Brak tekstury przedmiotu stworzonego przez Wings 3D 8791 16

O temacie

Autor Graveir

Zaczęty 25.02.2011 roku

Wyświetleń 8791

Odpowiedzi 16

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Siema.Postanowiłem się pobawić w tworzenie modeli i korzystając z tutoriala na youtube,w którym jest pokazane jak stworzyć kieliszek stworzyłem swój model kielicha.Po zapisie do pliku .3ds jak importuje ten kielich w programie Wings 3D to wszystko ładnie jest(zielony kolor kielicha-czyli tak jak chciałem).Oczywiście po wyeksportowaniu zapisał mi się plik .3ds i plik .tga.Przerzuciłem ten plik do textures/items.Ale jak przyzwę ten kielich w grze,to nie posiada on tekstury;/
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

janpl

janpl

Użytkownicy
posty95
Propsy7
  • Użytkownicy
Siema.Postanowiłem się pobawić w tworzenie modeli i korzystając z tutoriala na youtube,w którym jest pokazane jak stworzyć kieliszek stworzyłem swój model kielicha.Po zapisie do pliku .3ds jak importuje ten kielich w programie Wings 3D to wszystko ładnie jest(zielony kolor kielicha-czyli tak jak chciałem).Oczywiście po wyeksportowaniu zapisał mi się plik .3ds i plik .tga.Przerzuciłem ten plik do textures/items.Ale jak przyzwę ten kielich w grze,to nie posiada on tekstury;/
Ja zawsze wstawiałem plik 3ds. tga i tex. Ale ponoć tex nie trzeba. <<ale sprobuj dodac rowniez plik tex zrob to tak:
np. kielich.3ds
    kielich.tga
    kielich-c.tex ;)
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Próbowałem nawet pokolorować ten model,ale po zapisie nie widzi,że jest pokolorowany;/ istnieje jakiś dobry tutorial do modelowania w tym Wingsie?
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

janpl

janpl

Użytkownicy
posty95
Propsy7
  • Użytkownicy
Próbowałem nawet pokolorować ten model,ale po zapisie nie widzi,że jest pokolorowany;/ istnieje jakiś dobry tutorial do modelowania w tym Wingsie?
Ja dałem kiedyś podobny temat i dostalem odpowiedz ze wings3d nie jest dobry do tworzenia modeli i światów bo teksturki znikaja co bylo dla mnie bylo zalamka ;/. Ale sprobuj moj sposob u gory musi zadzialac. Otworz model swojego kielicha. Wyeksportuj go jako np. Kielichbybezi. Teksture nazwij tak samo jak mode Kielichbybezi.tga i Kielichbybezi.tex. Ja tak zawsze robilem i dzialalo. :)  A czy w grze jest tekstura?
 


Cedric

Cedric

Użytkownicy
posty782
Propsy1084
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Btw Ja radziłbym korzystać z Gmaxa a nie z Wingsa
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Tyle,że nie mogę tekstury żadnej wyeksportować,bo zwyczajnie się nie da(przynajmniej pliku .tex)
Edit:Tutaj wrzucam model .3ds i plik .tga,a jeśli ktoś może sprawdzić ich "poprawność"to będę wdzięczny:
Pliki.Aha i doszedłem do pewnego wniosku,że jeśli plik .tga nie znajduje się tam,gdzie plik .3ds to Wings po zaimportowaniu pliku nie widzi tekstury(czyli tak jakby był nieoteksturowany).Ale jak są w tym samym folderze(np.jak u mnie w Meshes\Items to po zaimportowaniu mam pięknie niebieski kielich).
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Teksturę DA się wyeksportować :facepalm:
Okno -> Schemat Sceny -> Eksportuj -> Format .TGA
Tekstur do Gothica NIE robi się w tex, tylko w tga, wtedy engine przy uruchamianiu gry automatycznie dorobi mipmapy i przekonwertuje.
Nazwa pliku z jaką zapisujesz teksturę musi być taka sama jak nazwa tej tekstury w oknie schematu sceny, już o tym pisałem.
Modele z teksturami z Wingsa są czytane przez wszystkie programy do renderowania jakie znam, więc nie wymyślaj nagle że się nie da ich zapisać :facepalm:

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
No więc w Outliner zmieniłem nazwę tekstury(która standardowo nazywała się torus_a czy jakoś tak)na Kielich.I po wyeksportowaniu pliku .3ds o nazwie Kielich wyeksportowała mi się jednocześnie tekstura o nazwie Kielich.(tak kropka jest w nazwie,a sam plik ma rozszerzenie .tga).Czyli o to chodziło??
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti


Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
A propo tego schematu-jak wejdę w niego,to mam 3 jakieś części-jakieś default i 2 razy ten sam plik(taka sama nazwa).To muszę zmienić też ten drugi,czy wystarczy zmienić nazwę w jednej teksturze,wyeksportować i wrzucić plik .tga do Textures\Items?
Edit:Z nudów postanowiłem zrobić wg poradnika z youtube(trwającego jakieś 2 minuty i 13 sekund)coś w stylu miecza.Później w Wingsie zaimportowałem mój miecz i miecz z gothic,by mniej więcej równo zeskalować bronie.No i nie dość,że nie wyszedł rozmiar broni,to jeszcze Bezio jakoś dziwacznie ją trzyma-.- Tutaj screen z gry:
Popatrzcie na broń
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Musisz dopasować nie tylko rozmiar, ale też musi być takie jak oryginalne położenie rękojeści i obrót.
W oknie schematu sceny są nie tylko tekstury, po ikonkach można rozpoznać czy to obiekt, materiał czy tekstura. Materiał to coś co mówi o teksturze, taki jakby pośrednik, może zawierać dużo więcej danych, np kilka różnych nakładanych na siebie typów tekstur. Generalnie do Gothica jest to jednak tylko informacja o diffuse.

Powtarzam po raz trzeci, jeśli chcesz żeby działało, musisz ustawić tą samą nazwę pliku, co nazwę w oknie sceny używanej tekstury. Tekstura ma ikonkę szachownicy. Poznasz że to ta po tym, że nie da się jej skasować dopóki jest na scenie obiekt który jej używa.

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
No dobra,teksturowanie na razie zepchnąłem na drugi plan.Czyli jak muszę to w Wingsie zrobić,by złapał normalnie za rękojeść?
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
importuj sobie byle jaką broń z gry i ustaw swoją na osi tak jak ta z gry.

edit

w przypadku twojej broni przesuń są na osi tak żeby trzymał za tą "rączke"
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
No i dalej nic mi nie wychodzi;/ to chyba znak,że modelowanie to nie dla mnie-.-
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
o mój boże ,teksturowanie i ustawienie na osi to podstawy !! o teks. poszukaj na yt tutków a o osi to zgap od orginalnych modeli...
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
No właśnie,że oryginalne modele też nie działają(znaczy jak ustawiam modele).Musiałem trochę poprzesuwać i w miarę normalnie trzyma mój "model"sztyletu.Ale jak stworzę jakieś inne przedmioty,to widać ich nazwę w grze tylko;/
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry