Czy coś takiego się przyjmie? 4682 19

O temacie

Autor MRGreg

Zaczęty 26.08.2009 roku

Wyświetleń 4682

Odpowiedzi 19

MRGreg

MRGreg

Użytkownicy
posty32
  • Użytkownicy
Witam mam takie pytanie dość nietypowe a bardziej prosiłbym o opinie ludzi którzy już znają się trochę na pisaniu skryptów do Gothica. Mianowicie wpadłem na pomysł napisania programu który by wspomagał pisanie skryptów albo raczej dużą część robił za nas. Jakiś czas temu zacząłem się bawić z modami do Gothica i wiem że na początku to cieszy człowieka, odkrywanie nowych szczegółów wpadanie na różne pomysły (regeneracja,reputacja,itp.) ale po jakimś czasie do pisanie skryptów staje się długim nużącym zadaniem(np. pisanie dialogów)... Ale do rzeczy chciałbym jakoś pomóc w szerzeniu się polskiego moddingu i chciałbym stworzyć narzędzia które pozwolą nam szybciej rozwijać naszą twórczość. Pomysł jest taki: zrobić program który będzie tworzył pliki z rozszerzeniem .d postaci, przedmiotów, amuletów, zbroi, dialogów itd. Wydaje mi się że jestem w stanie zrobić taki program, ale pytanie brzmi czy jesteśmy/jesteście się w stanie przerzucić na taki program? Czy opłaca się męczyć nad takim programem? Czy jakieś większe grupy już same sobie zrobiły taki program(nie chciałbym powielać)? I najważniejsze pytanie: Jakie czynności byście chcieli aby wykonywał program dokładnie w czym mógłby wam najbardziej pomóc(w końcu nie będę pisał go tylko dla siebie)?

No to się trochę rozpisałem  ;(  Z góry dzięki za odpowiedzi każda jest bardzo cenna :D  musimy sobie pomagać ;)

Pozdrawiam
 

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Są już programy do dialogów i npc
 

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
niektóre skrypty warto wygenerować, szczególnie gdy postają według określonego schematu. często jednak generatory nie dają zbyt wiele, gdy podczas obsługi generatora trzeba podać te same dane, które są potrzebne przy zmienianiu skopiowanego skryptu.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
I tak większość skryptów tworzy się kopiując inny, już stworzony i działający i modyfikując tylko odpowiednie fragmenty.
Jednak według mnie przydatne by było coś w stylu bazy danych gothicowych funkcji i gotowych rozwiązań skryptowych, gdzie wszystkie najważniejsze były by krótko opisane i gotowe do modyfikacji oraz skopiowania. Podkreślam, że mam tu na myśli nie tylko takie proste funkcje typu print screen, ale całe generatory funkcji wraz z zestawami gotowych parametrów. Mogła by być to choćby funkcja ApplyOverlayMDS, ale z podaną już listą możliwych animacji.

Jednak stworzeniu czegoś takiego towarzyszą dwa problemy: baza danych musiała by być bardzo rozbudowana i stworzona przez kogoś doświadczonego i  posiadającego wielką wiedzę o mechanizmach działania gry. Poza tym, dobrze by było aby zawierała mocno skrócone wskazówki które zostały zawarte w tutorialach i FAQ na forum, a na to musieliby wyrazić zgodę ich twórcy.
Uważam, że sam kod programu i bazę danych musiała by zaprojektować jedna osoba, ale samą jej treść mogli by proponować skrypterzy w specjalnym temacie na forum. Co jakiś czas twórca programu przeglądałby temat, przetwarzał zawarte informacje na sposób możliwy do odczytania przez bazę danych i publikował taką nową wersję w internecie. Powinna być ona możliwie łatwa w aktualizacji. Ponadto, oprócz tej standardowej mogła by posiadać także bazę danych użytkownika którą mógłby on rozbudowywać samodzielnie i wysyłać do autora programu.

MRGreg

MRGreg

Użytkownicy
posty32
  • Użytkownicy
Hm... Nigdy o czymś takim nie myślałem... Więc jeżeli Cię dobrze rozumiem proponujesz zrobienie olbrzymiej bazy danych zawierającej wszystkie możliwe funkcje jakie oferuje silnik wraz z ich możliwościami? Pewnie by było to bardzo przydatne, ale szczerze wątpię żebym mógł coś takiego napisać ;(  nie znam aż tak dobrze silnika gry... Mógłbym spróbować ale musiałbym liczyć na wasze wsparcie :D
 

gothI

gothI

Użytkownicy
posty167
  • Użytkownicy
Przydałby sięprogram do generowania NPC tylko nie taki jak NPC Maker, taki w ktorym podawałoby się zakres ID, Gildie itp  Po prostu generator np Strazników z losowym wygladem.
 
GG:10938162

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
kiedyś tworzyłem generator npc, w sumie nie miał opcji tworzenia losowych wyglądów postaci, ale miał być z założenia rozbudowywany http://picasaweb.google.pl/karolwicher/Pro...337905371087826 tutaj widać większość opcji jak posiadał myślę, że nie warto robić pojedynczego programu ale kombajn w którym przełączając zakładki mamy generator npc, dialogów, itemów czy innego "gówna"
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Czy coś takiego się przyjmie?
#7 2009-08-26, 19:32(Ostatnia zmiana: 2009-08-26, 19:32)
Cytuj
więc jeżeli Cię dobrze rozumiem proponujesz zrobienie olbrzymiej bazy danych zawierającej wszystkie możliwe funkcje jakie oferuje silnik wraz z ich możliwościami?
Absolutnie nie!
Cytuj
gdzie wszystkie najważniejsze były by krótko opisane i gotowe do modyfikacji oraz skopiowania.
Mam na myśli tylko te najważniejsze, których się choć czasem używa, tymczasem zdecydowana część funkcji silnika jest prawie w ogóle nie wykorzystywana, bo po prostu nie a takiej potrzeby. Ich listę można by zrobić bardzo łatwo wypisując po prostu niektóre pozycje z listy którą już stworzył/skopiował Adanos, jest ona już gdzieś na forum umieszczona razem z niemieckimi objaśnieniami działania. Do wypisanych pozycji wystarczyło by dobrać jakieś krótkie wyjaśnienia i przykłady użycia. Poza tym, zaznaczyłem że jedna osoba zrobiła by sam program i choćby szablon bazy danych, zaś ochotnicy wspólnie zgłaszali by kolejne wpisy i propozycje.

MRGreg

MRGreg

Użytkownicy
posty32
  • Użytkownicy
Pewnie chodzi Ci o TEN topic. No tak ale jak już mówiłem nie znam na tyle silnika żeby to samemu zrobić. Poza tym ja myślałem bardziej o właśnie takim kombajnie(jak pisze wietrzyk) który będzie odpowiedzialny za robienie skryptów szybko i dobrze np. chcemy zrobić 10 strażników: wpisujemy ilość generowanych strażników i on robi tak żeby nie powtórzyć id to dajemy mu zakres a później  jeszcze dodaje nam linijki jakie musimy wstawić w startup.d albo sam je dopisuje. Wszystkim losuje parametry itd. Albo skoro to już ma być kombajn to niech zawiera jedno i drugie :D  Ja jestem otwarty na wszelkie propozycje aż coś uzgodnimy ;(
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Jeśli ten program miałby mieć coś wspólnego z tworzeniem NPC, to moim zdaniem powinien mieć wbudowane grupy tekstury twarzy, np. gdy wybieramy typ twarzy nowicjusza, to pokazują nam się cyferki możliwe do wykorzystania, wraz z teksturami umieszczonymi obok. Wyeliminowałby problem z czerwoną japą ludka.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
Jest taki generator npc do G2 gdzie wyświetla się nazwa tekstury plus obraz, jak znajdę nazwę to z edytuję post

edit: NSC Script Generator 2.2 nawet mam gdzieś spolszczenie do niego.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
A te cyferki też się pojawiają? U mnie to był największy problem.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
myślę, że cyferki nie są tu potrzebne, jest to tak rozwiązane
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Jeśli tym suwakiem można wybrać każdą teksturę głowy, a program ustali odpowiednie cyferki, to właśnie o taki mi chodziło, tylko że do pierwszej części. Chyba, że pomiędzy skryptami z jedynki a dwójki jest mała różnica, to można ręcznie przerabiać.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

MRGreg

MRGreg

Użytkownicy
posty32
  • Użytkownicy
No ciekawie zrobione :D  heh widzę że się grubo myliłem myśląc że jeszcze nikt się za to nie wziął :P  no cóż na razie nie zamykajmy tego tematu, jeżeli ktoś wpadnie na jakiś genialny pomysł na program który ułatwi modowanie to będziemy dalej kminić :D  a jak nie to ruszymy z pomysłem Avallacha ;)
 

StarOuter

StarOuter

Użytkownicy
posty62
  • Użytkownicy
Muszę powiedzieć że to dobry pomysł
 :)  ale niewykonalny
bo trzeba by zebrać najlepszych polskich moderów gothica i wmiare dobrych programistów

to niebyły by generatory
tylko np. funkcje



Funkcja Stwórz(Obywatela)

Imię = "Wrzód"
Twarz = 22
Ciało = 1  // 1=białas/ 2= murzyn
Pancerz = "Strój kopacza"
itd.

ta było by dobre...
 

MRGreg

MRGreg

Użytkownicy
posty32
  • Użytkownicy
No nie wiem z tego co mówił Avallach nie będą to wszystkie funkcje a tylko niektóre opisane TUTAJ tylko tak jak mówiłem nie wezmę się za to sam bo nie czuje się na siłach przynajmniej na razie. A Funkcja która tworzy postać chyb nie istnieje a jedynie można napisać skrypt postaci którą później gdzieś wrzucimy a to już nie jest funkcja.
 

StarOuter

StarOuter

Użytkownicy
posty62
  • Użytkownicy
w czym to będziesz pisać to może pomogę :)
 

MRGreg

MRGreg

Użytkownicy
posty32
  • Użytkownicy
Właściwie problem nie dotyczy samego napisania programu ale tych wszystkich funkcji co są opisane po niemiecku w tamtym "tutku" i użycia ich np. większości nie umiem użyć to po co pisać sam szablon :)  programu ?
 

StarOuter

StarOuter

Użytkownicy
posty62
  • Użytkownicy
ja piszę w VB
hmm..
pomyśli się
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry