Kilka pytań. ;P 2884 6

O temacie

Autor Khorne

Zaczęty 11.07.2011 roku

Wyświetleń 2884

Odpowiedzi 6

Khorne

Khorne

Użytkownicy
posty40
Propsy53
  • Użytkownicy
Siema wszystkim. noo dobra od czego by tu zacząć.. ;p  
..na początek powiem tak, szukałem tego po forum i znajdowałem tematy podobne ale jednak nie do końca o to mi chodziło i pozostaje taki, że to tak ujmę, niedosyt. ;p
No i jeszcze jedno, pytania kierowane są raczej do tych bardziej doświadczonych gości z forum..
dobra to jade z tymi pytaniami.. ;p

1. Czy da się ustawić pasek many tak by znalazł się pod paskiem PŻ i był ciągle widoczny?
2. Czy liczba umiejętności jest gdzieś jakoś ograniczona czy też mogę dodawać ich ile chcę?
3. Czy da się zrobić nowy 6 rodzaj obrażeń?
4. Czy da się zrobić miecz z większą ilością wymagań niż jedna? Chcę zrobić miecz który będzie miał w wymaganiach np. siła 100; zręczność 100 i broń 2h mistrz.
5. Ile maksymalnie rodzajów obrażeń może zadawać miecz? ;p  
6. Czy da się zrobić czar który po trafieniu we wroga po chwili uderzy wroga obok i tak np. 4 razy.. coś na zasadzie łańcucha błyskawic.. jeśli tak to jak to mniej więcej zrobić? x]
na razie to tyle, ale zapewne jeszcze nieraz przyjde do was w łachę.. ;p
z góry dzięki.. ;)
 

Księga Czarodzieja Instalka



Spoiler


"Poglądy są jak dupa. Każdy ma jakieś, ale po co od razu pokazywać?"



"Pesymista widzi ciemny tunel. Optymista widzi światełko w tunelu. Realista widzi światło pociągu. A maszynista widzi trzech debili na torach."



"Nie wytrzymałem napięcia - i w końcu wyjąłem palce z kontaktu..." :)



"Bo kto to będzie skryptował jak nie ja? Więc jak ma to być dla mnie niespodzianka?

Zawiążesz mi oczy przy skryptowaniu? "




Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
1. Tak ale jest potrzebny ikarus (pakiet skryptów).
2. Tego nie wiem ale wiem że różni ludzie dodawali
3. Raczej nie ale nie jestem pewien z tymi nowy mi wynalazkami (mówię o LeGo i Ikarusie)
4. Z tego co pamiętam można.
5. Chyba tylko jeden.(chociaż możliwe jest podłączenie dodatkowych obrażeń więc może i więcej?)
6. Chyba nie.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
2 Możesz dać ile chcesz ale już wyższych indeksem okno umiejętności nie wyłapuje.
3 Raczej nie.
5 Jak byś pokombinował to nawet 3
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
5. Chyba tylko jeden.(chociaż możliwe jest podłączenie dodatkowych obrażeń więc może i więcej?)

Mnie się coś wydaje, że więcej. Przykłady:
- Uriziel
  • Obrażenia od ostrza
  • Obrażenia magiczne (Ogień ;p )
- Szpon Beliara
  • Obrażenia od ostrza
  • Obrażenia magiczne (Jakiś tam grom czy co za błyskawica)
Więc da się zrobić więcej niż jeden rodzaj obrażeń w broni.

Co do punktu drugiego to przedstawia się to tak, że umiejętności możesz mieć tyle, ile dusza zapragnie, ale nie koniecznie wszystkie będą mogły (z braku miejsca) wyświetlać się w oknie statystyk.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Zawsze wydawało mi się że broń może zadawać nawet i wszystkie rodzaje obrażeń na raz. Podobnie z wymaganiami - po prostu piszesz funkcję która przy zakładaniu sprawdza daną rzecz (nawet czy gracz ma dynię w ekwipunku i nie pobił wrzoda) i jeśli warunek nie jest spełniony to ściągasz broń. Możesz dawać tego ile chcesz, ale pamiętaj że masz ograniczoną ilość linijek w opisie (nie musisz ich jednak umieszczać, ale chyba o to głównie chodzi :lol: )

Khorne

Khorne

Użytkownicy
posty40
Propsy53
  • Użytkownicy
No dobrze, problemy 1-5 się wyjaśniły.. ;p  
Pozostał nr. 6.. a więc czy da się stworzyć czar podobny w działaniu do łańcucha błyskawic? Naprawdę zależy mi na odpowiedzi bo mam kilka pomysłów na nowe fajne czary..
A no i jeszcze coś, mianowicie jak by miał wyglądać ten skrypt na wymagania mieczy, czy podałby ktoś jakiś przykład?
Szczerze mówiąc pisanie skryptów nie jest moją mocną strona.. ja się grafiką bardziej zajmuje. ;p  
Wię zwyczajny skrypt broni wygląda mniej więcej tak:

INSTANCE ItMw_Chaos_Eater (C_Item)
{
name = "Pożeracz Chaosu";  

mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_2HD_SWD;
material = MAT_METAL;

value = 200000;

damageTotal   = 250;
damagetype = DAM_EDGE;
range     =   150;

cond_atr[2]   = ATR_STRENGTH;
cond_value[2]   = 240;
visual = "Pożeracz_Chaosu.3DS";

effect = "SPELLFX_WEAKGLIMMER_RED";

description = name;

TEXT[2] = NAME_Dam_Edge; COUNT[2] = damageTotal;
TEXT[3] = NAME_Str_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
TEXT[4] = NAME_TwoHanded;
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;
};

Chce aby miecz miał w wymaganiach broń 2h mistrz, gdzie mam to upchać i jak to ma mniej więcej wyglądać?
Czy mam coś dopisać w tej linijce? cond_atr[2]   = ATR_STRENGTH;
 

Księga Czarodzieja Instalka



Spoiler


"Poglądy są jak dupa. Każdy ma jakieś, ale po co od razu pokazywać?"



"Pesymista widzi ciemny tunel. Optymista widzi światełko w tunelu. Realista widzi światło pociągu. A maszynista widzi trzech debili na torach."



"Nie wytrzymałem napięcia - i w końcu wyjąłem palce z kontaktu..." :)



"Bo kto to będzie skryptował jak nie ja? Więc jak ma to być dla mnie niespodzianka?

Zawiążesz mi oczy przy skryptowaniu? "




mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
widze ze twoja ostatnia wypowiedz byla dosc dawno ale jak dalej sie z tym meczysz to ci pomoge
jesli chodzi o atrybuty to napisz cos takiego :
cond_atr[0] = atr_strength;
cond_atr[1] = atr_dexterity;
cond_value[0] = 100;
cond_value[1] = 50;

napisalem ze bron wymaga 100 sily i 50 zrecznosci a jesli chodzi o wymagana umiejetnosc to pokaze ci tylko przykład jak to dziala

mag_circle = 2;     (item wymaga 2 krag magii)

tak samo mozesz zrobic jesli chodzi o mistrza bronia 2-reczna poprostu napisz ze wymaga jest walka 2-reczym i napisz ile musisz posiadac posiadac procent zeby nia machac

mam nadzieje ze pomoglem :)  

sorry za ewentualny bledy ale pisze z mojego fona xD
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry