Tutorial 2617 6

O temacie

Autor

Zaczęty 16.12.2009 roku

Wyświetleń 2617

Odpowiedzi 6

WonderiuS
  • Gość
Witam, jest może taki tutorial, albo jeżeli mógłby ktoś taki tutek napisać to byłbym wdzięczny. A chodzi o budowanie w Gothic. Tak jak w Gother Mod Mgła, pojawia się gość i można wybierać co zbudować. Jak się takie coś robi?
 

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy

jendrzejs

Tutorial
#1 2009-12-16, 21:18(Ostatnia zmiana: 2009-12-16, 21:21)
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Tutorial
#2 2009-12-16, 21:19(Ostatnia zmiana: 2009-12-16, 21:36)
Proponuję najpierw tworzyć dane obiekty schowane gdzieś pod ziemią, a potem przemieszczać je za pomocą trigger movera. Tutorial: http://themodders.org/index.php?showtopic=58 .

I nie pisz że to o bramie a chodziło ci o budynki, z punktu widzenia mechanizmu przesuwasz po prostu jakiś obiekt trójwymiarowy, nie ma znaczenia co on akurat przedstawia.

Aha, ostrzegam że przez "budowane" tą metodą budynki będzie padał deszcz i nie ma żadnych metod aby temu zapobiec.

EDIT: "administrator" mnie uprzedził :D

WonderiuS
  • Gość
Ale jak zrobić że jak stworzę jakiegoś gościa jak w Mgle, i żeby po dialogu pojawił się kawałek budynku i jakiś gość stukał w niego, aż by cały się pojawił, to tak samo się robi? Sorry, trochę nie zrozumiale napisałem :D .
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Tutorial
#4 2009-12-16, 21:34(Ostatnia zmiana: 2009-12-16, 21:34)
Zrób ten budynek w częściach i dla każdej osobny trigger mover, każdy uaktywniany po odpowiedniej opcji dialogowej lub po upłynięciu odpowiedniej ilości czasu liczonej script triggerem. Dodatkowo po wydaniu danego polecenia włącz zmianę rutyny jakiegoś NPC tak żeby zaczął walić młotkiem po niewidzialnych umieszczonych tam już wcześniej mobach.

WonderiuS
  • Gość
Aha, a jak zrobić ten budynek w częściach?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
No normalnie, możesz wymodelować go w jakimś programie w całości, a potem pociąć (w Wingsie opcja przekrój według pętli) albo po prostu modelować kawałki osobno, jak wolisz. Potem musisz zapisać każdy z nich do osobnego pliku 3ds i do każdego przypisać osobny trigger mover, ale tak, aby po uaktywnieniu wszystkich złożyły się w pasującą całość.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry