Problem z duchem 4165 9

O temacie

Autor karus

Zaczęty 22.05.2010 roku

Wyświetleń 4165

Odpowiedzi 9

karus

karus

Użytkownicy
posty122
  • Użytkownicy
W związku z tym tematem

http://themodders.org/index.php?showtopic=7478&pid=96716&st=0&#entry96716
Tak wygląda fragment mojego  pliku  constans.d

Cytuj
//                                                            
//   GUILDS DESCRIPTION                                                 
//                                                            
CLASS C_GILVALUES                                                
{                                                            
   VAR INT      WATER_DEPTH_KNEE                  [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      WATER_DEPTH_CHEST                  [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      JUMPUP_HEIGHT                     [GIL_MAX]            ;      //   DEFAULT = 200;      
//   VAR INT      JUMPUP_FORCE                     [GIL_MAX]            ;
   VAR INT      SWIM_TIME                        [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      DIVE_TIME                        [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      STEP_HEIGHT                        [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      JUMPLOW_HEIGHT                     [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      JUMPMID_HEIGHT                     [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      SLIDE_ANGLE                        [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      SLIDE_ANGLE2                     [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      DISABLE_AUTOROLL                  [GIL_MAX]            ;      //   DEFAULT = 0               ;  0 = Autoroll  enabled   / 1 = Autoroll  disabled
   VAR INT      SURFACE_ALIGN                     [GIL_MAX]            ;      //   DEFAULT = 0               ;  0 = Alignment disabled   / 1 = Alignment enabled
   VAR INT      CLIMB_HEADING_ANGLE                  [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      CLIMB_HORIZ_ANGLE                  [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      CLIMB_GROUND_ANGLE                  [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      FIGHT_RANGE_BASE                  [GIL_MAX]            ;
   VAR INT      FIGHT_RANGE_FIST                  [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      FIGHT_RANGE_1HS                     [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      FIGHT_RANGE_1HA                     [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      FIGHT_RANGE_2HS                     [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      FIGHT_RANGE_2HA                     [GIL_MAX]            ;         
   VAR INT      FALLDOWN_HEIGHT                     [GIL_MAX]            ;      //                           Wie tief Fallen ohne Schaden ?
   VAR INT      FALLDOWN_DAMAGE                     [GIL_MAX]            ;      //                           Schaden für jeden weiteren angefangenen Meter.
   VAR INT      BLOOD_DISABLED                     [GIL_MAX]            ;      //   DEFAULT = 0               ;   Blut ganz ausschalten (z.B. bei Sekletten) ?
   VAR INT      BLOOD_MAX_DISTANCE                  [GIL_MAX]            ;      //   DEFAULT = 1000            ;   Wie weit spritzt das Blut (in cm) ?
   VAR INT      BLOOD_AMOUNT                     [GIL_MAX]            ;      //   DEFAULT = 10            ;   Wie viel Blut ?
   VAR INT      BLOOD_FLOW                        [GIL_MAX]            ;      //   DEFAULT = 0               ;   Soll es sich langsam ausbreiten ?
   VAR STRING  BLOOD_EMITTER                     [GIL_MAX]            ;      //   DEFAULT = "PFX_BLOOD"      ;   Welcher Partikel-Emitter ?
   VAR STRING  BLOOD_TEXTURE                     [GIL_MAX]            ;      //   DEFAULT = "ZBLOODSPLAT2.TGA";   Welche Textur ?
   VAR INT    TURN_SPEED
   VAR INT      visibility                     [GIL_MAX] ;                                                                                          
};                                 
                                                            
//                                                            
//   SOUND TYPES                                                       
//

Przy naprawianiu skryptow spacerem wyskakuje masa bledow typu zly identyfikator, u:par, syntax error. Nie rozumiem co robię źle.  :/
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Problem z duchem
#1 2010-05-22, 12:36(Ostatnia zmiana: 2010-05-22, 12:44)
W związku z tym tematem
http://themodders.org/index.php?showtopic=7478&pid=96716&st=0&#entry96716Tak wygląda fragment mojego pliku constans.d
CLASS C_GILVALUES
{
VAR INT visibility [GIL_MAX];
};
Przy naprawianiu skryptow spacerem wyskakuje masa bledow typu zly identyfikator, u:par, syntax error. Nie rozumiem co robię źle. :/
Nigdzie nie było powiedziane że masz dodawać nową tablicę (42 elementową) do klasy C_GILVALUES :/  
Miałeś po prostu zrobić nową zmienną, na końcu pliku dopisać
var int visiblity;

karus

karus

Użytkownicy
posty122
  • Użytkownicy
Wybacz ale tak zrozumiałem :/
A co do tej nowej zmiennej, to czy tak ma wyglądać xD?

Cytuj
//                                                            
//   INV
//
{
VAR INT visibility;
};
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
NIE. Ma to wyglądać dokładnie tak jak napisałem, bez żadnych dodatkowych klamer czy innych dupereli o których nie wiesz do czego służą. Zwyczajnie zjedź na sam koniec pliku, wciśnij "Enter" i wklej to:
var int visiblity;

karus

karus

Użytkownicy
posty122
  • Użytkownicy

karus

Problem z duchem
#4 2010-05-22, 13:33(Ostatnia zmiana: 2010-05-22, 13:37)
nadal nieznany identyfikator line 13 :/  Standardowo zapodaje fragment kodu NPC'ta gdzie owy błąd występuje.

Cytuj
instance Non_1004_Mietek (Npc_Default)
{
   //-------- primary data --------
   
   name       =      "Mietek";
   npctype    =      NPCTYPE_MAIN;
   guild       =      GIL_NONE;      
   level       =      4;
   
   
   voice       =      4;
   id          =      1004;
   visibility   = 3;
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
nadal nieznany identyfikator line 13 :/  Standardowo zapodaje fragment kodu NPC#msgote author=karus link=topic=10157.msg96759#msg96759 date=1274531097]nadal nieznany identyfikator line 13 :/  Standardowo zapodaje fragment kodu NPCta gdzie owy błąd występuje.
Nikt nie pisał że widoczność się ustawia dodając zmienną wewnątrz samego NPC. Musisz po prostu wywołać w nim funkcję z argumentem self i stopniem przezroczystości.

karus

karus

Użytkownicy
posty122
  • Użytkownicy

karus

Problem z duchem
#6 2010-05-22, 20:54(Ostatnia zmiana: 2010-05-22, 20:55)
Cytuj
FUNC VOID DIA_Mietek_Exit_Info()
{
visibility (self,3);
};

W ten sposób?
 

karus

karus

Użytkownicy
posty122
  • Użytkownicy

karus

Problem z duchem
#7 2010-05-23, 10:10(Ostatnia zmiana: 2010-05-23, 11:22)
Cytuj
// ********************************
// Duch
// ********************************

instance DIA_Mietek_Duch (C_INFO)
{
npc = Non_1004_Mietek;
nr = 1;
condition = DIA_Mietek_Duch_Condition;
information = DIA_Mietek_Duch_Info;
permanent = 0;
};

FUNC int DIA_Mietek_Duch_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Mietek_Duch_Info()
{
visibility (self,3);
};

Takie coś dałem, i błąd o treści: func does not return an int
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Problem z duchem
#8 2010-05-23, 13:23(Ostatnia zmiana: 2010-05-23, 13:27)
Nie pisz posta pod postem przed upływem doby. Nikt ci nie odpisuje, ponieważ po tym co napisałeś od razu widać że nie masz żadnego pojęcia o funkcjonowaniu czy składni Daedalusa, więc próby pomocy ci są kompletnie bezsensowne (przynajmniej ja tak uznałem). Najpierw zajmij się prostymi rzeczami, zrozum bazowe skrypty, co to są zmienne, funkcje, argumenty, obiekty, klasy i tablice itd.

Ten fragment kodu który nie wiadomo z kąd wymyśliłeś, to próba "wywołania" zmiennej jakby była funkcją co jest kompletnie bezsensowne. Skrypt orca o ile pamiętam jest kompletny i nawet nic nie trzeba pisać, wszystko masz podane gotowe.

Aby npc stał się niewidzialny, wstaw w jego skrypcie (tam gdzie dajesz imię, gildię itd) następującą linijkę:
TurnToGhost(self.id, 10);Jeśli chcesz żeby stało się to w trakcie np dialogu, zamiast self.id, ręcznie wpisz jego ID. Dokładniej już tego nie wytłumaczę.

karus

karus

Użytkownicy
posty122
  • Użytkownicy

karus

Problem z duchem
#9 2010-05-23, 13:53(Ostatnia zmiana: 2010-05-23, 13:56)
Z pewnością poczytam, dzięki za cierpliwość w stosunku do mnie :roll:  No i oczywiście działa.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry