[Blender] Bakowanie Normal Map 3450 5

O temacie

Autor Kelten

Zaczęty 14.10.2016 roku

Wyświetleń 3450

Odpowiedzi 5

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Mam problem z wypalaniem wystających obiektów (tj. śruby , gwoździe).
Krawędzie takich obiektów są strasznie "spikselowane" niezależnie od tego czy mają smoootha czy też nie.

Nie wiem co robię źle nakładam na siebie lp i hp, wszystko przykrywam cage'em.


Powiększenie rozmiaru tekstury niewiele daje.Nawet gdy taki obiekt jest połączony geometrią z cubem pixele nadal występują.
 

Lotnik

Lotnik

Użytkownicy
Wyjadam żelki
posty179
Propsy424
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Wyjadam żelki
Może wypal w xNormalu, tam jest antyaliasing.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Palisz w cycles tak?
 

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Tak, w sumie to już znalazłem rozwiązanie; trzeba było te gwózdki zrobić jak floating objects.
Jeśli możecie to nie zamykajcie jeszcze tego tematu, będę kombinował z różnymi rzeczami bo chce się tego wypalania dobrze nauczyć.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Krawędzie takich obiektów są strasznie "spikselowane" niezależnie od tego czy mają smoootha czy też nie.
Z tego co kojarzę to standardem w przemyśle jest to, że tekstury przygotowuje się przynajmniej o rząd większe, a na koniec skaluje się je do rozmiaru docelowego. W ten sposób nie trzeba się martwić się o artefakty na poziomie pixeli właśnie takie jak aliasing. Tracą jakiekolwiek znaczenie.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Pal w Xnormalu bo Blender niestety bakera ma narazie kiepskiego
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry