Niewidzialność po użyciu przedmiotu 3887 8

O temacie

Autor wojoluz

Zaczęty 9.03.2013 roku

Wyświetleń 3887

Odpowiedzi 8

wojoluz

wojoluz

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy
Witam!Chciałbym się dowiedzieć ,czy można dodać przedmiot do Gothica 2 sprawiający ,że dana osoba jest niewidzialna.Chciałbym ,aby NPC też nie postrzegali tej osoby.Jakby ktoś coś wymyślił to piszcie.
 

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Nie mam pewności, ale wpadłem na coś takiego: przedmiot po użyciu działa jak przemiana w potwora - nadaje Ci gildię np. chrząszcz/owca, tyle że zamiast cielesnej zmiany w potwora dodaj niewidzialność.
 

Pablo21293

Pablo21293

Użytkownicy
posty82
Propsy28
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W Mrocznych tajemnicach chyba był taki pierscien to sprawdzic w skryptach mozna. Ale spróbuj dac gildie chrzaszcz to nikt nie powinien cie zaczepiac a efekt niewidzialnisci mozesz zrobic poprzez otworzenie asc zbroji i usuniecie modelu.
 

Eleven

Eleven

Użytkownicy
posty66
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Jeśli chcesz, żeby to był przedmiot używany przez gracza ustaw przezroczystość po użyciu. Z gildią chrząszcz byłoby  nieźle, ale wtedy jak podejdziesz do kogoś kto pilnuje jakiegoś (np.:strażnicy bram miasta, rycerze przy bramie górnego miasta, paladyni przy bramie do GD) przejścia to powie "żadna bestia tu nie wejdzie" i rzuci się na ciebie.
 

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Jeśli chcesz, żeby to był przedmiot używany przez gracza ustaw przezroczystość po użyciu. Z gildią chrząszcz byłoby  nieźle, ale wtedy jak podejdziesz do kogoś kto pilnuje jakiegoś (np.:strażnicy bram miasta, rycerze przy bramie górnego miasta, paladyni przy bramie do GD) przejścia to powie "żadna bestia tu nie wejdzie" i rzuci się na ciebie.

Racja, to nie zadziała.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Niewidzialność po użyciu przedmiotu
#5 2013-03-09, 12:18(Ostatnia zmiana: 2013-03-09, 12:28)
Właściwszym sposobem byłoby dodanie warunku w odpowiednich perceptionach npców (potwory to też npc), tak żeby sprawdzali czy bohater jest niewidzialny (jeśli danego itemu ma używać tylko bohater, wystarczyłaby zmienna globalna), a jeśli jest, to przerywali "postrzeganie".

Nie jest to jednak zajęcie dla osoby początkującej. O wiele prostsza byłaby metoda którą zaproponował Korek, czyli ustawienie nieszkodliwej gildii, z tym że prawdopodobnie nie działałoby to na strażników miejsc, którzy są po prostu tak zaprogramowani żeby nie wpuszczać gracza.

Ewentualnie możesz na siłę tymczasowo wstrzymać WSZYSTKIE perceptiony w grze, nie tylko w stosunku do gracza, ale w ogóle (np ludzie przestaną zauważać potwory i bandytów i na odwrót, wszyscy będą się ignorować). Wśród nich jest też perc_assesstalk odpowiedzialny za rozmowę, więc ona też będzie zablokowana (dość logiczne).
Aby to zrobić, skopiuj funkcję InitPerceptions z
_Work\data\Scripts\Content\AI\AI_Intern\Perception.di nadaj kopii inną nazwę, np PausePerceptions i zmień wszystkie drugie argumenty funkcji na 0, np:
Perc_SetRange (PERC_ASSESSDAMAGE, 0);Wywołuj tą nową funkcję w momencie kiedy postać będzie stawała się niewidzialna, a InitPerceptions kiedy będzie stawała się widzialna z powrotem.
Tak jak pisałem to rozwiązanie bardzo uproszczone i nie do końca poprawne, bo npc przestaną zauważać nie tylko gracza, ale wszystkich w ogóle (chociaż reszta będzie normalnie widzialna).

Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy
Ewentualnie możesz poszukać na internecie skryptu broni orków z G1. Chyba Ulu-Mulu się nazywała. I możesz przy tym pokombinować, ale nie wiem czy ten skrypt będzie działał w G2. Chyba, że modyfikujesz G1 to wtedy nie ma problemu. Tylko nie wiem czy to ulu mulu nie działa na zasadzie przypisania gildii.
 

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Raczej nie, bo gdy używasz Ulu-Mulu, to ludzie Cię nie atakują przecież.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ulu-mulu samo w sobie jest zwykłą bronią. Po prostu w odpowiednim perceptionie u orków jest warunek sprawdzający czy zauważona osoba ma założoną broń o takim instance. Jest to ta sama metoda którą zaproponowałem w pierwszym zdaniu poprzedniego posta, ale tak jak napisałem nie byłoby to zbyt łatwe, bo musiałbyś najpierw znaleźć wszystkie odpowiednie perceptiony.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry