osobiście ukończenie całego moda zajęło mi 120 h:P
Grałem nekromantą i stwierdzam że magiem grało się o niebo lepiej niż wojownikiem, chociaż jeżeli przypakujemy troszkę w mane i wyuczymy się u Galahada zniszczenia nieumarłego to da rade grac zapewne;P
teraz odnośnie pytań:
Spis zabitych potworów macie w dzienniku misji w informacjach, gdy ubijemy np. 50 bestii bronią jednoręczną to wzrosnie nam odpowiednio siła+1 lub walka tą bronią+1 gdy mamy już spory lvl(40 może większy nie pamiętam) siła będzie wzrastać+3
ale umiejętności walki bronią nadal +1
Dam wam jeszcze jedną radę:
Gdy gracie magiem wyuczcie się jak najszybciej 30 proc. walki bronią dwuręczną wtedy nie będziecie marnować mikstur manny, które trzeba wykorzystywać bardzo oszczędnie, gdyż do 6 rozdziału szybko się je zużywają (truposzy pełno a jakoś je załatwić trzeba) w mana natomiast pakujcie do puki koszt nauki nie będzie wynosił 3 pd później się nie opłaca ponieważ jest dużo tabliczek mikstur zwiększających czy tam książek z których możemy się tego nauczyć, a koszty nauki run zwiększają się ostro bodajże +10 pn za runę na krąg.
Gdy gramy wojownikiem tak samo do naszej broni jedno czy dwu ręcznej radzę nauczyć się strzelać najlepiej z kuszy
(obrażenia od zręczności + od siły) dodatkowo proponuję się wyuczyć wytrzymałości i żywotności do momentu kiedy koszt nauki będzie wynosił 2 pd, u Constantina można kupić recepturę winka Oblivion, które powoduje wzrost +50 hp na stałe jeśli się nie mylę, a hp dla woja do przeżycia jest kluczowe w returning.
A teraz ogólne porady dla każdej gildii w grze

:
- najlepiej zostać czeladnikiem u bospera da nam łuk idealny na początkowe bestie takie jak wilki gobliny itp., a także skórzany pancerz niezbędny do dołączenia do obozu myśliwych co jest kluczową sprawą w pozyskiwaniu kasy za trofea myśliwskie.
- jak najszybciej uczymy się wszystkich umiejętności myśliwskich i otwierania zamków jest to główne źródło dochodów skóry i inne trofea z bestii sprzedajemy myśliwemu Alfredowi w ich obozie daje o wiele lepsze ceny od bospera.
- nie wiem czy intelekt jest tak samo ważny dla woja jak dla maga bo szybko zrezygnowałem z gry nim(wola magię:) ) ale żeby zdobyć go jak najwięcej czytamy wszystkie książki i uczymy się umiejętności wspomnianych wcześniej łowieckich i alchemicznych, a także innych typu skradanie, czy kowalstwo(gdy wymaga max + 3pn na wykucie broni potem szkoda pn)
- kradzież kieszonkowa jest wymagana do kilku misji w grze np. jest niezbędna żeby dostać się do Gomeza w zamku, niezbędne moim zdaniem jest też poznanie retoryki, która pomoże nam przy wpadkach(książka leży na półce w chacie Galachada)
- mikstury specjalne: w grze mamy możliwość wyuczyć się także mikstur specjalnych np. eliksir siły z serc orków, a także dobrze nam znana np. zwyczajny eliksir siły, mikstur tego pierwszego typu uczymy się kupując receptury dostępne u kupców, natomiast te 2 wymagają od nas już PN więc warto uczyć się tylko tych odpowiednich dla naszej profesji
- magia dla każdego: Galachad gdy mu pomożemy może nauczyć nas tzw. magii neutralnej w której skład wchodzą np. znszczenie nieumarłego czy zmniejszenie potwora) jest to niezwykle przydatne ponieważ w grze mamy do czynienia z ogromną ilością przeciwników i niekiedy wykorzystanie zaklęcia jest jedyną opcją aby nie zginąć w krytycznym momencie.
- zwoje: zwoje magiczne nareszcie są przydatne!!! bez nich niekiedy nie mamy szans przeżyć w walce ze sporą ilością przeciwników radzę zaopatrzyć się w kilka sztuk każdego typu a przede wszystkim wykupywać wszystkie zwoje zniszczenia truposzy są tanie a niezmiernie przydatne.
- Specjalna broń: Dla woja nie ma nic lepszego od specjalnej broni zadającej spore obrażenia a wymagającej mniej siły do noszenia od zwyczajnych. Specjalna broń jest poukrywana w niektórych miejscach świata jest jej nawet całkiem sporo
(napisze jeszcze, że warto udać się do krypty za farmą Onara wyposażyć się w 4-5 zwojów zniszczenia nieumarłego skręcić do pomieszczenia na prawo otworzyć skrzynkę zabrać itemy w tym miecz, który w pierwszych 2 rozdziałach może być nam niezmiernie pomocny:) i wiać jak najszybciej do gospodarstwa)
-Ulu-mulu: jest niezbędne w kluczowych momentach gdy mamy przemierzać świat, a w jego obrębie jest pełno orków dlatego: nie atakujemy orków mając założone ulu-mulu ponieważ zniknie, tak samo nie rzucamy zaklęć typu fala śmierci czy lodowa fala( jest jeszcze kilka innych) powodują one, że tak samo ulu-mulu znika jeśli mamy je założone na plecach, niezależnie od tego czy atakujemy okra czy ścierwojada.
Liczę że te rady pomogą wam w ukończeniu gry i zachęcam do ponownego spróbowania swoich sił inną klasą postaci gdy ukończymy tłumaczenie tej jakże ciekawej modyfikacji:)
Pozdrawiam i życzę miłej gry.