Jak zrobić żeby założyć miecz na miejsce kuszy 5174 11

O temacie

Autor mass1500

Zaczęty 22.12.2011 roku

Wyświetleń 5174

Odpowiedzi 11

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Jak zrobić żeby założyć miecz na miejsce kuszy. Mam na myśli żeby postać miała przy pasie miecz 1-ręczny np. betty a na miejscu kuszy miała też miecz 1-ręczny ale z innym rodzajem obrażeń żeby na przykład lepiej sobie radziła w walce z jakimiś potworami które mają ochrone przed obrażeniami ciętymi większą od ochrony na obrażenia ogniste



instance itmw_addon_test (C_Item)
{      
        name                            ="test";

          mainflag                        =   ITEM_KAT_FF;
        flags             =   ITEM_AXE|ITEM_MISSION;         
        material                        =   MAT_METAL;

        value                           =5000;

        damageTotal                     =200;
        damagetype                      =DAM_EDGE;
        range                           = Range_Rubinklinge;    

        on_equip          = Equip_test;
        on_unequip         = unEquip_test;      

        cond_atr[2]                     = ATR_STRENGTH;
        cond_value[2]                   = 10;
        visual             ="ItMw_065_1h_sword_bastard_03.3DS";

        description                     = name;
        TEXT[2]                         = NAME_Damage;                          COUNT[2]        = damageTotal;
        TEXT[3]                         = NAME_Str_needed;                      COUNT[3]        = cond_value[2];
        TEXT[4]                         = NAME_OneHanded;
        TEXT[5]                         = NAME_Value;                           COUNT[5]        = value;
};
FUNC INT Equip_test()
{
AI_ReadyMeleeWeapon(self);
AI_RemoveWeapon(self);
};
FUNC INT UnEquip_test()
{
};



napisałem taki skrypt, lecz gdy zakładam broń to ona jest zamiast kuszy ale zanajduje się przy pasie i nie moge z niej normalnie korzystać

z góry dzięki za pomoc
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Napisz mi proszę co twoim zdaniem miały robić polecenia w funkcji on_equip (Equip_test).

Co do wykonania, podpowiem ci że chodzi o overlay mds'y i są z tym masakryczne problemy. Ja sam dałem sobie spokój w momencie kiedy zmagałem się z crashującym grę dobijaniem przy pomocy tej drugiej broni.

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
myślałem ze jak dam funkcję przy aktywowaniu broni żeby ja automatycznie wyjął i schował to coś pomorze
takie już wymyślanie żeby tylko jakoś się udało xD





mógłbyś mi trochę pomóc w tych mds-ach bo nigdy tego nie ruszałem i nie zabardzo ogarniam co tam jest napisane



edit//////////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////


napisałem mds i zrobiłem skrypt i wszytko działa jak powinno z wyjątkiem jednej rzeczy
napisałem ze postac bedzie machac kusza jak mieczem 1-recznym na poziomie wojownika
lecz po uruchomieniu gry zamiast machac na poziomie wojownika bronia z 2 slota (kusza) macha na poziomie wojownika bronia z 1 slota (bronia biala) i tu moje pytanie co mam zle??
 

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
wie ktoś może jakie trzeba konkretne pliki zdekompilować bo ja dekompliuje 1hst1 1hst2 cbowt1 i cbowt2 i czy trzeba coś jeszcze?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Twój MDS potrzebuje nowej nazwy, oraz zestawu animacji w tym wypadku do walki mieczem dwuręcznym. Wrzuć wszystko do /anims i resztą zajmie się Gothic przy nakładaniu tego overlay MDS.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
kiedy już myślałem ze wszytko działa nagle się lekko zdziwiłem otóż miecz jest wyciągany i trzymany jak miecz 1h ale walczy się nim jak kuszą i tu moje pytanie co muszę poprawić w mds-ie? jak potrzeba to mogę wrzucić mds-a na forum
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
No i jednak trzeba podawać wszystko na tacy...
Po pierwsze, w animacji wyciągania ma być ten eventTag:
*eventTag (5 "DEF_FIGHTMODE" "1HS")Po drugie, musisz ręcznie powymieniać animacje (nazwy plików asc, przedziały klatek itd, zostaw nazwy animacji). Poustawiaj analogiczne z mds'a walki bronią jednoręczną.

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
nie wiem może się myle ale skoro w eventtag jest 1hs to wyciagnie bron z zs miecz-a 1h ja daje cbow i normalnie mi się broń wyciąga a jak daje coś innego prócz cbow to pojawia się niewidzialna broń a nie mam problemu z wyciaganiem broni tylko chodzi tylko i wyłącznie o walke
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
...

Jak piszę że wyciągnie ze slotu kuszy, to znaczy że wyciągnie ze slotu kuszy. Uwierz mi, znam się na tym lepiej od ciebie i nawet sam wykonywałem konkretnie coś takiego. Ten eventTag odpowiada właśnie za walkę, nie wpływa w żaden sposób na wyciąganie, bo przecież sam jest dopiero przez nie uruchamiany.

Animacja wyciągania musi być akurat zostawiona ta z kuszy. Przecież jak dasz animację wyciągania miecza, to będzie próbował sięgnąć po miecz, ale go nie wyciągnie - zamiast tego do jego ręki przeskoczy kusza.

Właściwie to nie pamiętam które animacje trzeba podmienić, na pewno wyciągania i chowania nie można.

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
nie wiem czemu ale postać mi tak jakby nie chwyta broni ale animacja walki i wyciągania jest odtwarzana
 


mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
dobra po ciężkich przebojach i pomocy innych w końcu se poradziłem

temat do zamknięcia
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry