Witam
Dla czego, uzywając mocno polecanej opcji przy teksturowaniu świata z manu podręcznego "zastasuj i odznacz"
jest tak ze w jednym miejscu normalnie tekstury się nakładają a ich modyfikacja jest łatwa i przyjemna a winnym miejscu jest przeciwnie, a nie raz się zdarzało wręcz tak, że w ogóle tekstura nie reaguje na klawisze klawiatury a sama sobą stanowi tylko jednokolorową plamę ?
Natomiast, kiedy używam mało promowanej funkcji z panelu, której ikonka przedstawia niebieską strzałeczkę zwróconą do bordowego trójkącika, cały proces teksturowania działa bezbłędnie ?
czym się różni polecenie z menu podręcznego od "APPLY MATERIAL TO SELECTED POOLYGONS (wih mapping)
czuje lekką fustrację, że oteksturuję pół świata a zaraz się okaże, że ta funkcja to nie to co sobie wyobrażałem i praca pójdzie na marne !
Proszę o odpowiedź. Przede wszystkim na zagadnienia:
1) czy można zresetować teksturę jak się za bardzo ją rozciągnie itp ?
2) czy jest coś takiego w spacer jak losowe ułożenia tekstury jednym kliknięciem myszki ?
co do podstawowego pytania, czy może na to mieć wpływ też zbyt wydłużony polygon ? jeśli to wina przygotowania świata w 3dsmax, to proszę o dokładne wyjaśnienie prostym słownictwem (ewentualnie zrobić przypis co do słownictwa :] ) i z podaniem ścieżek do używanych narzędzi (pewnie chodzi o unwrap uvw) - z góry bardzo dziękuję