Czy jest możliwość stworzenia (na silniku ZenGin) efektu rozsypania się obiektu?
Odpowiedź na to czy się da dostałeś już w swoim poprzednim wątku:
Możliwe jest ingerowanie w silnik nie tylko "na tyle". Można ingerować ile się chce. Można nawet go przepisać od zera ("ingerencja 100%"). Po prostu im większa ingerencja, tym więcej pracy. A zawsze jest co najmniej sporo, bo nie ma dostępu do kodu źródłowego.
Jak stworzyć rozwalające się przedmioty?
Najpierw zaprogramuj rozwalanie się obiektów w silniku gry, a potem w skryptach stwórz te przedmioty w taki sposób żeby działał na nie algorytm który dodałeś do silnika

po uderzeniu bezimiennym w krzesło - to rozsypało by się na kawałki.
Nigdy nie widziałem w oryginalnej grze żeby ktoś uderzał innymi postaciami o krzesła. A to może oznaczać że nawet jeśli zaprogramujesz rozpadanie się krzeseł, to gracz tego nigdy nie zauważy :(