścić skrypt Tigera ??
2. W świecie - robisz to przez aplikację Spacer, dodatkowo w startup.d musisz dodać aktywator.
3. czy można zrobić NPC z 3ds`a czy musi być jednak mds ?
3. Da się, trzeba trochę pokombinować, jednak że jest to sprawa wymagająca pewnej pomysłowości, nie chciałbym tak po prostu publikować rozwiązania.
Podpowiem tylko że musisz zrobić choćby prosty mds bez wpisów animek, użyć jakikolwiek asc, a następnie "ukryć" go i nałożyć model 3D. Ta druga część jest oczywiście trudniejsza