Miecz - Głosowanie 18980 22

Ankieta

Bitwa nr 5 - Miecz Claymore

Głosów w sumie: 32

O temacie

Autor Jedairusz

Zaczęty 30.06.2009 roku

Wyświetleń 18980

Odpowiedzi 22

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Złote Wrota

Miecz - Głosowanie
2009-06-30, 15:09(Ostatnia zmiana: 2009-06-30, 15:36)
Kudlik:
RENDER: http://ifotos.pl/img/hsraaa.jpg
TEKSTURY: http://ifotos.pl/img/hwwqsa.jpg

Jedaith:

RENDER: http://ifotos.pl/img/hsraas.jpg
TEKSTURY: http://ifotos.pl/img/hwswrq.jpg

VEQ:
RENDER: http://ifotos.pl/img/hsraae.jpg
TEKSTURY: http://www.upic.pl/show.php?id=180599claymoreteksty.jpg
(normal nie wzięty pod uwagę w renderze, na prośbę autora)

Thörbjorn:
RENDER: http://ifotos.pl/img/hwerha.jpg
TEKSTURY: http://ifotos.pl/img/hwehwx.jpg (diffuse)

TERMIN GŁOSOWANIA: 30 czerwca- 5 lipca (godz. 20:00)
PS: Dodam, że model pochodzi z forum game-artist.net

Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny

Zoom

Miecz - Głosowanie
#1 2009-06-30, 15:37(Ostatnia zmiana: 2009-06-30, 16:00)
głosuje na jedaitha - najbardziej mi się podoba (oczywiście tekstura) ;)

A wiec ocenie co mi się nie podoba ( choć się niezbyt na tym znam) :

Kudlik - nie podoba mi się głównie ten "znak" na skórze, oraz dziwna tekstura uchwytu

Jedaith- nie podobają mi sie te metalowe kuliste końcówki uchwytu, a raczej ich tekstura ale i tak na ciebie oddaje swój głos.

Veq - te "ząbki" na ostrzu mi się nie podobają

Thoro- środkowa linia w ostrzu moim zdaniem dziwnie wygląda i nie podoba mi się tekstura uchwytu


Nie znam się zbytnio na 2D wiec nie bierzcie tego do siebie :D
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

Miecz - Głosowanie
#2 2009-06-30, 15:53(Ostatnia zmiana: 2009-06-30, 15:54)
Jeszcze jedno - prosiłbym w imieniu uczestników o komentarze do prac, te dobre, jak i te, dzięki którym wiedzielibyśmy co poprawić  (chociaż właściwie takie są najlepsze);)
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Kudlik - płaskie, nierówne ostrze, paskudne "rysy". W zasadzie większość pracy to bazowanie na gotowych materiałach tak więc nie ma co oceniać
Jediath - normalka znów do wywalenia, poza tym w ogóle niewidoczna na renderze, to samo z rysami. Ludzie, nie róbcie tak że to wygląda jakby przedmiot był z plastiku a do tego przeszurany przez kilometr asfaltu. Stal jest wytrzymała i przypominam, że mieczy nikt nie maluje tak więc absolutnie nieprawdopodobna jest tak wielka ilość rys. To się stosuje ale z umiarem i żeby coś podkreślić a nie na zasadzie: pierdolnę kilka krzywych kresek i wianek na krawędziach i będzie ok. Takie coś może powstać gdy miecz jest wyszczerbiony, podlega ostrzeniu ale absolutnie w postaci jakichś rys na długości całego ostrza bo niby od czego? To samo tyczy się klingii. Nie róbcie z tego rzeczy jakby były wyjęte z dupy psa po uprzedniej tysiącletniej eksploatacji przez kolejne pokolenia wojownikiów-idiotów. Jakieś przetarcia, kontrasty na krawędziach mogą powstać ale głównie za sprawą polerowania i szeroko pojętej pielęgnacji i wykończeniu ale już na pewno nie w postaci "śladów walki".
Veq - Niestety tragedia bo skoro było przyjęte, że robimy claymora to chyba to do czegoś zobowiązuje i żadne ząbki nie wchodzą w grę już pomijając to, że zalatują grafomaństwem i "mieczami" z allegro. Tu sprawa z rysami ma się podobnie. Normalki nie będę komentował, gdyż nie jest załączona do renderu.

Jeśli już robicie te "dołki" w ostrzu (zapomniałem jak to się nazywa) to pamiętajcie, że poprostu musi to być wyraźnie uwzględnione w normalce jako różnica wysokości bo inaczej wygląda poprostu kałowo. Widzę, że wszyscy polecieli na te rysy, zadrapania i ślady eksploatacji jak złoto. Pamiętajcie, że to nie może być tak chaotyczne, robione przypadkowo i tak wyraziste. Najebaliście tego od groma a każdy zapomniał aby użyć to choćby do podkreślenia kontur ostrza które jest w taki czy inny sposób naostrzone bądź wyszczerbione.
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

Miecz - Głosowanie
#4 2009-06-30, 16:05(Ostatnia zmiana: 2009-06-30, 16:10)
Wiem, normalka to tragedia, tak w ogóle to moje pierwsze zetknięcie z nią (nie mówiąc już o tym, że mi się pojęcia pomyliły). Z rysami faktycznie nieco przesadziłem. Ząbków faktycznie raczej nie powinno być.
Ale jak zawsze jakieś doświadczenie no i nieco zabawy ;)

Thoro: ostrze niby ładne, jednak głównie z bliska. Wygląda też trochę dziwnie z tą kreską. Reszta raczej poprawna. Może jeszcze dałbym lekkiego normala na te paski przy rękojeści.

Jedai: ogólnie ładnie, jednak te kulki są nieładne ;D No i z rękojeścią jeszcze bym się może pobawił. Metal całkiem ciekawie wyszedł.
 

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
Głosuję na thora, ale postaram się przybliżyć moje odczucia, co do każdej pracy (pewnie będę powtarzał często słowa poprzedników):

Kudlik - Ostrze płaskie i takie jakieś "bajkowe". Wygląda jak naszkicowane ołówkiem. Gwiazdkę wywaliłbym na twoim miejscu i wstawiłbym coś innego, a boki i koniec rękojeści wygląda jak z plastiku (te dzyndzle :D ).

Jedaith - Przyczepię się tylko do tego, że ostrze wygląda na dużo starsze i bardziej zniszczone, niż reszta, ale ogólnie fajne :D .

VEQ - Ząbki, płaskie ostrze i rękojeść taka jakaś sztuczna :D .

Thoro - Ten pasek mi wygląda na dziwny, a tak to nie czepiam się.

Ale gratuluję wszystkim zrobienia tekstury ;) .
 

Kudlik

Kudlik

Użytkownicy
Les Paul
posty364
Propsy55
  • Użytkownicy
  • Les Paul
Kudlik - płaskie, nierówne ostrze, paskudne "rysy". W zasadzie większość pracy to bazowanie na gotowych materiałach tak więc nie ma co oceniać


No nie wiem, gdzie Ty tu widzisz bazowanie na gotowych materiałach? Tak jak inni modyfikowałem, przerabiałem, sklejałem i łączyłem różne tekstury z cgtextures.com... Zupełnie nie rozumiem twojego stwierdzenia, bo nie wierze, że kazdy z uczestników(oprócz mnie) robił samodzielnie każdy materiał metodą ołówek, pędzel. Przyznaje moja praca nawet mi się nie podoba, ale zrobiłem co umiałem.

-Jedaith, chyba najładniejsza praca, bardzo ciekawe wzorki.
-Thoro, całkiem fajnie wygląda ten wyszczerbiony miecz, ale jakoś praca Jedaitha, bardziej mi podeszła.
 

Levy

Levy

Użytkownicy
posty61
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Levy

Miecz - Głosowanie
#7 2009-06-30, 17:32(Ostatnia zmiana: 2009-06-30, 17:34)
Głos oddaje na Thora, choć dodam że miałem wiele wątpliwości, ponieważ wahałem się jeszcze między Jedithem. W zasadzie mało się znam na 2D, mimo wszystko bardziej przypadła mi do gustu praca zrobiona przez Thora. Oczywiście wszystkie teksturki mi się podobają ;)
 

Krolik

Krolik

Użytkownicy
posty373
Propsy167
  • Użytkownicy
Kudlik - Płasko strasznie, nie czuć masy tego miecza.
Jedaith - ładnie, ładny detal, wydaje sie jakby byla tylko mapa diff.
weku - Rękojeść mi sie nie podoba, podobnie jak wyzej, nie widać map.
Thor - Dobrze widac wszystkie mapy, dlatego głos na niego
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
bo nie wierze, że kazdy z uczestników(oprócz mnie) robił samodzielnie każdy materiał metodą ołówek, pędzel

Nie w tym rzecz, po prostu chodzi o to że twoja praca zbyt przypomina materiały wejściowe. Polecam pooglądać ostrza, ale nie takie deko czy całe błyszczące i wypolerowane zaś coś z początku epoki. Stal ma swoją charakterystyczną fakturę, szczególnie po obróbce i odpowiednim wykończeniu czego niestety u Ciebie nie widać, zaś wszystko wygląda jak zrobione z jakiejś porysowanej blachy. Ostrze jest niechlujne głównie przez te zbyt wyraziste rysy a poza tym to ja tam żadnego łączenia materiałów nie widzę, gdyż ostrze wygląda praktycznie jak to:

http://www.cgtextures.com/texview.php?id=5...267c0bdad88c34e
http://www.cgtextures.com/texview.php?id=8...267c0bdad88c34e
 

Kudlik

Kudlik

Użytkownicy
Les Paul
posty364
Propsy55
  • Użytkownicy
  • Les Paul
No, co do ostrza to się zgodzę, bo korzystałem po części z tej pierwszej tekstury, ale po prostu nie mialem pomysłu, jak to wykonać...
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
spoko, nauczysz się a z każdą pracą będzie lepiej - zapewniam. polecam również patrzeć jakieś fajne propsy na max3d, polycount czy CGS bo właśnie wiele idzie się nauczyć obserwując i podpatrzając DOBRĄ prace innych.
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

Miecz - Głosowanie
#12 2009-06-30, 18:21(Ostatnia zmiana: 2009-06-30, 18:23)
Ja właściwie do metalu nie korzystałem z niczego, no efekt też nie jest najlepszy, ale kwestia treningu :D  

I sorry Kudlik, pominąłem Cię w opinii, zapomniałem xD

Tak więc piszę teraz:
Cień wzorka? A co on, wisi w powietrzu?;D Ogólnie raczej nie ma co więcej pisać, z czasem sam będziesz bardziej zadowolony ze swoich prac, korzystaj z różnych deformacji, nakładania warstw na siebie itp. I cieszymy się, że wziąłeś udział :)  Jeszcze raz przepraszam za pominięcie w pierwszym poście ;)

Królik, normalki nie widać, bo jej nie ma :D
 

Kudlik

Kudlik

Użytkownicy
Les Paul
posty364
Propsy55
  • Użytkownicy
  • Les Paul
No, ja tak prawdę mówiąc pominąłem Cię specjalnie widząc(a raczej nie widząc) braku opinii o mojej pracy. Więc zeby nie owijać w bawełne etc. te ząbki na ostrzu zupełnie jak dla mnie nie pasują, a co do wzorka to jest jakiś taki rozmyty i wyblakły. Nie wiem nie znam się dobrze, ale tak to widzę, jako przeciętny użytkownik :D
 

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Złote Wrota

Miecz - Głosowanie
#14 2009-06-30, 18:46(Ostatnia zmiana: 2009-06-30, 18:47)
Pojawiły się zdania, że na moim mieczu nie widać efektów działania innych map.
Render:
http://ifotos.pl/img/hsxpsr.jpg
Jeden miecz to tylko mapa diffuse a drugi to komplet tekstur.
Chyba widać różnicę...

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.

Gerry Rafferty
O.D.A.L.

Miecz - Głosowanie
#15 2009-06-30, 20:10(Ostatnia zmiana: 2009-06-30, 20:11)
Cytuj
środkowa linia w ostrzu moim zdaniem
Cytuj
Jeśli już robicie te "dołki" w ostrzu (zapomniałem jak to się nazywa)
Cytuj
Wygląda też trochę dziwnie z tą kreską
Cytuj
Ten pasek mi wygląda na dziwny

Zbrocze pajace, zbrocze. :D
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zbrocze

Długo się wahałem, ale w ostateczności oddałem głos na Jedaitha.
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Kudlik - Nie ma normal mapy, paskudne rysy na ostrzu, trochę za ciemne końce jelca i głowica.
Jedaith - Nie widać normal mapy, za mocne rysy na ostrzu, "prążkowana" głowica.
Veq -
Cytat: Thoro\'
(...)ząbki nie wchodzą w grę już pomijając to, że zalatują grafomaństwem i "mieczami" z allegro.
Normal mapa nie załączona do modelu.
Thoro - Najładniejsza praca, nie mam się do czego doczepić.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
Ok, teraz jak wiem, co to jest, to wycofuję to przyczepienie się :D .
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Niechże i ja się wypowiem:

Kudlik: ostrze wygląda na narysowane, poza tym jest wyjątkowo płaskie, zbrocze w ogóle nie jest wklęsłe. Rysy są byle jak maźnięte, nieprzemyślane. Dalej: na obiciu klingi ten krzyżyk powinien być raczej wklęsły (odciśnięty) niż wypukły. Czemu obrączka na tym obiciu oraz kulki na jelcu i głowica mają ciemniejszy kolor niż reszta metalu? Raczej nie jest to malowane, cynkowane czy galwanizowane (gdyby ktoś miał to malować, to malowałby wszystko). Jak się robi taki miecz, to raczej z jednego rodzaju metalu (a w przypadku jelca także chyba z jednego kawałka), a to bynajmniej nie wygląda, jakby miało jakieś spawy. Rękojeść miała chyba być obita skórą, a wygląda jak zardzewiały metal z kilkoma rzemykami - przy czym te rzemyki także nie wyglądają na wypukłe. Chyba że miały to być pasy skóry, ale nie wydaje mi się by tak było. No i dochodzi do tego ten głupi pentagram na jelcu, który jest już zwykłym efekciarstwem. Nawet jeśli tłumaczysz się brakiem umiejętności, to za brak racjonalnego myślenia przy pracy i wspomniane efekciarstwo masz u mnie minus.

Jedaith: głownia wygląda naprawdę dobrze, chociaż zbrocze wydaje się aż za głębokie - biorąc pod uwagę to, jaką grubość ma ona w tym modelu, można by sądzić, że pośrodku jest tylko cieniutka warstewka metalu, ale nie wiem jak ostatecznie wpłynęłoby to na wytrzymałość miecza. Można tu było dodać jeszcze alphę, wtedy byłoby idealnie. Obicie mogłoby mieć nieco mocniej wyciśnięte wzorki. Jelec prezentuje się całkiem realistycznie, podobają mi się te wgłębienia (nity czy co to jest?). Na kulkach dałeś niepotrzebne (efekciarskie) paski, gdyby nie to, mógłbym stwierdzić, że ten element wykonałeś najlepiej ze wszystkich. Rękojeść niestety nie podoba mi się w ogóle. To skóra?

Veq: zbrocze wygląda bardziej na wypukłą rurkę niż rowek. Metal niezbyt dobry. Plusem jest obecność alphy, chociaż jak się dobrze przyjrzeć - nie jest ona wystarczająco czysta. Jako plus oczywiście mówię o wyszczerbieniach, a nie tych podrzędnych, super dark fantasy ząbkach. Wiesz jak wyglądają ząbki, które rzeczywiście mogą wyrządzić krzywdę i wyglądają strasznie? Powiem Ci: nie tak. Poza tym, prędzej wyrządziłyby krzywdę użytkownikowi, niż wrogowi (bo tak się składa, że w claymore te obicie rzeczywiście służy do trzymania), nie mówiąc już o tym, że biorąc pod uwagę zbrocze i szerokość klingi, jaką zostawiłeś w tym miejscu, miecz połamałby się lub pogiął przy pierwszym lepszym uderzeniu. masz tam kawałek cienkiej blaszki (zbrocze) i dwa paski grubszej. To nie jest dużo. Idąc dalej: wzorek na obiciu wygląda na wypukły, chociaż nie powinien. Metal na jelcu jest kiepski, a otarcia zbyt wyraziste. Kulki wyglądają jakby miały nałożony standardowy szary materiał, nie teksturę. Rękojeść już lepiej, chociaż mogła być lepiej wykonana i mieć paski skóry na całej powierzchni, bez tych jasnych dziur, poza tym wydaje się nieostra.

Thoro: klinga bardzo ładna, bardzo dobrze wykonana i zastosowana alpha, struzinka dość realistyczna. Można było dodać trochę poprzecznych śladów ostrzenia na krawędziach i rozjaśnić tam nieco. Zdobienia na obiciu na jednym mieczu wydają się wklęsłe, a na drugim wypukłe, więc ciężko określić, jak jest naprawdę. A jak powinno być? Powinno mi się nie wydawać. Samo obicie i obrączka na nim ok. Jelec dobry, chociaż mógł być bardziej nabłyszczony. Kulki za bardzo matowe - hej, jeśli kanty się wyrabiają i robisz je jaśniejsze, to czemu te kulki nie mają takich końcówek? Te wytarcia robią się od styku z innymi powierzchniami, a zakładam, że kulki będące najbardziej odstającymi elementami mają styk z takimi powierzchniami częściej, niż wewnętrzna część jelca. To powinno się świecić jak psu jajca! Rękojeść całkiem dobra, chociaż skóra mogła być nieco bardziej uwydatniona (by wyglądała na grubszą).

Podsumowując, głos oddaję na Jedaitha, chociaż jak mówiłem, bez mankamentów się nie obyło.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Zbrocze tak wygląda, bo tam nie ma w ogóle normalki - nie zdążyłem zrobić czegoś odpowiedniego.
Ząbki trochę na siłę fakt, chciałem usunąć, no ale już nie zdążyłem - ankieta już była.
Metal to ogólnie ciężka sprawa, muszę jeszcze trochę poćwiczyć, pewnie jakbym dłużej nad tym posiedział, efekty też mogłyby być lepsze.

Dodam tylko tyle, że najbardziej podoba mi się praca Jedaitha :D  No, ale głosu nie oddaję w ogóle.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry